adexo3
۱۵۰۰۹۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حسی که بیشتر از سایر احساسات دوام دارد!

محققان پس از مطالعه بر روی شدت عواطف انسانی و میزان تکرارپذیری عواطف در هر فرد دریافتند که احساس یأس و ناامیدی ۲۴۰ بار بیشتر از سایر احساسات نظیر خجالت، هیجان، خشم و حتی بی‌حوصلگی طول می‌کشد.

خبرگزاری ایسنا: محققان پس از مطالعه بر روی شدت عواطف انسانی و میزان تکرارپذیری عواطف در هر فرد دریافتند که احساس یأس و ناامیدی ۲۴۰ بار بیشتر از سایر احساسات نظیر خجالت، هیجان، خشم و حتی بی‌حوصلگی طول می‌کشد.

محققان دانشگاه لوون بلژیک پس از مطالعه بر روی میزان احساسات افراد و آزمایش بر روی ۲۳۳ دانش‌آموز دبیرستانی متوجه شدند که احساس غم و یأس بیشتر از سایر احساسات طول می‌کشد.

فیلیپ وردون محقق دانشگاه لوون بلژیک در این مورد اظهار کرد: این تحقیقات که با هدف شناسایی و تشخیص چرخه احساسات در افراد انجام شد، برای اولین بار نشان داد که چرا برخی احساسات نظیر سرخوردگی و یأس بیشتر از سایر احساسات طول می‌کشد.

وی در ادامه افزود: اغلب افراد بر این باورند که احساس بی‌حوصلگی بیشتر از سایر احساسات زمان می‌برد، اما تحقیقات نشان داده است هنگامی که افراد احساس بی‌حوصلگی دارند گذشت زمان را دیرتر احساس می‌کنند.

محققان در ادامه و پس از بررسی نتایج بدست آمده از مطالعه بر روی دانش‌آموزان دبیرستانی دریافتند افراد در هنگام خشم و هیجان، گذر زمان را سریع‌تر از سایر احساسات درک می‌کنند، اما بر خلاف باور موجود هنگام احساس یأس و ناامیدی به علت تفکر پشت سرهم و دوباره رویداد به وجود آورنده این احساس در فرد مثل تصادف یا شکست رابطه عاطفی، شخص احساس گذر زمان را به کلی فراموش کرده و ممکن است ساعت‌ها مشغول فکر کردن در تنهایی خود باشد.

این مطالعه در مجله Motivation and Emotion منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج