۱۴۱۵۰۱۲
۵ نظر
۸۷۷
۵ نظر
۸۷۷
پ

جزئیات جدید از فروش سهام پرسپولیس و استقلال

کار واگذاری پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک و فروش استقلال به کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس تمام شده است.

ورزش سه: سه شنبه شب بود که خبر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر و اعلام گردید که قرار است سرخ‌ها به کنسرسیومی از چهار بانک و آبی‌ها نیز به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شوند تا بالاخره تابوی مالکیت مشترک شکسته شده و دو تیم بزرگ پایتخت برای دریافت مجوز حرفه ای، مشکلی نداشته باشند.

در روزیکه نامه رسمی عرضه ۸۵ درصد از سهام دو تیم در فرابورس منتشر شد، خبر واگذاری ۴۰ درصدی پرسپولیس به بانک شهر و فروش سه سهم پانزده درصدی (در مجموع ۴۵ درصد) به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت و واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس مطرح گردید.

اما حالا خبرنگار ما به اطلاعات دقیق‌تر و جزئیات بیشتری از این واگذاری دست پیدا کرده است که در ادامه می‌خوانیم. داستان از این قرار است که دو هفته پیش، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، مأموریت واگذاری دو باشگاه را به کارگروه ویژه‌ای اعطا کرد.

جزئیات جدید از فروش سهام پرسپولیس و استقلال

در نهایت و پس از چندین روز پیگیری روزانه و‌ مذاکره مستمر با مدیران عامل بانک‌ها، بانک مرکزی، معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد، وزیر نفت، صندوق بازنشستگی نفت، کارگروه سهام عدالت، تاپیکو، هیئت مدیره خلیج فارس و...، این نشست‌ها به نتیجه رسید.

نتیجه این شد که کنسرسیوم بانکی برای خرید 85 درصد سهام شرکت پرسپولیس پیش قدم شوند. بدین صورت که بانک شهر اقدام به خرید 30 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس کند و بانک‌های ملت و تجارت نیز هر کدام 20 درصد (روی هم رفته 40 درصد) و سه بانک صادرات، رفاه و اقتصاد نوین نیز هر کدام 5 درصد (جمعا 15 درصد) از سهام سرخ‌ها را خریداری کنند تا به طور کلی 85 درصد از سهام این باشگاه عرضه شود.

نکته مهم این است که مانع اصلی بر سر راه بانک‌ها جهت خریداری سهام باشگاه پرسپولیس برداشته شده و با مجوزی که شورای پول و اعتبار صادر کرده، این 6 بانک می‌توانند در مزایده سوم اردیبهشت پرسپولیس شرکت کنند. در نتیجه برخلاف خبر اولیه که از چهار بانک به عنوان خریداران پرسپولیس یاد شده بود، تعداد آنها به عدد 6 رسیده است.

طبق اطلاعاتی که به دست خبرنگار ورزش سه رسیده، کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز قرار است برای خرید 85 درصد سهام شرکت استقلال اقدام کرده و آنها در مزایده‌ای که در تاریخ سوم اردیبهشت برگزار می‌شود، برای خریداری سهام باشگاه استقلال شرکت می‌کنند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، روز یکشنبه 26 فروردین آگهی مزایده دو باشگاه منتشر شده و امروز چهارشنبه 29 فروردین آخرین مهلت تحویل مدارک است.

روز شنبه اول اردیبهشت کارگروه تایید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی سازی برگزار می‌شود تا درخواست‌های خریداران استقلال و پرسپولیس مورد بررسی قرار بگیرد.

تاریخ یکشنبه دوم اردیبهشت احتمالا به عنوان آخرین فرصت رفع نقص مدارک خواهد بود و بالاخره اینکه در روز دوشنبه سوم اردیبهشت نیز مزایده برگزار می‌شود.

سه شنبه چهارم اردیبهشت روز امضا و قطعی شدن قرارداد است و نهایتا در تاریخ چهارشنبه پنجم اردیبهشت با مراجعه به وب سایت سازمان بورس، می‌توان نام مالکان جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مشاهده کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اریایی

      کلاه سر پرسپولیس گذاشتن اونم دقیقه ۹۰ فقط ۱۰ درصد از بانک ملت رفتیم مگه کیسه از بانک شهر بدهکار نبود باید سررسیدای کیسه بزاریم اجرا

    • ناشناس

      همش فیلم و حقه بازیه

    • ناشناس

      آخه کدوم احمقی ،پول بابت دو تیم ورشکسته با میلیاردها بدهی می دهد.

    • ناشناس

      لنگی بسوووز

    • ایران

      میگن به بانک بدهکار بود نه از بانک!!!!اشکالی نداره بالاخره تیم شما هم قهرمان آسیا میشه و البته فیلها هم پرواز میکنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج