adexo3
۱۳۶۰۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

«نتوانستیم جاکارتا را به تهران بیاوریم!»

کی روش هتل و هواپیمای خوب می خواهد

از این مسابقه یک تجربه و درس خوب گرفتیم، آن هم تمرکزمان را از دست ندهیم و به حریف، هر تیمی که هست، احترام بگذاریم. تا زمانی که به اندونزی احترام گذاشتیم و تمرکزمان را از دست ندادیم، سه گل زدیم و در دقایقی که حریف را دست کم گرفتیم، یک گل خوردیم.

کارلوس کی روش پس از پیروزی ۴ بر یک تیم ملی گفت: «نیمه اول آن طور که می خواستیم پیش رفت و از فرصت هایی که به دست آوردیم، به سه گل رسیدیم. در نیمه دوم قصد داشتیم بازی را کنترل کنیم. مهم کسب سه امتیاز بود. به همین دلیل می خواستیم مسابقه را اداره کنیم. در این نمونه هیچ فرصتی به اندونزی ندادیم. از نتیجه و عملکرد بازیکنان راضی هستم و به آنها تبریک می گویم. البته از این مسابقه یک تجربه و درس خوب گرفتیم، آن هم تمرکزمان را از دست ندهیم و به حریف، هر تیمی که هست، احترام بگذاریم. تا زمانی که به اندونزی احترام گذاشتیم و تمرکزمان را از دست ندادیم، سه گل زدیم و در دقایقی که حریف را دست کم گرفتیم، یک گل خوردیم».

کی روش با اشاره به مرحله بعد تاکید کرد: «باید بیشتر و بیشتر تلاش کنیم و تدارک بهتری برای تیم ببینیم. به نظرم باید با تیم های باکلاس تری مسابقه دهیم. بازی با اندونزی تمام شد و آینده قابل پیش بینی نیست. برای مرحله بعد باید برنامه ریزی و آماده سازی خوبی داشته باشیم و از آسیب رساندن به دوران ریکاوری بازیکنان اجتناب کنیم. گرفتن هتل خوب و تهیه بلیت هواپیمای خوب در اولویت است و نباید در این مسائل مرتکب اشتباه شویم، زیرا این اشتباه قابل جبران نیست».

یکی از خبرنگاران اندونزی نظر کی روش را درباره استقبال کم تماشاگران در این بازی پرسید که سرمربی تیم ایران پاسخ داد: «معتقدم یک تیم همیشه باید برای پیروزی به میدان برود و همواره به حریفش احترام بگذارد. نیامدن تماشاگران به ورزشگاه، روشی است که آنها برای اعلام نارضایتی از عملکرد تیم شان به کاره می گیرند. ما باید به تصمیم آنها احترام بگذاریم. زمانی که در پرتغال کار می کردم بعضی وقت ها تماشاگران برای تنبیه تیم به ورزشگاه نمی آمدند. اگر از من بپرسید که آیا عدم حضور تماشاگران اندونزی به ورزشگاه باعث خوشحالی شما شد، قطعا پاسخم منفی است. به هواداران تیم اندونزی پیغام می دهم که چه در شرایط خوب و چه در شرایط بد از تیم شان حمایت کنند. به هر حال بازیکنان این تیم برای کسب موفقیت، تلاششان را به کار گرفتند و به ورزشگاه نیامدند، از نظر من اشتباه بود».

در ادامه سوالی درباره سفر طولانی کاروان تیم ایران به اندونزی و تاثیر آن در آمادگی بازیکنان مطرح شد. کی روش در این خصوص گفت: «ما برای بازی با اندونزی در جاکارتا دو گزینه داشتیم؛ یا اینکه جاکارتا را به کنار تهران می کشیدیم یا اینکه با پروازهای طولانی به این شهر می آمدیم. ما خیلی زور زدیم، اما نتوانستیم جاکارتا را به کنار تهران بکشیم! آسیا قاره بزرگی است و با اروپا فرق می کند. فاصله بعضی از کشورهای آسیایی با یکدیگر بسیار بیشتر از فاصله کشورهای اروپایی است که بعضا با پروازهای دو سه ساعته به یکدیگر می رسند. تفاوت زمانی بین کشورها بعضا زیاد است و این شرایط باعث می شود بع ضی از بازیکنان نتوانند به خوبی بخوابند و ریکاوری مناسبی داشته باشند. این شرایط برای همه تیم های آسیایی وجود دارد. تفاوت قدرت تیم ها در همین شرایط مشخص می شود».

سرمربی تیم ایران خطاب به هواداران تیم ملی گفت: «باید به هواداران تیم ایران نکاتی را عرض کنم. اول به بازیکنانم تبریک می گویم و دوم از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و تمام مربیان باشگاه ها که از تیم ملی و برنامه هایش حمایت کردند، تشکر می کنم اما در قدم های بعدی قطعا تقاضاهایمان بیشتر می شود. ما نیاز به برنامه ریزی جدی تری داریم. در مرحله بعدی با حریفان اصلی تیم ایران رو به رو می شویم. به رسانه ها هم می گویم که نتیجه عملکرد ما تا اینجا خوب بوده است، اما کسانی که فکر می کنند کار ما تمام شده، پاسخم منفی است. اگر فکر کنیم کار صعودمان به جام جهانی تمام شده است، مطمئن باشید به جام جهانی صعود نمی کنیم. این بازیکنان به اردوها و بازی های تدارکاتی بیشتری نیاز دارند تا تجربیات بین المللی بیشتری کسب کنند. ما نمی توانیم بنشینیم و استراحت کنیم».

منبع: روزنامه تماشا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

کی روش هتل و هواپیمای خوب می خواهد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج