جاباما
۱۴۹۶۷۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

«غم» با ۱۲۰ ساعت ماندگارترین حس

محققان بلژیکی می گویند: احساسات ۱۹ گانه غم، شادی ،نفرت، درماندگی، حسادت،آرامش،اشتیاق، ستایش، استراحت و آسودگی، گناه، استرس، غرور، گیجی، عصبانیت ، تحریک ، ترحم، تحقیر، ترس و شرم و انزجار در انسان طول عمر مشخصی دارند، دراین میان غم با ۱۲۰ ساعت ماندگارترین حس است، اما شادی فقط ۳۶ ساعت عمر دارد.

خبرگزاری ایرنا: محققان بلژیکی می گویند: احساسات ۱۹ گانه غم، شادی ،نفرت، درماندگی، حسادت،آرامش،اشتیاق، ستایش، استراحت و آسودگی، گناه، استرس، غرور، گیجی، عصبانیت ، تحریک ، ترحم، تحقیر، ترس و شرم و انزجار در انسان طول عمر مشخصی دارند، دراین میان غم با ۱۲۰ ساعت ماندگارترین حس است، اما شادی فقط ۳۶ ساعت عمر دارد.

این پژوهشگران در مورد علت این امر توضیح دادند: از دست دادن یا دوری عزیزان به این دلیل غیرقابل تحمل است که احساس اندوه ناشی از آن ۲۴۰ برابر بیشتر از سایر احساس ها نظیر شرم، شگفتی و خشم طول می کشد. حادثه های پی در پی ، اندوه انسان را بیشتر می کند و معمولا مردم زمان طولانی تری لازم دارند تا بر آن غلبه کنند، بدون آن که واقعا به ماهیت اندوه خود پی ببرند.

فیلیپه وردوین و ساسکیا لاوریسن از دانشگاه لون بلژیک از ۲۳۳ دانش آموز دبیرستانی خواستند مدت زمان احساسات خود را برایشان گزارش کنند.آنها همچنین باید می نوشتند که برای غلبه بر هر احساس چه رفتاری را در پیش می گیرند.

در میان ۲۷ نوع احساس، غم بیشتر از همه طول می کشد در حالی که شرم، شگفتی، ترس، انزجار، بی حوصلگی، خشم یا احساس آرامش گذرا تر هستند.

معمولا، حس اندوه ۱۲۰ ساعت طول می کشد تا رفع شود ولی این زمان برای احساس انزجار یا شرم فقط ۳۰ دقیقه است. نفرت هم ۶۰ ساعت و خوشحالی ۳۵ ساعت دوام دارد.

بی حوصلگی کوتاه ترین احساس به حساب می آید هرچند که پروفسور وردین و پروفسور لوریسن مدعی هستند حتی این زمان هم برای فردی که بی حوصله است، کند می گذرد.

خلاصه ای از نتیجه این تحقیق که در شماره بهار مجله Motivation and Emotion به چاپ رسید در مورد مدت زمان تداوم احساسات مختلف به شرح زیر است:

غم : ۱۲۰ ساعت

نفرت : ۶۰ ساعت

شادی: ۳۶ ساعت

درماندگی، امید، اضطراب، ناامیدی و خشنودی: ۲۴ ساعت

حسادت : ۱۵ ساعت

آرامش: ۸ ساعت

اشتیاق: ۶ ساعت

ستایش و قدردانی: ۵ ساعت

استراحت و آسودگی: ۴.۳ ساعت

گناه: ۳.۵ ساعت

استرس: ۳ ساعت

غرور: ۲.۶ ساعت

گیج و منگی: ۲.۵ ساعت

عصبانیت، بی حوصلگی و تعجب: ۲ ساعت

تحریک:۱.۳ ساعت

ترحم: ۱.۳ ساعت

تحقیر:۰.۸ ساعت

ترس:۰.۷ ساعت

شرم و انزجار: ۰.۵ ساعت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید اصفهانی

      با توجه به نتایج علمی این تحقیقات مردم ایران غمگین ترین مردم دنیا خواهند شد، چون فقط دو دهه واسه ماه محرم عزاداری می کنند اما واسه تولد امام حسین فقط یک نیم روز یا شاید یک روز جشن بگیرند و مابقی که خودتون می تونید حساب کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج