adexo3
۱۶۶۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هفته پاياني ليگ برتر :

حل معماي انتهاي جدول لیگ برتر

رقابت فشرده و جذاب ليگ برتر در فصل دهم باعث شد تا مشخص شدن قهرمان و تيم هاي سقوط كننده به هفته هاي پاياني كشيده شود و اين در حالي است كه تيم سپاهان توانست يك هفته پيش از پايان مسابقات به عنوان قهرماني برسد و استيل آذين هم به عنوان اولين تيم به دسته اول سقوط كند.

رقابت فشرده و جذاب ليگ برتر در فصل دهم باعث شد تا مشخص شدن قهرمان و تيم هاي سقوط كننده به هفته هاي پاياني كشيده شود و اين در حالي است كه تيم سپاهان توانست يك هفته پيش از پايان مسابقات به عنوان قهرماني برسد و استيل آذين هم به عنوان اولين تيم به دسته اول سقوط كند.

حل معماي انتهاي جدول لیگ برتر

با اين حال جذابيت ليگ همچنان پا بر جاست. استقلال و ذوب آهن در هفته پاياني براي نايب قهرماني مي جنگند. در پايين جدول هم امتيازات نزديك تيمهاي پيكان، راه آهن، نفت تهران، سايپا، پاس و شاهين معماي دو تيم سقوط كننده از ليگ برتر را پيچيده تر كرده است.
مسابقات هفته پاياني روز جمعه و از ساعت 18 به صورت همزمان در شهرهاي مختلف برگزار مي شود:

* سايپا - سپاهان
قهرمان ليگ دهم فوتبال كشور روز جمعه در كرج به مصاف سايپا مي رود. شاگردان امير قلعه نويي كه در فصل جاري ركوردهاي جالبي را در راه قهرماني به ثبت رسانده اند در يك ديدار تشريفاتي مقابل سايپا قرار مي گيرند.
اين ديدار به واسطه جايگاه سايپا در جدول براي نارنجي پوشان اهميت زيادي دارد. آنها 34 امتيازي هستند و در مكان چهاردهم قرار گرفته اند. كسب پيروزي مي تواند خيال شاگردان مايلي كهن را براي بقا در ليگ راحت كند.
قرار است جام قهرماني پس از اين مسابقه به سپاهان اهدا شود.

* ذوب آهن - استيل آذين
نايب قهرمان فصل گذشته آسيا كه چند هفته صدرنشين ليگ برتر بود با يك افت به رده سوم رسيد. شاگردان ابراهيم زاده در چند سال اخير تا هفته هاي پاياني مدعي عنوان جام بودند، ولي امسال بايد براي نايب قهرماني با استقلال بجنگند.
در ظاهر ذوب آهن كار دشواري در اصفهان ندارد. استيل آذين به دسته اول سقوط كرده است. آنها انگيزه اي براي رويارويي و شكست ذوب آهن ندارند. ذوب آهن در صورت پيروزي و توقف استقلال مي تواند همانند سال گذشته نايب قهرمان شود.

* پاس - استقلال
شايد يكي از حساس ترين مسابقات هفته پاياني در همدان برگزار شود. استقلال و پاس به سه امتياز اين مسابقه نياز مبرم دارند. پاس هفته گذشته با شكست سنگين برابر فولاد خوزستان در محدوده خطر و سقوط به دسته اول باقي ماند. اين تيم هم اكنون 35 امتيازي است و در مكان سيزدهم جاي دارد.
از سوي ديگر استقلال هم در مكان دوم است و رقابت نزديكي را با ذوب آهن براي كسب نايب قهرماني و سهميه آسيايي دارد. استقلال در صورت توقف ذوب آهن در اصفهان با يك تساوي هم مي تواند ليگ را با عنوان نايب قهرماني به اتمام برساند.

* نفت آبادان - تراكتورسازي
تيم نفت در هفته پاياني از تراكتورسازي پذيرايي مي كند. وضعيت دو تيم در جدول به گونه اي است كه نه اميدي براي كسب سهميه آسيايي دارند و نه ترسي از سقوط ، اين مسابقه صرفا جنبه حيثيتي دارد و نتيجه آن در جايگاه دو تيم تاثير چنداني نمي گذارد.

* پرسپوليس - پيكان
پرسپوليس و سرمربي جنجالي اش اين روزها در صدر اخبار ورزشي قرار گرفته اند. پس از تساوي پرسپوليس و سپاهان در هفته گذشته ، علي دايي در نشست خبري حاضر شد و انتقادات تندي را از مديران اين باشگاه انجام داد.
يك روز پس از آن جلسه كميته فني را نيمه كاره رها كرد تا جنجال ها در آستانه ديدار با پيكان چند برابر شود. گفته مي شود ديدار با پيكان آخرين حضور علي دايي روي نيمكت تيم فوتبال پرسپوليس است.
پرسپوليسي ها بختي براي كسب سهميه آسيايي ندارند و فقط براي انتقام ديدار رفت كه با نتيجه ۳ بر صفر به سود پيكان تمام شد به ميدان مي روند.
تيم پيكان با 33 امتياز بالاتر از استيل آذين قرار دارد و گزينه اول سقوط به دسته اول است. پيكان براي باقي ماندن در ليگ برتر ضمن شكست پرسپوليس بايد در انتظار ساير نتايج تيم هاي انتهاي جدولي بماند.

* شهرداري تبريز - فولاد خوزستان
شهرداري به لطف امتيازاتي كه در چند هفته اخير جمع كرد توانست خود را از جمع پايين نشين هاي جدول خارج كند. آنها حالا با خيالي راحت در آخرين هفته مقابل فولاد قرار مي گيرند. اين مسابقه هم اهميت خاصي براي دو طرف ندارد و مي تواند جنبه تشريفاتي داشته باشد.
فولاد خوزستان كه فصل گذشته براي باقي ماندن در ليگ تا هفته هاي پاياني دست و پا مي زد، اين فصل بدون دغدغه به پايان راه رسيده است و در رده ششم يا هفتم با ليگ دهم خداحافظي مي كند.

* راه آهن - مس كرمان
تاريخ براي راه آهن تكرار شده است. اين تيم فصل گذشته هم براي بقا در ليگ به هفته پاياني متوسل شد. آنها حالا هم با ۳۴ امتياز و قرار گرفتن در رده پانزدهم يكي از گزينه هاي سقوط هستند و شرايط مشابهي را نسبت به سال قبل تجربه مي كنند.
راه آهن پس از بركناري رسول كربكندي، نتايج خيره كننده اي در ليگ گرفت ولي مشكلات مالي باعث شد تا اين تيم در نتيجه گيري افت شديدي داشته باشد.
اين ديدار هر چقدر براي راه آهن اهميت زيادي دارد، براي مس بي اهميت است. آنها ۵۱ امتيازي هستند و در خوشبينانه ترين حالت مي توانند ليگ را با جايگاه ششمي به اتمام برسانند.

* شاهين - نفت تهران
هم شاهين و هم نفت تهران بوي سقوط را احساس مي كنند. البته وضعيت نفت به مراتب بدتر از شاهين است. نفت تهران كه اولين سال حضورش در ليگ برتر را تجربه مي كند 33 امتيازي است. آنها در صورت شكست قطعا سقوط خواهند كرد.
شاهين بوشهر هفته گذشته با شكست مقابل مس كرمان نتوانست با آسودگي هفته پاياني را برگزار كنند. آنها هنوز خطر را احساس مي كنند. كسب يك تساوي مي تواند شاهين را براي بقا اميدوار كند.

* ملوان انزلي - صبا
ملوانان ليگ هفته گذشته برابر استقلال تن به شكست دادند. آنها كه در ميانه هاي جدول قرار دارند بدون استرس سقوط مقابل صبا بازي مي كنند. ديدار رفت اين دو تيم با نتيجه يك بر صفر به سود صبا به پايان رسيد و شايد انتقام اصلي ترين انگيزه شاگردان فرهاد پورغلامي براي اين مسابقه باشد.

منبع : ایرنا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج