۱۴۰۶۸۵۸
۱۰۳۹۷۴
۱۰۳۹۷۴
پ

چرا رونی کلمن نمی‌تواند راه برود؟

در تاریخ بدنسازی تنها دو اسطوره موفق به کسب ۸ عنوان متوالی مستر المپیا شدند؛ لی هینی و رونی کلمن.

روزیاتو: در تاریخ بدنسازی تنها دو اسطوره موفق به کسب ۸ عنوان متوالی مستر المپیا شدند؛ لی هینی و رونی کلمن. کلمن به دلایل زیادی به عنوان یک شگفتی ژنتیکی شناخته شده بود. او توانایی زیادی در انجام تمرینات پاورلیفتینگ سنگین برای افزایش قدرت داشت و بدنسازان دیگر از سرعت ریکاوری او شگفت‌زده شده بودند. با این حال، کلمن با چالش‌ها و مشکلات زیادی در طول دوران حرفه‌ای خود مواجه شد. پس از کسب هشتمین عنوان، آسیب‌ها و جراحات او شروع به گذاشتن تأثیرات منفی روی وضعیت فیزیکی کلمن کردند.

چرا رونی کلمن نمی‌تواند راه برود؟

همه چیز با کمردرد مزمن شروع شد که سپس تبدیل به مشکلی بسیار جدی شده و کلمن تحت عمل جراحی روی تمام ۲۵ دیسک ستون فقراتش قرار گرفت. در حال حاضر، او یا از عصای زیر بغل خود استفاده کرده یا با ویلچر حرکت می‌کند. جراحات کلمن در تمام طول دوره بدنسازی او به وجود آمدند. اولین آسیب جسمی او در جریان تمرینات پاورلیفتینگ در سن ۱۷ سالگی رخ داد.

چرا رونی کلمن نمی‌تواند راه برود؟

همانطور که در زندگی‌نامه کلمن ذکر شده، این بدنساز افسانه‌ای سعی کرد که حرکت اسکوات را با وزنه ۲۲۶ کیلویی انجام دهد که صدای ترک خوردن شنید و در کمر خود احساس سوختگی کرد. از آن زمان به بعد، روز‌های حضور کلمن در تیم فوتبال کالج تنها بر جراحاتش افزود. او پس از شروع دوران حرفه‌ای خود در عرصه بدنسازی، هنگام اجرای یک حرکت اسکوات در سال ۱۹۹۷ دچار در رفتگی دیسک شد.

چرا رونی کلمن نمی‌تواند راه برود؟

صدا بلند و مانند شلیک گلوله بود. معمولاً همیشه حرکت اسکوات را با وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی با ۱۲ تا ۱۳ تکرار انجام می‌دادم. این بار دو هفته استراحت کردم… و فکر می‌کردم که هنوز هم مثل قبل از دوره استراحتم قوی هستم، اما اینطور نبود. در آن زمان، کلمن به جای اینکه کمرش را جراحی کند، در طول سال‌ها به بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر و سنگین‌تر ادامه داد. کسب عناوین بیشتر به معنای اعمال فشار بیشتر روی بدن او بود.

چرا رونی کلمن نمی‌تواند راه برود؟

کلمن در آن زمان نمی‌توانست تحت عمل جراحی قرار گیرد که به طور بالقوه ممکن بود جلوی پیشرفت بدنش را بگیرد. با این حال، نادیده گرفتن آسیب کمرش باعث شد که اوضاع خیلی سریع رو به وخامت برود. پس از آخرین مسابقه کلمن در سال ۲۰۰۷، او موافقت کرد که مشکلات کمر و فتق دیسک خود را برطرف کند. سپس یک سری از جراحی‌ها با موفقیت اندک و جزئی روی کمر او انجام شد. در مجموع، کلمن ۱۳ زیر تیغ جراحی رفت. در حال حاضر ستون فقرات او به طور کامل به هم جوش خورده است، غیر از یک دیسک که بعد‌ها دچار دررفتگی شد. من ۱۴ پیچ، دو قفس و دو میله در ستون فقراتم دارم.

در کنار تمامی اتفاقات ناگوار، این شخصیت کلمن است که علاقه‌مندان به تناسب اندام را جذب خود می‌کند. او با وجود درد لبخند می‌زند و امید خود برای بهبودی را از دست نداده است. در سال‌های اخیر، این اسطوره به دنبال اشکال مختلف درمانی بوده تا بتواند دوباره روی پای خود بایستد.

چرا رونی کلمن نمی‌تواند راه برود؟

رونی کلمن این روز‌ها چه می‌کند؟

در طی چند سال گذشته، کلمن معجزاتی که درمان با سلول‌های بنیادی نوید می‌دهد را کشف کرد و تصمیم گرفت که این روش درمانی را امتحان کند. از آن زمان، این اسطوره بدنسازی مدعی شده که وضعیت او بهتر شده است.

کلمن در اولین جلسه خود در مرکز ریکاوری MAD در ابوظبی، کاملاً به شانس خود برای بهبودی اطمینان داشت.

چرا رونی کلمن نمی‌تواند راه برود؟

او در ویدیوی اخیرش این کار را مسیری برای برداشتن اولین قدم‌هایش نامید و طرفدارانش را خوشحال کرد.

در حالی که مدتی طول می‌کشد تا او شروع به راه رفتن کند، بهبودی کلمن تاریخی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج