۱۴۰۰۱۹۹
۱ نظر
۲۲۴۷
۱ نظر
۲۲۴۷
پ

از خدابنده‌لو تا ستاره استقلالی دربی‌ها؛ بازی برای عشق قدیمی!

در سال‌های بعضی بازیکنان پیش از حضور در استقلال و پرسپولیس از علاقه خود به این تیم‌ها پرده برداشتند.

خبرآنلاین: پرسپولیس دیروز به صورت رسمی از محمد خدابنده‌لو، هافبک جدید خود رونمایی کرد. خدابنده‌لو که نیم‌فصل اول در تیم مس رفسنجان حضور داشت، سابقه حضور در تیم‌های پیکان، ذوب‌آهن و گل‌گهر را هم دارد و در چند سال اخیر بارها به حضور در پرسپولیس نزدیک شده بود ولی هر بار انتقالش به این تیم منتفی می‌شد تا اینکه سرانجام دیروز به پیراهن قرمز رسید. هافبک ۲۴ ساله پرسپولیس یکی از بازیکنانی است که پیش از حضور در این تیم هم علاقه‌اش به رنگ قرمز برای همه مشخص شد و چند بار در مصاحبه‌هایش به این موضوع اشاره کرد. نکته جالب در خصوص خدابنده‌لو این است که او در دربی معروف ۳ - ۲ که ایمون زاید هت‌تریک کرد هم در ورزشگاه آزادی حضور داشت و پس از گل دوم استقلال به قدری عصبانی شد که ورزشگاه را ترک کرد و بازگشت تاریخی تیم محبوبش را ندید.

خدابنده‌لو دیروز سرانجام به رویای کودکی خود رسید و پیراهن تیمی را به تن کرد که سال‌ها آن را تشویق کرده بود. در سال‌های اخیر کمتر پیش می‌آید که بازیکنان فوتبال پیش از حضور در تیم‌های استقلال و پرسپولیس از علاقه خود به یکی از این ۲ تیم پرده بردارند و ترجیح می‌دهند شانس حضور در هر ۲ تیم را برای خودشان حفظ کنند. با این حال هنوز هم بازیکنانی هستند که پیش از انتقال‌شان به نوعی این علاقه را نشان می‌دهند و برایشان مهم نیست که شانس حضور در تیم رقیب را از دست بدهند.

از خدابنده‌لو تا ستاره استقلالی دربی‌ها؛ بازی برای عشق قدیمی!

ارسلان مطهری

یکی از مهم‌ترین بازیکنانی که پیش از حضور در استقلال و پرسپولیس علاقه‌اش به یکی از این ۲ تیم را نشان داد، امیرارسلان مطهری است. او وقتی در نفت تهران بود بارها از علاقه شدید خود به استقلال صحبت کرد و حتی پس از حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت این تیم هم تلاش زیادی کرد تا آبی‌پوش شود. با این حال منصوریان با حضور مطهری در استقلال مخالفت کرد و او با چند سال تاخیر استقلالی شد. مطهری حتی وقتی در ذوب‌آهن بود پس از گلزنی به استقلال در لیگ نوزدهم خوشحالی نکرد.

این مهاجم گلزن نیم‌فصل لیگ نوزدهم استقلالی شد و با زدن ۴ گل در دربی به محبوبیت قابل توجهی در این تیم رسید. مطهری چند هفته قبل و بعد از ۴ سال حضور در استقلال از این تیم جدا شد و ماجراجویی عاشقانه‌اش در این تیم به پایان رسید. او با گل‌هایی که در دربی زده نام خود را در تاریخ تیم محبوب خود جاودانی کرده است.

از خدابنده‌لو تا ستاره استقلالی دربی‌ها؛ بازی برای عشق قدیمی!

مرتضی پورعلی‌گنجی

او یکی از بازیکنانی بود که پیش از حضور در استقلال و پرسپولیس و زمانی که عضو تیم نفت تهران بود به تیم ملی رسید و خیلی زود هم لژیونر شد. در سال‌هایی که پورعلی‌گنجی خارج از ایران بازی می‌کرد، همیشه صحبت‌های زیادی در خصوص علاقه او به یکی از ۲ تیم مطرح پایتخت به گوش می‌رسید. مدافع ملی‌پوش پرسپولیس در آن زمان هم با کدهایی که می‌داد تا حدودی تلاش کرد علاقه خود به پیراهن قرمز را نشان دهد و در مقاطعی که مصدوم بود هم با این تیم چند جلسه تمرینی داشت.

پورعلی‌گنجی در نهایت پس از حضور در لیگ‌های چین، قطر و بلژیک سال گذشته پرسپولیسی شد و با این تیم به یک سه‌گانه شیرین دست یافت. او هنوز هم عضور پرسپولیس است ولی فعلا به دلیل مصدومیت نمی‌تواند برای تیمش بازی کند.

از خدابنده‌لو تا ستاره استقلالی دربی‌ها؛ بازی برای عشق قدیمی!

 

امین قاسمی‌نژاد

همیشه هم اینطور نبوده که حضور در تیم محبوب باعث موفقیت بازیکنان شود و یکی از مثال‌های مهم در این خصوص، امین قاسمی‌نژاد است. مهاجم این فصل هوادار خیلی دیر و در سن ۳۳ سالگی تبدیل به یکی از ستاره‌های لیگ شد و در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ بیستم در یک‌قدمی حضور در استقلال قرار گرفت. قاسمی‌نژاد در آن زمان بارها از علاقه شدید خود به استقلال صحبت کرد ولی مخالفت مدیران باشگاه شهرخودرو باعث شد نتواند به تیم محبوبش برسد. او حتی پس از منتفی شدن حضورش در استقلال هم نسبت به این انتقال ابراز تمایل کرد و به نظر می‌رسید در نهایت آبی‌پوش خواهد شد.

در شرایطی که تصور می‌شد با اتمام لیگ بیستم قاسمی‌نژاد به اولین خرید استقلال تبدیل شود، این باشگاه تمایلی به جذب او نشان نداد و حتی فرهاد مجیدی به صورت رسمی اعلام کرد این مهاجم در لیست خریدش نیست. اتفاقی که باعث شد قاسمی‌نژاد در مسیر حضور در تیم رقیب قرار بگیرد. پیشنهاد پرسپولیس و فشار هواداران استقلال باعث شد مجیدی نسبت به جذب قاسمی‌نژاد چراغ سبز نشان دهد و او سرانجام آبی‌پوش شود. با این حال این مهاجم پس از حضور در استقلال و پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ نتوانست عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد و پس از یک نیم‌فصل حضور و زدن تنها یک گل از تیم محبوب خود جدا شد.

از خدابنده‌لو تا ستاره استقلالی دربی‌ها؛ بازی برای عشق قدیمی!

حامد لک

پس از سال‌ها حضور در تیم‌های مختلفی چون صبا، تراکتور، سایپا، فولاد، نساجی و ماشین‌سازی، سرانجام جدایی علیرضا بیرانوند این فرصت را به حامد لک داد تا به رویای حضور در پرسپولیس جامه عمل بپوشاند. لک در پایان لیگ نوزدهم درحالی با پرسپولیس قرارداد بست که جذب او در ابتدا واکنش چندان مثبتی را به دنبال نداشت ولی در ادامه به‌قدری خوب کار کرد که نگاه‌ها به او تغییر کرد. لک تنها چند هفته پس از حضور در پرسپولیس به این تیم در راه صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا کمک کرد و اگر کمی خوش‌شانس بود می‌توانست در فینال این تیم را نجات دهد.

او با پرسپولیس قهرنانی در لیگ بیستم را هم تجربه کرد ولی در فصل دوم حضورش نتوانست درخشش سال اول را تکرار کند و این موضوع در کنار بازگشت علیرضا بیرانوند باعث شد پس از ۲ فصل از جمع سرخپوشان جدا شود. لک که این روزها در مس رفسنجان حضور دارد، خاطرات خوشی از حضور کوتاهش در پرسپولیس ثبت کرده است.

از خدابنده‌لو تا ستاره استقلالی دربی‌ها؛ بازی برای عشق قدیمی!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      جالبه نه مقایسه کنید ستاره های آبی رو با قرمز کل افتخار آبی‌ها زدن 4تا گل تو دربی که اونم همشو باختن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج