adexo3
۱۴۰۱۴۷۱
۳۰۰۲
۳۰۰۲
پ

پروژه مهم و بحث‌برانگیز استقلالی‌ها جدی شد

بار دیگر بحث فعالیت باشگاه استقلال در حوزه ورزش زنان مطرح شده و به نظر می‌رسد این‌بار موضوع جدی‌تر از دفعات قبل قرار است پیگیری شود.

فوتبال 360: بار دیگر بحث فعالیت باشگاه استقلال در حوزه ورزش زنان مطرح شده و به نظر می‌رسد این‌بار موضوع جدی‌تر از دفعات قبل قرار است پیگیری شود.

پروژه مهم و بحث‌برانگیز استقلالی‌ها جدی شد

 

استقلال و پرسپولیس به عنوان ۲ باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران همواره در سالیان گذشته بحث حضورشان در ورزش زنان به‌ویژه رشته‌های فوتبال و فوتسال مطرح بوده اما با وجود درخواست‌های مطرح شده از سوی مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان، بحث تیمداری سرخابی‌ها در ورزش زنان رسمیت پیدا نکرده است. البته حدود یک‌دهه قبل، برای مدتی کوتاه، آبی‌ها در رشته فوتبال زنان و سرخ‌ها در رشته فوتسال زنان فعالیت داشتند اما دوره حضورشان در این ۲ رشته بسیار کوتاه بود.

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اهتمام‌ورزی بیشتر باشگاه‌ها به حوزه ورزش زنان، در سالیان اخیر موضوع تیمداری در فوتبال زنان را به عنوان یکی از پارامترها در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای عنوان کرده‌اند. البته که این پارامتر جزو الزامات محسوب نمی‌شد اما گفته می‌شود با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی (AFC) در مسیر برگزاری رسمی لیگ قهرمانان زنان آسیا، آن‌ها به دنبال ملزم کردن باشگاه‌های حرفه‌ای در قاره آسیا به تیمداری در فوتبال زنان هستند.

حمید سجادی، وزیر پیشین ورزش‌وجوانان بر فعالیت ۲ باشگاه پرطرفدار پایتخت در حوزه ورزش زنان اصرار داشت و در دوره مدیرعاملی مصطفی آجورلو، لیلا محمدیان که جزو مدیران شناخته‌شده و باتجربه ورزش زنان محسوب می‌شود، در قامت مسئول معاونت ورزش زنان باشگاه استقلال منصوب شد و همچنین گفته می‌شود که فاطمه حسنی هم در سمتی مشابه، در باشگاه پرسپولیس از رضا درویش حکم فعالیت خود را دریافت کرده است. محمدیان در سال گذشته به دنبال آن بود تا شرایط را برای تیمداری استقلال در حوزه فوتبال زنان فراهم کند که با وجود طرح گمانه‌زنی‌های مختلف، سرانجام وضعیت آشفته مدیریت باشگاه استقلال باعث شد تا پروژه فعالیت آبی‌ها در بخش ورزش زنان منتفی شود.

در انتظار جلسه سرنوشت‌ساز

سازمان لیگ فصل گذشته به باشگاه‌های فعال در لیگ برتر فوتبال مردان، امتیاز حضور در لیگ برتر فوتبال زنان را هبه می‌کرد که سرخابی‌ها از این فرصت طلایی نتوانستند استفاده کنند. با وجود تلاش نافرجام در فصل گذشته، گفته می‌شود که طرح تیمداری باشگاه استقلال در حوزه فوتبال زنان در حال نهایی‌شدن است و گویا معاون ورزش زنان باشگاه استقلال چشم‌انتظار جلسه رسمی با علی خطیر، مدیرعامل آبی‌پوشان پایتخت است تا پروژه فعالیت استقلالی‌ها در حوزه زنان رسمیت پیدا کند.

مدیرعامل استقلال و یک تصمیم تاریخی؟

خطیر در جلسات اخیر باشگاه استقلال که در زمینه صدور مجوز حرفه‌ای برگزار شده، نسبت به فعالیت آبی‌ها در حوزه زنان چراغ سبز نشان داده و با توجه به اقدامات اولیه انجام شده از سوی محمدیان، به نظر می‌رسد که جلسه او با مدیرعامل استقلال می‌تواند منجر به حضور رسمی آبی‌ها در فوتبال زنان ایران شود؛ اتفاقی که بدون‌شک هم در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای آبی‌ها می‌تواند نقش تسهیل‌کننده داشته باشد و هم اینکه می‌تواند به رقابت‌های باشگاهی فوتبال زنان ایران اعتبار ویژه‌ای بدهد.

آبی‌ها و فرصت ویژه‌ای که در انتظارشان است

استقلالی‌ها در شرایطی به دنبال فعالیت در حوزه فوتبال زنان هستند و در حالی گفته می‌شود که طرح تیمداری آبی‌ها در حوزه زنان در حال نهایی‌شدن است که لیگ برتر فوتبال زنان در جریان بوده و فصل آتی این رقابت‌ها از حوالی مردادماه آغاز خواهد شد. با این اوصاف، در صورت مسجل‌شدن تیمداری استقلال در فوتبال زنان، آبی‌ها فرصت مناسبی برای فراهم آوردن زیرساخت‌ها لازم دارند و باید دید جلسه مهم میان مدیرعامل و معاون ورزش زنان باشگاه استقلال چه زمانی برگزار خواهد شد و تا پیش از ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال برای صدور مجوز حرفه‌ای آبی‌ها، آیا فعالیت باشگاه استقلال در حوزه زنان هم رسماً اعلام می‌شود یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج