۱۴۰۳۶۶۱
۳ نظر
۱۴۰۳
۳ نظر
۱۴۰۳
پ

روش تضمینی قهرمانی نکونام و استقلال مشخص شد!

جواد نکونام نیز مانند فرهاد مجیدی با استفاده از سه مدافع به دنبال کسب عنوان قهرمانی است.

ورزش سه: در حالی که جواد نکونام در تیم‌های گذشته خود مانند فولاد و نساجی به سیستم ۱-۳-۲-۴ پایبند بوده و مانند کارلوس کی‌روش تمایل زیادی به استفاده از این روش داشت، اما اوضاع خیلی زود در استقلال عوض شد و این سرمربی جوان با توجه به شرایط خاص نیروی انسانی خود، روی به استفاده از سیستم سه دفاعه آورد.

روش تضمینی قهرمانی نکونام و استقلال مشخص شد!

در لیگ برتر ایران به ندرت شاهد حضور فول بک های تخصصی هستیم و جالب اینجاست سه تا شاید از بهترین مدافعان کناری (به سبک بازی پیستون راست و چپ) به نام‌های ابولفضل جلالی، صالح حردانی و جعفر سلمانی، در اسکواد استقلال حضور دارند. این یکی از دلایل مهمی بود که جواد نکونام تصمیم به استفاده از سیستم سه دفاعه گرفت.

ویژگی مهم دیگر این سیستم، حضور مدافعانی با قابلیت بازی با توپ و بازی سازی از عقب هستند که هم روزبه چشمی و هم سهرابیان و سلیمی، هر سه از این خصوصیت برخوردارند. البته حالا که شرایط بازگشت محمدحسین مرادمند فراهم است و رافائل سیلوا نیز به تیم اضافه شده، روزبه به پست اصلی خود بازگشته و فرمانده ترکیب استقلال در خط میانی شده است.

در سیستم 2-5-3، دو مهاجم باید مکمل یکدیگر بوده و خصوصیاتی متفاوت داشته باشند. روملو لوکاکو و لائوتارو مارتینز در اینتر یا دیگو کاستا و ادن هازارد در چلسی، احتمالا مثال‌های بارزی برای این تفاوت در ترکیب یک تیم مدعی هستند. استقلال نیز به جز دیدار با نفت آبادان در تهران، اغلب از بلانکو و یک مهاجم دیگر با خصوصیاتی متفاوت و قابلیت پا به توپ شدن بهره برده و مهرداد محمدی و جلال الدین ماشاریپوف هر دو می‌توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند.

پس مرور ترکیب استقلال نشان می‌دهد این تیم به خوبی می‌تواند سیستم سه دفاعه را پیاده کند و آمار و ارقام نیز موید آن است تصمیم تغییر زودهنگام جواد نکونام تا امروز که اثربخش بوده است. جالب اینجاست آخرین قهرمانی استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی نیز با همین روش حاصل شد و البته شاید ابتدا این آندره استراماچونی بود که پایه‌گذار این تغییر بنیادین در استقلال شد.

شگفت انگیز اینکه حتی منصور پورحیدری نیز در فصل 79-80 تیمش را با سیستم سه دفاعه رهبری کرده و به قهرمانی در آخرین دوره لیگ آزادگان رساند. پس مرور تاریخ باشگاه استقلال نشان می‌دهد هر گاه مربیان این تیم دست به استفاده از چنین روشی زده‌اند، نتیجه موفقیت آمیز بوده و به نظر جواد نکونام آخرین مثال روشن و دقیق برای اثبات این تئوری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خداداد افشاریان و var بهترین تضمین مهندسیهای بعدی‌ام هستند

    • یک مادر

      هیچ تضمینی وجود ندارد اخر داستان مشخص میشه کی درست میگه

    • ناشناس

      کاش دربی قبلی رو ببینید وقضاوت کنید که چطور حق پرسپولیس ضایع شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج