۱۴۰۱۰۵۵
۱ نظر
۲۰۵۵
۱ نظر
۲۰۵۵
پ

جزئیات قمه‌کشی در لیگ امیدها؛ بازیکن از ترس خودش را خیس کرده بود

طرفین مربوط به درگیری و قمه کشی تازه در فوتبال امیدهای ایران روایت خود را مطرح کردند.

روزنامه اعتماد: در یکی از مهم‌ترین بازی‌های امیدهای کشور بازی دو‌ تیم تراکتور تبریز و بعثت کرمانشاه به دلیل چاقوکشی عده‌ای لغو شد و مطابق آن تمام بازی‌های این هفته به زمان دیگری موکول شد. امروز که ۴۸ ساعت از آن اتفاق می‌گذرد اظهارات ضد و نقیضی از طرفین به گوش می‌رسد. از مزاحمت ناموسی تا درگیری قومی! برخی هم می‌گویند فرار از بازی کردن دلیل این نمایش بوده است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص درگیری به وجود آمده با دو نماینده از دو باشگاه تماس گرفتیم‌ که ماحصل این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.

جزئیات قمه‌کشی در لیگ امیدها؛ بازیکن از ترس خودش را خیس کرده بود

سرمربی امید تراکتور: بعثتی‌ها می‌گفتند افرادی که به ما حمله کردند تبلیغاتچی انتخاباتی بودند

از شروع درگیری بگویید.

با اتوبوس از هتل خارج شدیم و رفتیم به سمت ورزشگاه، خواستیم بپیچیم به سمت استادیوم آزادی کرمانشاه که گفتند اتوبوس نمی‌تواند وارد ورزشگاه شود و همینجا پیاده شوید. من به عنوان نفر اول از اتوبوس خارج شدم که دیدم دو نفر جلوی من را گرفتند و گفتند بازیکنان شما در تبریز به ما فحش دادند و ما با آنها کار داریم! گفتم بروید و حاشیه درست نکنید که یک مرتبه دیدم، حدود سیزده نفر با قمه و چوب حمله کردند. 10 نفر از بازیکنان ما از اتوبوس خارج شده بودند و تدارکات هم داشت وسایل‌مان را از اتوبوس خارج می‌کرد که اینها با شوکر و قمه و چوب بچه‌های ما را زدند. ما از ترس جان‌مان فرار کردیم به طرف زمین. به اتوبوس هم چند بار با چاقو و چوب زدند و اتوبوس با بقیه بچه‌ها رفت و آن افراد ساک و توپ چندتا از بچه‌ها را گرفتند و بردند در دو، سه تا ماشین گذاشتند و فرار کردند.‌

نیروی انتظامی در محل نبود؟

نه. ما ساعت 12:30 سر زمین بودیم اما نیروی انتظامی نیامده بود‌. خودم با ۱۱۰ و ۱۱۵ تماس گرفتم و آمدند صورتجلسه کردند. شماره پلاک آن افراد را خوشبختانه گرفتیم و به نیروی انتظامی تحویل دادیم.

بعد چی شد؟

با چوب به پاهای بچه‌ها می‌زدند تا نتوانند بازی کنند! این کار از قبل هماهنگ شده بود. من سی سال در فوتبال هستم چنین چیزی ندیده بودم. من خودم در کرمانشاه بازی کردم و‌ شیرین فراز را به لیگ برتر آوردیم اما چنین چیزی ندیده بودم. بعد از اینکه صورتجلسه شد گفتند بیر‌ون اتفاق افتاده و به ما ربطی ندارد! مگر می‌شود ناظر بازی این را بگوید؟

نمی‌شد با این شرایط بازی کنید؟

ببخشید بازیکن من در اتوبوس از وحشت شلوارش را خیس کرده بود!

ناظر بازی با این شرایط اصرار به برگزاری بازی داشت؟

بله! شبانه چهار داور و ناظر بازی را عوض کردند. فشاری که به داور و ناظر آوردند آنها را هم ترسانده بودند! حالا خوشبختانه آن اشرار را دستگیر کردند.

حالا شرور بودند یا سارق؟

اینها از طرف تیم رقیب اجیر شده بودند تا تیم ما را بترسانند! این کار را کردند تا ما بازیکن از دست دهیم به اینها ببازیم.‌فوتبال چه ارزشی دارد که اتفاقی برای بچه مردم رخ دهد؟ لیگ برتر امیدها مگر چه ارزشی دارد که این کارها را انجام دهید؟ الان ترک و کرد با هم به مشکل می‌خورند! مشکل قومیتی پیش آمده است. بروید دوربین بیرون استادیوم را نگاه کنید. آنها گفتند دارید صحنه‌سازی می‌کنید! مگر دیوانه‌ایم بزنیم سر بازیکن تیم خودمان را بشکنیم. الان پرونده پزشکی اینها موجود است.

چند نفر از بچه‌های تیم‌تان آسیب دیدند؟

چهار نفر. یک نفر دماغش شکسته، یکی با چاقو پشت سرش شکسته و دو نفر از ناحیه پا مصدوم شدند. به دو، سه نفر هم شوکر زدند!

چیزی هم به سرقت بردند؟

پیراهن تیم و توپ و ساک ورزشی و کفش بعضی بچه‌ها. خوشبختانه ۵ نفر از اینها دستگیر شدند و ۴ نفر هم تحت تعقیب قرار دارند. من اصلا با فوتبال کار ندارم. فردا روزی اتفاقی برای این بچه‌ها رخ دهد من چی کار کنم؟ طرف با قمه رفته توی اتوبوس، می‌دانید این ترس با بچه چی کار می‌کند؟ اصلا مگر می‌توانستیم کاری کنیم.یک نکته دیگر هم بگویم.

بله؟

گفتند اینها افرادی بودند که برای یکی از نامزدهای انتخاباتی تبلیغ می‌کردند! گفتم آقای محترم! از من پرسیدند گلر تیم‌تان کجاست ما می‌خواهیم کتکش بزنیم!

در بازی رفت اتفاقی افتاده بود؟

نه. دو بر یک باختند و هیچ برخورد و حرف و حدیثی هم نبود.

فکر می‌کنید کمیته انضباطی باید چه تصمیمی بگیرد؟

یک خواهشی دارم از آنها و اصلا کاری به نتیجه ندارم. لطفا با این تیم‌ها برخورد جدی کنند. این تیم باید سقوط کند به لیگ استان! خداوکیلی این تیم‌داری ارزش ندارد. برای ماندن در لیگ این ارزشش را دارد. الان اینها را گرفتند و بازجویی می‌کنند خدارا شکر می‌کنم اینها اعتراف می‌کنند چه خبر بوده تا دیگر نگویند صحنه‌سازی بوده است. تراکتور با این همه هوادار مگر می‌شود صحنه‌سازی کند؟ الان تماشاگران کرمانشاهی و تبریزی به همدیگر بد و بیراه می‌گویند، به خاطر چی؟ برای فوتبال دو تا شهر را به جان هم می‌اندازید؟

مدیر روابط عمومی بعثت کرمانشاه: تراکتور‌عزمی برای برگزاری بازی نداشت وگرنه با همان ۱۴‌تا بازیکن، بازی می‌کرد!

از جنجال پیش آمده بگویید.

قرار بود بازی ساعت ۱۴ در ورزشگاه آزادی کرمانشاه آغاز شود و ما معمولا ساعت 12:30 تا ۱ بعد از ظهر به استادیوم می‌رویم. من خودم ساعت ۱ رسیدم و ناظر بازی هم بود اما تراکتوری‌ها گفتند در بلوار منتهی به‌ ورزشگاه مورد حمله چند نفر قرار گرفتند. اینکه درگیری اتفاق افتاده یا نه مورد تایید یا تکذیب ما نبود و ما کاری به این داستان‌ها نداشتیم و در ورزشگاه بودیم. حالا هم که خبر آمده آن افراد دستگیر شدند اما تراکتوری‌ها گفتند ۲، ۳ تا وسایل ما دزدیده شد و ما بازی نمی‌کنیم. بازی هم حساس بود و تکلیف سقوط و بقا مشخص می‌شد بقیه بازی‌ها هم لغو‌شد. بنابر گزارش ناظر و داور بازی شرایط برای بازی ما و تراکتور در ورزشگاه آزادی کرمانشاه محیا بود اما تراکتور به همان دلایل حاضر به انجام بازی نشد. نکته‌ای که خیلی مورد انتقاد بنده است.

چه نکته‌ای؟

اول اینکه ما یک باشگاه خصوصی در کرمانشاه هستیم و قطعا به لحاظ نفوذ رسانه‌ای و قدرت با تراکتور قابل قیاس نیستیم اما آنها زود شروع کردند و گفتند اتوبوس ما داغون شد یا بازیکنان ما آسیب دیدند اما فیلمش موجود است که اتوبوس آنها سالم است و فقط دوتا بازیکنان آنها آسیب دیدند که تا ساعت سه از بیمارستان مرخص شدند یعنی آنقدر حاد نبود! در فوتبال حداقل با ۱۸ نفر می‌آیند برای بازی. خب چهار نفر آنها مصدوم شده اما می‌توانستند بازی کنند! دیدگاه من است که دوست نداشتند بازی کنند. عزمی از جانب آنها برای برگزاری بازی نبوده، چرا؟ دل‌شان می‌خواست تکلیف بازی همزمان مشخص شود و بهانه دست‌شان افتاد و بازی نکردند و خوشبختانه سازمان لیگ هوشمندانه عمل کرد و تصمیم گرفت تمام بازی‌ها لغو‌ شود.

چه سودی برای تراکتور داشت؟

آنها ۱۶ امتیاز داشتند و ما ۱۳ امتیاز و عقاب مهر ۱۴ امتیازی بود. نساجی هم ۱۶ امتیازی بود. از بین ۴ تیم یک تیم سقوط می‌کرد. حالا اگر ما تراکتور را می‌بردیم و عقاب مهر هم برنده می‌شد درجدول و باتوجه به اینکه بازی رودررو ملاک است با برد دو بر صفر ما ، تیم امید تراکتور سقوط می‌کرد.

در بین صحبت‌های‌تان گفتید تراکتور ۱۸ بازیکن داشت و با وجود ۴ مصدوم می‌توانست با ۱۴ بازیکن بازی کند. یعنی از نظر شما ایرادی نداشته که سر ۴بازیکن این تیم این بلا را آوردند؟

از نظر من نمی‌گویم. به لحاظ قوانین فوتبال می‌گویم! در لیگ یک بازی داشتیم تیمی با10 بازیکن بازی کردند! اینها ۱۱ بازیکن داشتند و ۳، ۴ تا هم ذخیره. نمی‌گویم اتفاقی نیفتاده اما باشگاه تراکتور خیلی بزرگنمایی کرده و عزمی برای بازی کردن نداشتند.

اما اگر داخل ورزشگاه هم اتفاق ناگواری می‌افتاد چه کسی پاسخگو بود؟

طبق قوانین امنیت استادیوم برعهده‌ تیم میزبان است. ناظر و داور بود و دید چون در کرمانشاه از بس مردم مشکل دارند تیم‌ها در سطح امید و جوانان تماشاگری ندارد که بخواهد اتفافی رخ دهد مضاف بر اینکه طبق مصوبه شب قبل از بازی نیروی انتظامی و آمبولانس در ورزشگاه بود.

تراکتوری‌ها گفتند شب قبل از بازی داور و ناظر بازی تغییر کردند.

چنین چیزی نیست. می‌توانید با مسوول رده‌های پایه تماس بگیرید. داورها دو، سه روز قبل انتخاب می‌شوند و شب بازی به محل برگزاری بازی می‌روند و میزبانی از آنها برعهده تیم میزبان است. دو روز قبل ابلاغ می‌شود.اصلا چنین چیزی نیست.

ارتباط افراد حمله‌کننده به اعضای تراکتور با تیم شما را تایید می‌کنید؟

اصلا. واقعا هیچ چیزی ندیدیم و حتی این اتفاق رخ داد تایید و تکذیبش نکردیم چون خبر نداشتیم. تیم ما در رختکن در جلسه فنی بود و اصلا خبر نداشتیم. می‌گویند عاملان را گرفتند پس اتفاقی افتاده و ان‌شاءالله مشخص می‌شود علت چی بوده. در مجازی خیلی چیزها گفته می‌شود مثلا می‌گویند چندتا دختر رد شدند از کنار اتوبوس اینها چیزی گفتند البته اینها‌را تایید نمی‌کنیم اما اینکه به باشگاه بعثت ربط دهند درست نیست. قطعا میزبان بودیم و می‌توانستیم برنده باشیم. در رده‌های مختلف بارها میزبانی کردیم و از این اتفاقات رخ‌نداده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آیدا

      خدا رحم کرده تو فوتبال هیچی نیستیم و اینطوری میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج