۱۶۰۴۰۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

روش پیشگیری از سندرم تنفسی خاورمیانه

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه کرونا ویروس (سندرم تنفسی خاورمیانه) درمان اختصاصی ندارد و واکسنی هم برای آن شناسایی نشده است، گفت: پیشگیری تنها راه ایمن شدن در مقابل این ویروس است.

ایسنا: متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه کرونا ویروس (سندرم تنفسی خاورمیانه) درمان اختصاصی ندارد و واکسنی هم برای آن شناسایی نشده است، گفت: پیشگیری تنها راه ایمن شدن در مقابل این ویروس است.

دکتر بهزاد بیژنی، استادیار دانشگاه اظهار کرد: بیماری سندرم تنفسی خاورمیانه، کرونا ویروس در ۳۰ درصد موارد منجر به فوت شده است.

وی درباره این سندرم تنفسی که به طور معمول در اواخر زمستان و اوایل بهار شیوع بیشتری دارد، افزود: علایم بیماری به صورت تب، سرفه و تنگی نفس ظاهر می‌شود که به سرعت پیشرفت می‌کند و منجر به عفونت حاد ریه می‌شود.

بیژنی تصریح کرد: ۹۲ درصد از بیماران، به طور معمول یک علامت خارج ریوی مانند، تهوع، استفراغ، اسهال و نارسایی حاد کلیه دارند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری درباره راه‌های انتقال این بیماری، خاطرنشان کرد: بیماری از طریق سرفه و عطسه، تنفس و انتشار آن در هوا منتشر شده و از سیستم تنفسی فرد بیمار و همچنین از طریق تماس با سطوح آلوده یا دست دادن با افراد بیمار منتقل می‌شود.

بیژنی با اشاره به اینکه ذرات تنفسی آلوده، می‌تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند، ادامه داد: در زمان شیوع بیماری‌های تنفسی با رعایت فاصله حداقل یک متر میان افراد، رعایت آداب تنفسی از قبیل پوشاندن دهان و بینی در حین عطسه و سرفه، رعایت بهداشت دست‌ها و شستشوی مرتب آن‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت سطوحی که بیمار با آن‌ها در تماس است، ایجاد تهویه مناسب در منازل و استفاده بجا از ماسک، می‌توان به طور چشمگیری از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج