۱۰۳۲۸۳۷
۵۹۸۲
۵۹۸۲
پ

لیفت سینه با لیزر و سایر روش‌های غیر جراحی لیفت سینه

لیفت سینه یا ماستوپکسی یک عمل جراحی است که با برداشتن پوست اضافی و سفت کردن بافت باقیمانده، افتادگی سینه‌ها برطرف شده و سینه اصطلاحا لیفت می‌شود. در لیفت سینه با لیزر از پرتو‌های قوی انرژی برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و ضمنا افزایش کلاژن سازی استفاده می‌شود.

برترین‌ها: لیفت سینه یا ماستوپکسی یک عمل جراحی است که با برداشتن پوست اضافی و سفت کردن بافت باقیمانده، افتادگی سینه‌ها برطرف شده و سینه اصطلاحا لیفت می‌شود. طبق گفته‌ی انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، تخمین زده شده که از سال ۲۰۰۰، عمل‌های جراحی لیفت سینه، ۷۰ درصد از تمام جراحی‌های زیبایی را تشکیل می‌دهد. اکنون جراحی لیفت سینه، خیلی بیشتر از سایر جراحی‌های پلاستیک سینه، مانند ایمپلنت سینه و پروتز سینه انجام می‌شود. جراحی لیفت سینه با وجود شهرتی که دارد، اما هر روزه بر تعداد افرادی که خواهان شیوه‌های غیرجراحی لیفت سینه هستند، بیشتر می‌شود.

لیفت سینه با لیزر و سایر روش‌های غیر جراحی لیفت سینه

چرا روش‌های غیر جراحی لیفت سینه؟

روش غیرجراحی لیفت سینه یعنی هیچ چاقوی و برشی در کار نیست. همچنین در روش غیرجراحی لیفت سینه نیازی نیست بیهوش شوید. به طور کل روش‌های غیرجراحی لیفت سینه بسیار ایمن‌تر هستند، زیرا خطرات و ریسک‌های ماستوپکسی، مانند عفونت، خونریزی و اسکار را ندارند.

روش‌های غیرجراحی لیفت سینه شاید نتایج قابل توجه روش‌های جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی را نداشته باشند، اما اگر به دنبال این هستید که با هزینه‌ی کمتر و البته ریسک‌های کمتر، سینه‌های خود را لیفت کنید، روش‌های غیرجراحی لیفت سینه، ارزش امتحان کردن را دارند. در این مطلب روش‌های غیرجراحی لیفت سینه را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید در موردشان با پزشک جراح‌تان مشورت کرده و بررسی کنید کدام‌شان برای شما مناسب‌ترند.

لیفت سینه با لیزر

در لیفت سینه با لیزر از پرتو‌های قوی انرژی برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و ضمنا افزایش کلاژن سازی استفاده می‌شود. به همین دلیل معمولا لیزر درمانی برای چین و چروک‌های عمیق و کهنه و لکه‌های پیری و اسکار به کار برده می‌شود. افزایش کلاژن سازی پوست می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست در ناحیه‌ی سینه را تقویت کند، اما در بهترین حالت نیز نتیجه‌ی لیفت سینه با لیزر، موقتی و جزئی بوده و برای کسب نتایج کامل به درمان‌های مکرر نیاز است.

مشکلی که در روش لیفت سینه با لیزر وجود دارد این است که رباط‌های بافت سینه شما مثل رباط‌های صورت نیستند، بنابراین ممکن است از لیفت سینه با لیزر همان نتیجه‌ای را نگیرید که از لیفت صورت با لیزر می‌توانید بگیرید، یعنی بافت‌های سینه مثل بافت‌های صورت، با لیزر سفت نمی‌شوند.

لیزر درمانی برای لیفت سینه می‌تواند عوارضی مانند اسکار، خونریزی و درد را به دنبال داشته باشد. ضمنا احتمال تغییر رنگ پوست نیز وجود دارد.

آیا بعد از لیفت سینه با لیزر به مراقبت‌های خاصی نیاز هست؟

بعضی از افراد ممکن است دچار خشکی پوست ناشی از سفتی و کشیدگی پوست شوند. این علائم بعد از لیفت سینه با لیزر کاملا طبیعی بوده و با توجه به انرژی گرمایی تولید شده در درون ساختار‌های پوستی در ناحیه‌ی درمان، دور از انتظار نیستند. بیمار باید مرتبا از مرطوب کننده استفاده کرده و فرصت خشک شدن به پوست در ناحیه‌ی درمان را ندارد.

لیفت سینه با لیزر و سایر روش‌های غیر جراحی لیفت سینه

لیفت سینه با نخ آپتوس

در لیفت سینه با روش غیرتهاجمی و غیرجراحی نخ آپتوس، پوست اطراف سینه‌ها با نخ به سمت بالا کشیده می‌شود. در این شیوه از لیفت سینه، از نخ‌های خاردار آپتوس برای لیفت سینه‌ها استفاده می‌شود. جراح پلاستیک، این نخ‌ها را توسط سوزن هیپودرمیک به زیر پوست وارد می‌کند. سپس این نخ‌ها به هم محکم شده و به سمت بالا یعنی به طرف استخوان ترقوه کشیده می‌شوند.

در روش غیرجراحی لیفت سینه با وجود اینکه از نخ‌های جاگذاری شده استفاده می‌شود، اما شیوه‌ی نخ آپتوس، لیفت غیرتهاجمی سینه محسوب می‌شود که نتایج آن تا ۲ سال ماندگار است. مهم‌تر از همه اینکه روش غیرجراحی لیفت سینه، اسکار به جا نمی‌گذارد و نخ‌ها در عرض یک تا دو سال جذب می‌شوند.

لیفت سینه با روش سی‌ای سی آی (CACI)

این روش لیفت سینه برای اولین بار به عنوان درمانی برای آسیب‌های عضلانی ارائه شد. درمان سینه CACI، عضلات سینه‌تان را هدف می‌گیرد. جراح با استفاده از یک ابزار دستی، پالس‌های الکتریکی را روی عضلات اطراف سینه‌تان متمرکز می‌کند. نتیجه‌ی نهایی، خوش فرم‌تر شدن عضلات سینه است که منج به بالاتر رفتن سینه و زیباتر شدن آن کمک می‌کند. مانند هر روش دیگری از تقویت عضله، نتایجی که می‌گیرید به زمان و تعداد تکرار بستگی دارد. جراح احتمالا توصیه می‌کند تا چند هفته، هفته‌ای یکی دو بار جهت لیفت سینه با روش سی‌ای سی آی مراجعه کنید تا کاملا نتیجه بگیرید.

لیفت سینه با ترماژ

ترماژ نیز نوعی دیگر از روش‌های افزایش کلاژن سازی است. در این شیوه از لیفت سینه از امواج رادیویی برای کمک به سفت کردن بافت‌های پروتئینی در پوست استفاده می‌شود. طی عمل لیفت سینه با ترماژ، پزشک جراح از ابزاری به نام ThermaCool استفاده می‌کند که به ارسال امواج رادیویی به لایه‌های عمیق‌تر پوست کمک می‌کند. بعد از لیفت سینه با ترماژ، خیلی زود خواهید دید که پوست‌تان سفت‌تر شده است. فیبر‌های سفت شده‌ی کلاژن در ناحیه‌ی سینه‌ی شما باعث می‌شوند کانتور طبیعی سینه‌های‌تان نیز بهتر شود. اما لازم است این درمان تکرار شود، زیرا نتیجه‌ی لیفت سینه با ترماژ، موقتی است. روش لیفت سینه با ترماژ در مواردی که سینه‌ها افتادگی خفیفی دارند، بهترین تاثیر را دارد.

لیفت سینه با دستگاه Renuvion™/J-Plasma®

دستگاه Renuvion™/J-Plasma®، یک فناوری جدید برای سفت کردن کم تهاجمی پوست است. انرژی پلاسمای سرد باعث انقباض و ضمنا تولید کلاژن جدید در پوست می‌شود. Renuvion™/J-Plasma® با دقت زیاد، تاثیرات جوانسازی در ناحیه‌ی مورد هدف داشته و با استفاده از گاز هلیوم یونیزه شده با انرژی فرکانس رادیویی، سبب کانتورینگ طبیعی بدن می‌شود.

دستگاه Renuvion™/J-Plasma® مانند روش لیفت سینه با ترماژ به این صورت است که پزشک جراح، پروبی را وارد زیر پوست در قسمتی که باید سفت شود کرده و با انرژی پلاسما آن را درمان می‌کند. شما فورا بعد از درمان تا حدودی نتیجه را خواهید دید، اما ایجاد کلاژن‌های جدید و دیدن نتایج کامل‌تر به چند ماه زمان نیاز دارد. معمولا فقط یک جلسه درمان کافیست.

لیفت سینه با روش خون آشام

لیفت سینه با روش خون آشام (VBL)، شیوه‌ای ضد پیری است که در آن از پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) از خون خودتان استفاده می‌شود. هدف کلی از لیفت سینه با روش خون آشام، مقداری لیفت سینه است؛ یعنی چیزی شبیه پوشیدن سوتین لیفت سینه. هر چند روش لیفت سینه با روش خون آشام، در درمان افتادگی سینه‌ها موثر نیست، اما می‌تواند با کمک افزایش جریان خون و کاهش چین و چروک‌ها و جای زخم، ظاهری نسبتا زیباتر به سینه‌های‌تان بدهد. لیفت سینه با روش خون آشام، مثل سایر روش‌های زیبایی توسط جراحان پلاستیک و زیبایی انجام می‌شود. نتایج لیفت سینه با روش خون آشام تدریجا در عرض چند ماه دیده می‌شوند، اما نتایج کامل‌تر را احتمالا دو سه سال بعد خواهید دید.

روش لیفت سینه با خون آشام به زنان باردار و شیرده و آن‌هایی که سابقه‌ی سرطان سینه دارند توصیه نمی‌شود.

لیفت سینه با روش خون آشام از توانایی طبیعی بدن شما برای بازسازی سلول‌ها جهت لیفت و ترمیم بافت سینه استفاده می‌کند و به همین دلیل محدودیت‌هایی دارد، بنابراین نمی‌تواند شما را از شر پوست اضافی خلاص کند. اگر افتادگی پوست‌تان زیاد است یا به دنبال تغییرات اساسی و بسیار چشمگیر در ظاهر سینه‌های خود هستید، پس بهتر است از روش جراحی لیفت سینه استفاده کنید. لیفت سینه با روش خون آشام رویکردی موقتی است، یعنی نتایج آن کم کم از بین می‌روند. اما اگر می‌خواهید از یک شیوه‌ی بی‌خطر و غیرتهاجمی استفاده کنید تا سینه‌های خود را کمی لیفت کنید و به آن‌ها فرمی سفت‌تر و شاداب‌تر بدهید، روش غیر جراحی لیفت سینه را می‌توانید امتحان کنید.

لیفت سینه با لیزر و سایر روش‌های غیر جراحی لیفت سینه

آیا لیفت سینه با روش خون آشام درد دارد؟

تزریق کردن به سینه، دردناک به نظر می‌رسد؛ آیا واقعا اینطور است؟ پاسخ کوتاه این است: خیر! پیش از تزریق، از کرم بی‌حس کننده روی پوست ناحیه مورد نظر استفاده می‌شود و این بی‌حسی شبیه چیزی است که در دندانپزشکی تجربه می‌کنید. بافت سینه بسیار حساس است، بنابراین این احتمال وجود دارد که با وجود بی‌حسی، همچنان کمی درد و ناراحتی احساس کنید، اما بیشتر افرادی که از این شیوه استفاده کرده‌اند، آن را تجربه‌ای بدون درد می‌دانند.

ممکن است فورا بعد از لیفت سینه با روش خون آشام، کمی تورم و قرمزی و کبودی داشته باشید، اما این مسئله طی دو سه روز برطرف خواهد شد.

لیفت سینه با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یا سم بوتولین موجب فلج کردن عضلات زیر پوست می‌شود. این کار کمک می‌کند سطح پوست، صاف‌تر و یکنواخت‌تر دیده شود. بوتاکس در ابتدا برای درمان خطوط ریز چین و چروک در بازار ارائه شد. از آن به بعد معلوم شد بوتاکس به درمان میگرن‌های مزمن نیز کمک می‌کند و این مسئله تائید نیز شده است. البته برخی از پزشکان از تزریق بوتاکس در ناحیه‌ی سینه‌ها نیز استفاده می‌کنند تا جلوی افتادگی سینه‌ها را بگیرند، اما این شیوه بابت لیفت سینه مورد تائید FDA نیست. نتیجه‌ی لیفت سینه با تزریق بوتاکس، جزئی بوده و تا چهار ماه دوام دارد.

لیفت سینه با فیلر‌های پوستی

غیر از بوتاکس، تزریق‌های دیگری که معمولا در ناحیه صورت کاربرد دارند، برای سینه‌ها نیز به کار می‌ٰوند. این تزریق‌ها شامل پُر کننده‌های پوستی یا درما فیلر‌های هیالورونیک اسید مانند Juvéderm و Restylane می‌شوند. فیلر پوستی که معمولا برای لیفت سینه استفاده می‌شود، Sculptra است که یک اسید لاکتیک poly-L می‌باشد. این فیلر تا چند ماه دوام دارد و بدن را تحریک می‌کند تا در ناحیه‌ی تزریق شده، کلاژن جدید بسازد. معمولا چند جلسه درمان لازم است تا نتایج دیده شوند. هر چند لیفت سینه با فیلر‌های پوستی، درمان تهاجمی نیست، اما به دلیل اینکه هنوز مطالعاتی روی تاثیرات بلند مدت آن انجام نشده است، به عنوان شیوه‌ای بلند مدت توصیه نمی‌شود و کمتر مورد استفاده است.

لیفت سینه با ورزش‌های مخصوص قفسه سینه

ورزش نه تنها کمک می‌کند چربی‌های اضافی آب شوند، بلکه انواعی از ورزش‌ها می‌توانند به تقویت عضلات سینه نیز کمک کنند. تمرینات بالا تنه مانند حرکت شنا و دیپ عضلات سه سر، به قوی‌تر شدن عضلات سینه کمک زیادی می‌کنند. اگر می‌خواهید عضلات سینه خود را بیشتر هدف بگیرید، سه تمرین زیر از بهترین تمرینات برای عضلات سینه‌اند:

  • پرس هالتر روی نیمکت (barbell bench presses)
  • دستگاه قفسه سینه یا باترفلای (pec deck machine reps)
  • حرکت سیم کش کراس اور (bent-forward cable crossover)

هر چند تمرینات قفسه سینه، عضلات سینه‌تان را تقویت می‌کنند، اما هیچ تمرین و ورزشی شما به اندازه و شبیه عمل جراحی و سایر روش‌های زیبایی لیفت سینه، سینه‌های‌تان را بالا نمی‌برد و سفت نمی‌کند. اگر قابلیت ارتجاعی پوست‌تان به طور کلی خوب است و اندکی افتادگی سینه دارید، می‌توانید تحت نظر مربی، تمرینات قفسه سینه را انجام دهید و عضلات سینه خود را تقویت کنید.

لیفت سینه با لیزر و سایر روش‌های غیر جراحی لیفت سینه

لیفت سینه با استفاده از سوتین مناسب

سوتین برای راحتی و حمایت از سینه‌ها استفاده می‌شود و شاید شما جهت تنوع و زیبایی، از سوتین‌هایی با رنگ‌ها و پارچه‌های گوناگون استفاده کنید. اما وقتی صحبت از لیفت سینه می‌شود، یک سوتین جدید و مناسب به منظور لیفت سینه می‌تواند مقرون به صرفه باشد. استفاده از سوتین مناسب به شما کمک می‌کند جلوی افتادگی سینه‌های‌تان را بگیرید. تنها راه اینکه متوجه شوید آیا به سوتین با سایز جدید نیاز دارید یا نه این است که دوباره بررسی کنید آیا سوتینی که استفاده می‌کنید کاملا فیت هست یا نه.

لیفت سینه با کرم‌های لیفت

درست همان طور که کرم‌های ضد چین و چروک پوست کمک می‌کنند ظاهر پوست‌تان، کمتر چروکیده و افتاده به نظر برسد، کرم‌های شکل دهنده‌ای نیز برای گردن و سینه‌های‌تان طراحی شده‌اند. این کرم‌ها می‌توانند کمک‌تان کنند پوست‌تان را سفت کرده و ضمنا خطوط و لکه‌های پیری را به حداقل برسانید. این کرم‌ها، هزینه‌ی کمی دارند و نتیجه‌ی کوتاه مدت ایجاد می‌کنند، اما واقعا نمی‌توانند سینه‌های‌تان را بالا ببرند. بلکه با درمان و بهبود و تقویت پوست اطراف سینه‌های‌تان، فُرم و ظاهری محکم‌تر پیدا خواهد کرد.

روش‌های غیرجراحی لیفت سینه، مانند لیفت سینه با لیزر، همان نتیجه‌ای را به شما نمی‌دهند که از روش‌های معمول جراحی لیفت سینه خواهید گرفت، اما اگر واقعا دوست ندارید ماستوپکسی انجام دهید، این روش‌ها ارزش آزمودن را دارند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای روش‌های غیرجراحی لیفت سینه هستند؟

اگر دوست دارید بدون تیغ جراحی و بیهوشی، ظاهر و شکل سینه‌های خود را بهتر کنید، روش‌های غیرجراحی لیفت سینه برای‌تان مناسب هستند. کسانی که به دلیل بارداری و شیردهی، افزایش وزن و یا بالا رفتن سن دچار افتادگی سینه شده‌اند، کاندید مناسبی برای لیفت سینه با روش‌های غیرجراحی‌اند. شما باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید تا بتوانید لیفت سینه انجام دهید. روش‌های غیرجراحی لیفت سینه برای تمام انواع پوست مناسب می‌باشد و ضمنا خانم‌هایی که در حال حاضر ایمپلنت سینه دارند می‌توانند از روش‌های غیرجراحی لیفت سینه استفاده کنند. شما باید نسبت به نتیجه‌ای که قرار است از روش غیرجراحی لیفت سینه مانند لیفت سینه با لیزر بگیرید، توقعی واقع بینانه داشته باشید.

روش‌های غیرجراحی لیفت سینه مانند لیفت سینه با لیزر قرار نیست نتایج بسیار شگفت انگیزی به شما بدهند و مثلا نمی‌توانید انتظار داشته باشید مثل جراحی بزرگ کردن سینه، نتیجه بگیرید. اما در عوض، روش‌های غیرجراحی لیفت سینه به افرادی که شاخص توده بدنی‌شان کمتر از ۲۵ است کمک می‌کند سینه‌های‌شان با ظاهری طبیعی لیفت شود.

ریکاوری بعد از لیفت سینه با روش‌های غیرجراحی چگونه است؟

از آنجایی که لیفت سینه با لیزر و با سایر روش‌های غیرجراحی، بسیار کم تهاجمی است، مدت زمان ریکاوری نیز بسیار کم است. شاید طی چند روز اول بعد از درمان، کمی حساسیت به لمس و تورم در ناحیه درمان داشته باشید. توصیه می‌شود تا چند روز بعد از لیفت سینه در معرض گرمای زیاد و نور و تابش خورشید قرار نگیرید.

منابع: healthline ، elite-aesthetics ، centreforsurgery

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج