adexo3
۱۴۱۵۳۶۱
۲۰۵۳
۲۰۵۳
پ

شاید امشب شاهد یک معجزه دیگر باشیم!

شاگردان کلوپ برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ اروپا باید با اختلاف بیش از ۳ گل مقابل آتالانتا پیروز شوند.

فوتبال ۳۶۰: شاگردان کلوپ برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ اروپا باید با اختلاف بیش از ۳ گل مقابل آتالانتا پیروز شوند.

شاید امشب شاهد یک معجزه دیگر باشیم!

لیورپول بازی دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا را با شکستی سنگین به پایان رسانده و اکنون برای جبران نتیجه، باید امشب در خانه حریف امید به معجزه داشته باشد؛ تیمی که صدالبته با معجزه ناآشنا نیست و نمی‌خواهد واپسین فصل حضور یورگن کلوپ روی نیمکت مربیگری این تیم با ناکامی مطلق همراه باشد.

این فصل به احتمال فراوان واپسین فصل حضور تئوریسین ایتالیایی روی نیمکت آتالانتا هم خواهد بود و هیچ چیز به جز فتح یک جام خاص برای نخستین بار در تاریخ باشگاه، نمی‌تواند جان‌پیرو گاسپرینی را در تاریخ آتالانتا جاودانه کند. او هشتمین فصل حضورش روی نیمکت این تیم را پشت سر می‌گذارد و علاوه بر لیگ اروپا، شانس فتح جام حذفی فوتبال ایتالیا را هم دارد.

زلزله در جمع قرمزها

تا 2 هفته پیش، لیورپول بخت نخست قهرمانی در 4 تورنمنت بود اما قرمزها روز بازی با آتالانتا باید به فکر بازگشت مقابل تیمی ایتالیایی باشند که در خانه  موفق به گشودن دروازه‌اش نشدند. در تاریخ رقابت‌های لیگ اروپا، حتی با در نظر گرفتن شیوه این رقابت‌ها تحت عنوان جام یوفا، 132 بار بازی دور رفت یک دیدار از مراحل حذفی با نتیجه 3 گله به سود تیم میهمان به پایان رسیده و در بازی‌های برگشت، هیچ کدام از این 132 تیم بازنده دور رفت موفق به بازگرداندن نتیجه نشده‌اند.

لیورپول هم اگرچه با الهام از تاریخچه غنی باشگاه در فصل جاری لیگ برتر انگلیس بازگشت‌های جالب توجه را رقم زده و با کسب 27 امتیاز از تبدیل شکست‌ها به پیروزی در دیدارهای لیگ برتری، بیشتر از هر تیم دیگری بازگشت رقم زده اما حریف امشب در خانه‌اش، نه تنها برای نباختن، بلکه جهت کلین‌شیت پا به میدان می‌گذارد.

قرمزها با معجزه غریبه نیستند!

در دیدار امشب، سرمربی قرمزها به احتمال فراوان به 4 بازیکن از ابتدا فرصت به میدان رفتن خواهد داد؛ آلیسون بکر، ویرجیل فن‌دایک، جو گومز و اندی رابرتسون؛ 4 بازیکنی که یکی از جذاب‌ترین بازگشت‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در جمع قرمزهای آنفیلد را رهبری کرده و در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا 19-2018، شکست 3 گله بازی دور رفت را با برتری 4 گله در بازی برگشت جبران کردند.

صدالبته که در آن دیدار دور برگشت، لیورپول حمایت بی‌نظیر هوادارانش را داشت و توانست بارسلونا را در آتش جهنم آنفیلد خاکستر کند اما این بار، باید دید هوای عصرگاهی برگامو برای آتش بازی مناسب خواهد بود یا خیر؛ همچون آخرین سفر قرمزهای آنفیلد به برگامو که با برتری فوق‌العاده ۵ بر صفر به سود لیورپول همراه بود. آن فصل در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول موفق شد آتالانتا را با 5 گل و هت‌تریک دیگو ژوتا شکست دهد.

ژوتا به دنبال جبران مافات

ژوتا آماده است تا عملکردش در جریان بازی مقابل کریستال‌پالاس در لیگ برتر انگلیس را جبران کند. در مصاف با کریستال‌پالاس، لیورپول امید گل 2.87 به ثبت رسانده بود و چنین آماری برای تیم، بیشترین امید گل بدون گلزنی در یک بازی از فصل 11-2010 بود.

شاید امشب شاهد یک معجزه دیگر باشیم!

مهاجمان لیورپول پنجشنبه شب باید به مراتب عملکردشان در تمام کنندگی و به ثمر نشاندن موقعیت‌ها، بهتر از مصاف با کریستال‌پالاس باشد و ژوتا برای جبران، موظف است به آماری که در تاریخ لیگ اروپا از خود به ثبت رسانده، چشم بدوزد. این بازیکن پرتغالی موفق شده در 12 دیدار، 9 گل به ثمر برساند (6 گل با پیراهن ولورهمپتون و 3 گل با پیراهن لیورپول) و  تنها در 5 دیدار از ابتدا در ترکیب حاضر بوده است.

نرخ گلزنی ژوتا در لیگ اروپا (میانگین هر 64 دقیقه یک گل)، بهتر از هر بازیکن دیگری با حداقل ۵ بازی ثابت در تاریخ مسابقات از سال 2009 و تغییر نام این رقابت‌هاست. برای بازی امشب، ژوتا همچون سایر گزینه‌های هجومی در دسترس یورگن کلوپ خواهد بود و دست مرد آلمانی برای انتخاب بازیکنان بازتر از قبل به نظر می‌رسد. یک بازیکن دیگر نیز باید به انتقادات از خودش برای کسب نتیجه لیورپول در زمین پاسخ بدهد؛ داروین نونیز.

داروین، عزیزم دقت کن!

نونیز این فصل تنها 9 از 45 موقعیت مسلم گلزنی‌اش در تمامی رقابت‌ها را به گل تبدیل کرده و نرخ 20 درصد تبدیل موقعیت به گل از جانب این بازیکن اروگوئه‌ای، بدترین در میان بازیکنانی است که در جمع تیم‌های حاضر در 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا، تعداد گل‌هایشان را در آستانه دو رقمی شدن می‌بینند.

از طرف مقابل آتالانتا امشب برای حذف لیورپول و تاریخ‌سازی از دستاوردهای بازی دور رفت دفاع خواهد کرد. آخرین تجربه حضور «لا دئا» در نیمه‌نهایی مسابقات اروپایی به فصل 88-1987 جام در جام فوتبال اروپا بازمی‌گردد. امشب اما ماموریتی به غایت دشوارتر از نیم سده قبل پیش روی آتالانتا خواهد بود.

شاید امشب شاهد یک معجزه دیگر باشیم!

صدالبته تفکرات جان‌پیرو گاسپرینی این اجازه را به آتالانتا نخواهد داد برای دفاع از 3 گل زده در بازی دور رفت، 11 بازیکنش را در محوطه جریمه مشغول دفاع کردن ببیند. در بازی دور رفت به میزبانی آنفیلد با جو مثال‌زدنی و ترسناکش برای تیم‌های کم برخوردارتر، تیمِ گاسپرینی امید گل 3.2 را در جریان 90 دقیقه به ثبت رساند. این، بیشترین امید گل یک تیم میهمان در آنفیلد از 3 سال گذشته تاکنون است.

آخرین بار منچسترسیتیِ پپ گواردیولا موفق شده بود در استادیوم نیمه قرمز مرسی‌ساید به عنوان تیم میهمان، فوریه 2021 امید گل 3.47 به ثبت برساند و در نهایت بازی لیگ برتری را با نتیجه ۴ بر یک با پیروزی پشت سر گذاشت و همچون آتالانتا دست پر از آنفیلد خارج شد.

نویدبخش یک مصاف پرگل

آتالانتای گاسپرینی بدون توجه به نام تیم حریف، ترسی از پرس بازیکنان در فاز تدافعی رقیب ندارد و این تیم، ششمین تیم برتر فصل جاری لیگ اروپا از نظر فاکتور فنی «های ترن اوور» (80) و همچنین پنجمین تیم برتر از نظر جلوگیری از اجازه به تیم حریف بابت بازی‌سازی و تنظیم نبض بازی در خط دفاع (PPDA: 10) بوده است.

نکته اینجاست بهترین عملکرد در فصل جاری لیگ اروپا با در نظر گرفتن فاکتور فنی (PPDA)، متعلق به لیورپول (7.6) است. همین مهم، نوید یک بازی جذاب و پر گل را به هواداران فوتبال خواهد داد. جیانلوکا اسکاماکا بهترین بازیکن مسابقه دور رفت بود و علاوه بر گلزنی در 4 بازی متوالی لیگ اروپا در فصل جاری با ثبت 2 گله تاثیر بسزایی بر پیروزی تاریخی آتالانتا داشت.

تنها امید کسب سهمیه

اسکاماکا که روند گلزنی‌هایش را به 5 گل در 4 بازی متوالی بهبود داده، بهترین بازیکن تاریخ آتالانتا از نظر گلزنی در بازی‌های متوالی یک تورنمنت معتبر اروپایی بوده است. او همچنین بهترین روند گلزنی در میان بازیکنان ایتالیایی حاضر در تاریخ این تورنمنت بعد از جوزپه روسی را به نام خود زده. پس از 9 سال، ایتالیایی‌ها درخشش یک بازیکن در چارچوب این مسابقات را با در نظر گرفتن فاکتور مورد اشاره شاهد هستند.

در این میان، هرچند امیدهای آتالانتا، حتی با وجود افزایش تعداد سهمیه‌های سری آ به 5 برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا کمرنگ شده اما قهرمانی در لیگ اروپا، بهترین میانبر برای رسیدن به این هدف خواهد بود و تیمِ گاسپرینی به خوبی برای رقم زدن چنین فرصتی آمادگی دارد.

پیش از آنکه اهالی لمباردی در بازی دور رفت به آنفیلد سفر کنند، تنها پیروزی تاریخ آتالانتا مقابل یک حریف انگلیسی در خانه‌اش (همزمان با حضور تماشاگران روی سکو) به پیروزی ۳ بر صفر مقابل اورتون در سپتامبر 2017 بازمی‌گشت اما از طرف مقابل، تنها شکست تاریخ این باشگاه مقابل رقیب انگلیسی در استادیوم اتلتی آتزوری هم به دستان لیورپول در سال 2020 به ثبت رسیده.

کلوپ به دنبال فرمول برتری مقابل آتالانتا

آتالانتا در 2 دیدار دیگر مقابل رقبای انگلیسی در خانه‌اش، مقابل منچسترسیتی در سال 2019 و منچستریونایتد در سال 2021، به تساوی رضایت داده و امشب برای صعود به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا تنها کافی است مقابل لیورپول با اختلاف بیش از 3 گل بازنده نباشد.

لیورپول اما 3 از 4 بازی خارج از خانه اخیرش مقابل تیم‌های ایتالیایی را با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها یک شکست در کارنامه به ثبت رسانده‌ این تعداد پیروزی در 4 بازی با تعداد پیروزی‌های تاریخ این باشگاه در 14 بازی پیش از آن به میزبانی تیم‌های ایتالیایی (8 شکست و 3 تساوی) برابری می‌کند؛ هر چند آخرین سفر لیورپول به ایتالیا، سپتامبر 2022 و با شکست مقابل ناپولی همراه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج