۱۴۰۱۳۴۹
۲۳۰۷
۲۳۰۷
پ

آلن ویتل صدای گولسیانی را شنید

گئورگی گولسیانی پانزدهمین گل خود برای پرسپولیس را به ثمر رساند.

ورزش سه: هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که یک مدافع به آمار گلزنی آقای گل خارجی پرسپولیس برسد، اما به نظر سرخپوشان باید خود را آماده شکستن یک رکورد تاریخی کنند؛ جایی که بعد از نزدیک به پنجاه سال، تاج پادشاهی از آلن ویتل به گئورگی گولسیانی میراث خواهد رسید.

آلن ویتل مهاجمی است که در سال ۱۳۵۶ به پرسپولیس پیوست. طرفداران پرسپولیس گذشته او را به خوبی می‌دانند، اما بد نیست یک بار دیگر هم اشاره شود که ویتل قهرمان فوتبال انگلیس، ستاره اورتون، مهاجم کریستال پالاس و یکی از چهره‌های مشهور فوتبال جزیره بود که نه در سنین پیری بلکه در ۲۷ سالگی پیشنهاد پرسپولیس را پذیرفت و به ایران آمد.

آنچه در مورد او مخفی مانده یا حداقل کمتر در موردش صحبت شده، نوع فوتبال این مهاجم بریتانیایی است. آلن ویتل مهاجمی تیزچنگ و چارچوب شناس بود که به گفته همبازیانش قدرت شوتزنی او، تفاوتی مثال‌زدنی با بیشتر مهاجمان وقت فوتبال ایران داشت و این بازیکن را به چهره متمایز لیگ تخت جمشید تبدیل کرده بود.

آلن ویتل صدای گولسیانی را شنید

آلن ویتل در بازی به یادماندنی پرسپولیس - ملوان موفق شد دو گل با «شوت سنگین» برای تیمش به ثمر برساند و در برابر راه آهن، ماشین سازی، شهباز و... گل‌های دیگری را زد که این بازیکن را در کمتر از دو سال به برترین فوتبالیست خارجی پرسپولیس تبدیل کرد.

نکته مهم در مورد آلن ویتل اینکه او با وجود جدایی از سطح فوتبال انگلیس و پیوستن به فوتبال در حال توسعه ایران، به خوبی توانست خود را با محیط وفق دهد و از زندگی کوتاه اما پرثمر در فضای فوتبال دهه 1350 فوتبال ایران لذت ببرد.

حالا اگر گئورگی گولسیانی تنها یک گل دیگر تا پایان فصل بزند، ویتل باید رکورد تاریخی خود را با او شریک شود و در صورت ثبت دو گل دیگر، پرسپولیس باید با صدرنشینی این مهاجم محبوب وداع کند، مهاجمی که حالا در 73 سالگی شاید چندان هم دوران بازی در ایران را به یاد نیاورد، اما هواداران پرسپولیس این روزها عشق و علاقه جالبی را نثارش می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج