اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۰۲۰
۵۰۶۷
۵۰۶۷
پ

گران‌ترین جایزه های علمی جهان

کمپین وقف برای بزرگترین جایزه علم و فناوری دانشمندان مسلمان که قرار است در ایران برگزار شود، از مهر و آبان راه اندازی می شود مراسم معرفی برترین ها و اعطای این جایزه دی ماه در ایران برگزار می شود.

خبرگزاری مهر: کمپین وقف برای بزرگترین جایزه علم و فناوری دانشمندان مسلمان که قرار است در ایران برگزار شود، از مهر و آبان راه اندازی می شود مراسم معرفی برترین ها و اعطای این جایزه دی ماه در ایران برگزار می شود.

علی قنواتی مسئول اطلاع رسانی و برندینگ جایزه مصطفی (ص) درباره آخرین اخبار از این جایزه علمی و فناوری گفت: این جایزه که بزرگترین جایزه علمی در سطح جهان اسلام است برای دانشمندان مسلمان در تمام دنیا در نظر گرفته شده است و هیأت داوران متشکل از دانشمندان برجسته در ۴ حوزه نانوفناوری، بیوفناوری، فناوری ارتباطات و جایزه عمومی برترین ها را ارزیابی و مشخص می کنند.

وی با بیان اینکه ملاک دریافت این جایزه دانشمندان مسلمان یا ساکن کشورهای اسلامی است، گفت: طرحهایی حایزه دریافت جایزه می شوند که با نوآوری در مرز دانش و فناوری در جهت بهبود کیفیت زندگی انسانها خدمتی را ارائه کنند.

مسئول اطلاع رسانی و برندینگ جایزه مصطفی ( ص) گفت: هزینه اجرایی این جایزه به عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و خود جایزه از طریق کمپین وقف بین کشورهای اسلامی و بانک توسعه اسلامی تأمین می شود.

وی اظهار داشت: این جایزه به مبلغ ۲ میلیون دلار در ۴ حوزه خواهد بود و آذرماه امسال برنده های آن مشخص می شوند.

قنواتی همچنین افزود: ۱۸ دی ماه مراسم اعطای این جایزه در تالار وحدت برگزار می شود.

وی ضمن معرفی برخی جوایز مهم علمی در دنیا گفت: tang prize با مبلغ ۱.۶۷۵.۰۰۰ دلار ، جایزه علمی جوانان با ۲۵۰ هزار دلار، جایزه فیلدز با ۱۴هزار دلار، queen elizabet با ۱.۵۰۰.۰۰۰ دلار، breek through با ۳.۰۰۰.۰۰۰ دلار ، نوبل با ۱.۲۰۰.۰۰۰ دلار برخی جوایز مهم علمی هستند که در دنیا به محققان در عرصه های مختلف اعطا می شود.

وی با بیان اینکه برخی عدالت محض را درباره نوبل زیر سئوال بردند، گفت: آمریکا بیشترین سهم تولید علم را در جهان داراست و سهم ژاپن و چین نیز نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج