۱۲۹۸۵۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان کنکور

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن توصیه به تمامی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ برای انتخاب رشته در مهلت زمانی باقی مانده، گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز (سه شنبه ۲۱ مردادماه) تعداد ۲۳۷ هزار و ۲۸۰ داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی خود اقدام کرده اند.

خبرگزاری ایرنا: مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن توصیه به تمامی داوطلبان آزمون سراسری سال 1393 برای انتخاب رشته در مهلت زمانی باقی مانده، گفت: تا ساعت 8 صبح امروز (سه شنبه 21 مردادماه) تعداد 237 هزار و 280 داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی خود اقدام کرده اند.

حسین توکلی روز سه شنبه درگفت وگویی اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده نتیجه اولیه آزمون سراسری سال 1393 به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه تمامی داوطلبان شرکت کننده یا به عبارت دیگر کلیه حاضرین در جلسه آزمون از ساعت 22:30 دقیقه روز شنبه 11 مرداد 93 بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه براساس ضوابط، تمامی حاضرین در جلسه آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند، تصریح کرد: داوطلبان ضرورت دارد با رعایت ضوابط و مندرجات کارنامه نتیجه اولیه آزمون سراسری، نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود از گروه آزمایشی مجاز یا گروه های آزمایشی مجاز تا ساعت 24 روز چهارشنبه 22 مردادماه اقدام کنند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش کشور توضیح داد که براساس مصوبه قانون پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجویان برای سال تحصیلی 93-94 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به دو شیوه پذیرش از طریق آزمون و پذیرش از طریق سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.

توکلی درباره شیوه پذیرش دانشجو براساس آزمون گفت: پذیرش دانشجو در این روش براساس آزمون شامل نمره آزمون با اعمال قطعی سوابق تحصیلی (75 درصد نمره آزمون و 25 درصد سوابق تحصیلی دیپلم با تاثیر قطعی) و اولویت کد رشته محل های انتخابی و دیگر ضوابط انجام می گیرد؛ شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو به این شیوه در بخش اول دفترچه راهنمای انتخاب رشته هریک از گروه های آزمایشی درج شده است.

تمامی داوطلبانی که در آزمون سراسری 93 ثبت نام در جلسه آزمون حاضر بوده اند، می توانند براساس مندرجات کارنامه هم از میان کد رشته محل هایی که براساس آزمون پذیرش دانشجو دارند (بخش اول دفترچه راهنما) و هم از میان کدرشته محل هایی که پذیرش آنها منحصرا از طریق سوابق تحصیلی است (بخش دوم دفترچه راهنما)، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

هر داوطلب حداکثر می تواند 150 کد رشته محل را از میان گروه آزمایشی یا گروه های آزمایشی مجاز و براساس تقدم علاقه خود انتخاب کرده و تا ساعت 24 روز چهارشنبه 22 مردادماه در فرم پیش نویس اینترنتی انتخاب رشته وارد کند.

گزینش دانشجو براساس سوابق تحصیلی

توکلی درباره شیوه پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی (سال سوم متوسطه) توضیح داد: علاوه بر داوطلبانی که در جلسه آزمون سراسری سال 1393 در جلسه آزمون حاضر بوده اند، کسانی که در آزمون سراسری ثبت نام کرده ولی در جلسه آزمون غایب بوده اند نیز می توانند از میان کد رشته محل های دفترچه شماره 2 و گزینش براساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنند.

وی افزود: داوطلبانی که براساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور از روز چهارشنبه 15 مردادماه به منظور انتخاب کد رشته محل هایی که گزینش در آنها منحصرا براساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد، ثبت نام کرده اند، می توانند منحصرا از میان کدرشته محل های دفترچه شماره 2 انتخاب رشته کنند.

به گفته مشاور عالی رییس سازمان سنجش تا ساعت 8 صبح امروز (سه شنبه) 21 مردادماه تعداد 6 هزار و 985 نفر انتخاب رشته خود را برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از طریق پذیرش براساس سوابق تحصیلی انجام داده اند.

توکلی ضمن توصیه به داوطلبان برای انتخاب رشته پیش از پایان یافتن مهلت قانونی گفت: داوطلبان می توانند با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل های تحصیلی مورد نظر از سایت سازمان، مطالعه دقیق آن و اعمال اصلاحاتی که تاکنون در رابطه با برخی از موارد مندرج در دفترچه ها اعلام شده در فرم پیش نویس انتخاب رشته که تنها سند گزینش می باشد، اقدام کنند.

وی از داوطلبان خواست که به گزارش های تهیه ومنتشر شده در نشریه پیک سنجش در رابطه با نحوه نمره کل سازی، ضوابط سهیمه بندی، رشته های بومی و سایر اطلاعات لازم در خصوص کارنامه و نحوه انتخاب رشته توجه کنند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش گفت: داوطلبان با استفاده از اطلاعات مندرج در راهنمای انتخاب رشته که از طریق روزنامه فروشی ها از روز 13 مرداد توزیع شده و با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته که بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد و کسب اطلاعات لازم در خحصوص رشته محل های مورد علاقه، نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام و کد رشته ها محل های انتخابی را حداکثر تا پایان روز چهارشنبه 22 مرداد به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج