جاباما
۱۲۵۶۰۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رکورد گرمای هوای جهانی شکسته شد

دانشمندان سازمان اقیانوس‌شناسی و جوی آمریکا اعلام کردند حرارت میانگین جهانی روی زمین و سطح اقیانوس‌ها در ماه ژوئن از سال ۱۸۸۰ تا کنون بی‌نظیر بوده و بالاترین رکورد را به ثبت رسانده‌است.

همشهری آنلاین: دانشمندان سازمان اقیانوس‌شناسی و جوی آمریکا اعلام کردند حرارت میانگین جهانی روی زمین و سطح اقیانوس‌ها در ماه ژوئن از سال ۱۸۸۰ تا کنون بی‌نظیر بوده و بالاترین رکورد را به ثبت رسانده‌است.

دانشمندان همچنين اعلام كردند اين سي‌و‌هشتمين ماه ژوئن متوالي و سيصد و پنجاه و دومين ماه متوالي است كه در آن حرارت جهاني بالاتر از ميانگين قرن بيستم بوده‌است.

آخرين درجه حرارت جهاني در ماه ژوئن كه پايين‌تر از اين ميانگين بوده به ژوئن سال ۱۹۷۶ اختصاص داشته و آخرين درجه پايين‌تر از ميانگين جهاني ماهيانه، به فوريه سال ۱۹۸۵ تعلق داشته‌است.

بيشتر نقاط جهان درجه حرارتي بالاتر از حد ميانگين را تجربه مي‌كنند درحالي كه گرما در بخش‌هايي از زمين از قبيل بخش‌هايي از جنوب شرق گرينلند، شمال آمريكاي جنوبي، بخش‌هايي از شرق و مركز آفريقا، و بخش‌هايي از جنوب و جنوب غرب آسيا ركورد حرارتي جديدي را به‌ثبت رسانده‌اند. به‌ويژه بخشهاي وسيعي از غرب استوا، شمال شرق اقيانوس آرام و بيشترين بخشهاي اقيانوس هند ركورد گرمايي جديدي در ماه به ثبت رسانده‌اند.

بخشهاي كوچكي از آمريكاي شمالي، شرق دور روسيه، و بخشهاي كوچكي از مركز و شمال شرق اروپا نيز در مقابل سردتر از هميشه و يا سردتر از ميانگين جهاني بوده‌اند.

براساس اين گزارش، درجه حرارت كلي زمين و اقيانوس در نيمه اول امسال ۱.۲۱ درجه فارنهايت، يا ۰.۶۷ درجه سلسيوس بالاتر از ميانگين قرن بيستم بوده‌است. تنها سال‌هايي كه ركوردي بالاتر از اين به ثبت رسانده‌اند سال‌هاي ۲۰۱۰ و ۱۹۹۸ بوده‌اند. درجه حرارت سطحي زمين در اين مدت زمان ۱.۸۷ درجه فارنهايت بالاتر از ميانگين قرن بيستم بودن و درجه حرارت سطح اقيانوس در همين مدت زمان ۰.۹۵ درجه فارنهايت بالاتر بوده‌است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج