اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۹۸۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نوبل فروخته‌ شده پس داده می‌شود

ثروتمند‌ترین مرد روسیه اعلام کرد خریدار ناشناسی که نوبل دانشمند آمریکایی، جیمز واتسون را به قیمت ۴.۸ میلیون دلار خریداری کرده، او بوده و اکنون قصد دارد این جایزه با صاحبش بازگرداند.

تابناک: ثروتمند‌ترین مرد روسیه اعلام کرد خریدار ناشناسی که نوبل دانشمند آمریکایی، جیمز واتسون را به قیمت ۴.۸ میلیون دلار خریداری کرده، او بوده و اکنون قصد دارد این جایزه با صاحبش بازگرداند.

آليشر عثمانف غول فولاد و ارتباطات روسيه گفت آقاي واتسون لياقت اين جايزه را داشت و از اينكه واتسون مجبور شده تا چنين جايزه‌اي را به حراج بگذارد، ناراحت است.

اين مدال نوبل در سال ۱۹۶۲ به‌خاطر كشف ساختار DNA به واتسون اهدا شد و در حراجي به قيمت ۴.۸ ميليون دلار به‌فروش رسيد. واتسون به همراه مائوريك ويكينز و فرانسيس كريك موفق به كسب اين جايزه شدند كه هريك از آنها مدال نوبل مجزايي دريافت كردند.

جيمز واتسون ۸۶ ساله پس از فروش نوبلش اعلام كرد مي‌خواهد بخشي از پول به دست آمده را به موسسه‌هاي خيريه و پژوهش‌هاي علمي اهدا كند. وي در مصاحبه‌اي كه به‌تازگي با فايننشال‌تايمز انجام داده گفت از زمان انتشار مصاحبه‌اش با ساندي‌تايمز كه در آن واتسون هوش را به نژاد ارتباط داده‌بود، احساس انسان نبودن به او دست داده‌بود.

عثمانوف در مصاحبه‌اي اعلام كرد او خريدار تلفني ناشناسي بوده كه هفته گذشته مدال طلاي نوبل را از حراج كريستيز خريداري كرده‌است. وي گفت به نظر من وضعيتي كه يك دانشمند خارق‌العاده مجبور شود مدالي را كه به خاطر دستاورد مهمش به دست آورده، به‌فروش برساند غيرقابل پذيرش است. جيمز واتسون يكي از بزرگترين بيولوژيست‌هاي تاريخ بشريت است و جايزه نوبلش به‌خاطر كشف ساختار DNA بايد به او تعلق داشته‌باشد.

عثمانوف با ثروتي برابر ۱۵.۸ ميليارد دلار، يكي از اصلي‌ترين سهامداران باشگاه آرسنال انگلستان است و در سال ۲۰۱۳ به عنوان ثروتمند‌ترين مرد بريتانيا معرفي شده‌است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج