۱۲۰۰۳۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

روزه گرفتن در گرم‌ترین نقطه کره زمین

مردم مسلمان کرمان با وجود گرمای ۵۰ درجه کویر، مشتاقانه روزه می‌گیرند.

تابناک: مردم مسلمان کرمان با وجود گرمای ۵۰ درجه کویر، مشتاقانه روزه می‌گیرند.

منطقه گندم بریان که توسط بسیاری از سازمان های ملی و بین المللی هواشناسی و سنجش با ثبت دمای ۷۱ به عنوان گرمترین نقطه کره زمین شناخته شده است در چند کیلومتری شهداد کرمان قرار گرفته است. این روزها ماه مبارک رمضان مصادف شده با طولانی ترین و گرمترین روزهای تابستان داغ کویر در کرمان اما مردم روزه دار در گرمای ۵۵ درجه ای کویر کرمان مشتاقانه در عطش حضور در میهمانی ماه خدا هستند.

این روزهای استان کرمان به خصوص در شرق و جنوب کرمان داغ ترین ایام سال است، دمای هوا در برخی شهرها از جمله شهداد، بم به قدری افزایش یافته است که به قول مردم محلی این شهرها، دمای هوا "خرماپز" است و به دلیل شدت گرمای هوا خرما در چند روز رسیده می شود.

در شهداد در چند کیلومتری شهر کرمان دمای هوا طی روزهای اخیر به ۵۰ درجه سانتیگراد نیز رسیده است، شدت گرما در این شهر ۱۱ هزار نفری به حدی افزایش یافته است که مردم در روز توان بیرون رفتن از خانه را ندارند.

مردم این شهر روزشان در ماه مبارک رمضان از سحرگاه آغاز می شود و تا ساعت ۸ و ده شب ادامه می یابد و پس از آن به دلیل شدت گرمای هوا اکثر شهروندان شهدادی حتی توان خارج شدن از خانه ها را به دلیل شدت گرمای هوا را ندارند.

با وجود این گرما برخی ازمردم حاشیه کلوت ها که به عنوان راهنمای توریست هایی که ازسراسر دنیا به کرمان می آیند نیز با زبان روزه فعالیت می کنند.

این مسئله همچنین در اکثر شهرهای جنوبی و شرقی استان کرمان نیز دیده می شود این روزها در بم گرمای هوا به قدری افزایش یافته که مردم در طول روز توان خارج ازشدن از منزل را ندارند.

این در حالی است که ازچند روز قبل از ماه مبارک کارشناسان مسائل هواشناسی جهان پیش بینی کرده اند که امسال نقاط مختلف جهان و به ویژه کشورهای عربی و ایران، گرم ترین ماه رمضان نیم قرن اخیر را خواهند دید. حال باید منتظر بود تا ببینیم تا آخر ماه مبارک رمضان که به خرماپزان نزدیک تر می شویم چگونه مردمان کریم و کویری کرمان روزه داری می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروز

      کرمان!!!؟مطمئنی!!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج