adexo3
۱۱۲۱۶۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۵ بازيکن بوسني که در برزیل مي‌درخشند

سايت insidetoronto به معرفي ۵ بازيکن بوسني و هرزگوين که در جام جهاني مي‌درخشند پرداخته است.

خبرگزاری فارس: سايت insidetoronto به معرفي ۵ بازيکن بوسني و هرزگوين که در جام جهاني مي‌درخشند پرداخته است.

تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل با تيم‌هاي بوسني و هرزگوين، نيجريه و آرژانتين در گروه F همگروه است.

بوسني براي نخستين بار به جام جهاني راه يافته و به دنبال اين است که بتواند حضوري درخشان در اين تورنمنت داشته باشد. با توجه به حضور بازيکنان با استعداد در ترکيب اين تيم که در باشگاه‌هاي بزرگ اروپايي توپ مي‌زنند، بسياري بر اين باورند که اين تيم در جام جهاني پيش رو خواهد درخشيد. در زير به پنج بازيکن اين تيم که احتمال درخشش بالايي در جام دارند معرفي مي‌شوند.

*ادين ژکو

با اينکه چندان ثابتي در ترکيب منچسترسيتي انگليس به شمار نمي‌رود اما در ۱۰ گل از ۳۰ گل بوسني در مسابقه‌هاي مقدماتي راهيابي به جام جهاني را به ثمر رسانده است. ژکو که لقب «الماس» را يدک مي‌کشد موفق شده در ۴۹ ديدار ملي براي بوسني ۲۶ بار گلزني کند و به عنوان مهره کليدي اين تيم در جام جهاني خواهد بود.

*ميرالم پيانيچ

هافبک تهاجمي باشگاه رم ايتاليا در خط مياني بوسني هم مي‌درخشد. اين بازيکن دوران فوتبال ملي خود را با پيراهن لوکزامبورگ آغاز کرد زيرا خانواده وي به خاطر جنگ بالکان در سال ۱۹۹۱ به اين کشور مهاجرت کرده بودند. او مجبور شد دو سال منتظر بماند تا بتواند براي تيم ملي بوسني به ميدان برود اما سرانجام در سال ۲۰۰۸ پيراهن تيم ملي کشورش را به تن کرد. او هشت گل در ۴۶ بازي ملي زده است.

*وداد ايبيشويچ

تک گل پيروزي بخش اين بازيکن مقابل ليتواني بود که صعود بوسني به جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل را قطعي کرد. مهاجم اشتوتگارت آلمان همچنين پيشينه حضور در ليگ‌هاي فرانسه و سوييس را در کارنامه دارد. در سال ۲۰۰۸ او به عنوان يک الگوي ملي معرفي و جايزه بهترين بازيکن سال را نيز از آن خود کرد. او ۲۰ گل در ۵۱ ديدار ملي وارد دروازه حريفان کرده است.

*آسمير بگوويچ

دروازه‌بان استوک سيتي انگليس يکي از بهترين‌ها در دسته برتر اين کشور است. بگوويچ که وقتي چهار ساله بود بوسني را ترک کرد، در ۱۰ ديدار مقدماتي جام جهاني فقط ۶ گل خورد. او مي‌توانست براي تيم ملي فوتبال کانادا هم به ميدان برود زيرا دوران فوتبال حرفه‌اي خود را از جوانان اين تيم در سال ۲۰۰۴ آغاز کرده بود.

*ژزدان ميسيموويچ

او ۸۰ بازي ملي در کارنامه‌اش ثبت شده و ۲۶ بار هم با پيراهن بوسني گلزني کرده است. براي ولفسبورگ آلمان به ميدان مي‌رود و با اين تيم در سال ۲۰۰۹ موفق به فتح بوندسليگا شده است. در همان فصل او ۲۰ پاس گل به هم‌تيمي‌هايش داده بود. ميسيموويچ در حال حاضر براي گوييژو رن در چين بازي مي‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج