adexo3
۱۶۷۸۸۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

از اختلال در اینستاگرام تا رومینگ ملی

در هفته گذشته وزارت ارتباطات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مشکلاتی که پس از اعلام اجرای طرح فیلترینگ هوشمند، در اینستاگرام به وجود آمده است با این طرح بی ارتباط بوده و این امر به علت اختلال موقت شبکه‌ای بین شبکه ارتباطی ایران و CDNهای این شبکه اجتماعی بوده است.

خبرگزاری ایسنا: در هفته گذشته وزارت ارتباطات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مشکلاتی که پس از اعلام اجرای طرح فیلترینگ هوشمند، در اینستاگرام به وجود آمده است با این طرح بی ارتباط بوده و این امر به علت اختلال موقت شبکه‌ای بین شبکه ارتباطی ایران و CDNهای این شبکه اجتماعی بوده است.

در کنار اخباری که از گوشه و کنار درباره طرح جنجالی فیلترینگ هوشمند به گوش می رسد، در هفته گذشته سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز در جلسه‌ای به تشریح برنامه‌های متفاوت خود برای همایش‌های مختلف در حوزه IT پرداخت.

ناصرعلی سعادت، ریس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به نحوه برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال، عدم آمادگی کامل پیش از برگزاری نمایشگاه‌ها را یکی از معضلات این حوزه دانست و از راه اندازی دبیرخانه‌های دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های حوزه IT خبر داد.

سعادت همچنین از تدوین تقویم برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های حوزه IT برای سال ۱۳۹۴ خبر داد و گفت: سازمان نظام صنفی در نظر دارد که تقویمی را برای برگزاری مناسبت‌های مختلف در هر سال در ابتدای شروع آن سال تدوین کند.

* فیلترینگ هوشمند اینستاگرام را مختل نکرده است

علاوه بر آن اجرای طرح فیلترینگ هوشمند و اعلام رسمی وزیر ارتباطات درباره آغاز این طرح از شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام، این موضوع با حواشی و اظهارنظرهایی همراه بود که چندی پیش با ایجاد اختلالاتی در این شبکه بالا گرفت.

وزارت ارتباطات اما در واکنش به این موضوع سکوت نکرد و در توضیح اختلال پیش آمده اطلاعیه‌ای برروی سایت این وزارتخانه منتشر و بدون آن که نامی از این شبکه اجتماعی ببرد ارتباط اختلالات با فیلترینگ هوشمند را نادرست اعلام کرد.

در این اعلامیه آمده بود که آنچه در خصوص یکی از شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاد اختلال موقت شبکه ای بین شبکه ارتباطی ایران و CDNهای این شبکه اجتماعی بوده است.

* آخرین اخبار از وضعیت طرح رومینگ ملی

رومینگ ملی نام طرحی است که با اجرای آن قرار است دیگر مشترکان موبایل در نقاط مختلف کشور مشکل عدم دسترسی به شبکه و آنتن را نداشته باشند.

مرتضی براری - معاون وزیر ارتباطات - در این باره ازتکمیل رومینگ ملی شبکه تلفن همراه کشور تا پایان بهمن امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌ها خبر داد و گفت: طبق این تصمیم، در اپراتورهای مختلف نباید هیچ نقطه بدون پوشش باقی بماند.

* جدیدترین نظرها درباره تشعشعات و اثر آن بر سلامتی

بحث تشعشعات موبایلی و امواج ماکروویو و بررسی جوانب مختلف آن از جمله مباحث مهم در وزارت ارتباطات است چراکه بحث سرطان‌زا بودن تشعشعات موبایل و مایکرویو از مدت‌ها قبل در سطح جامعه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

در هفته گذشته عظیم فرد - مدیر کل صدور پروانه، سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در اظهاراتش در یک کارگاه آموزشی، تصریح کرد که این امواج در حد استاندارد مشکلی برای سلامت ایجاد نمی‌کنند.

او به حساسیتهایی که مردم کشور‌های مختلف نسبت به تشعشعات موبایلی و دکل‌های موبایل دارند اشاره کرد و گفت: برهمین اساس اپراتورهای مختلف در دنیا تلاش کرده‌اند تا برای دکل‌های خود اشکال مختلفی در نظر بگیرند که حساسیت مردم نسبت به آنها کمتر شود.

این کارشناس حوزه ارتباطات همچنین خاطر نشان کرد: در حوزه تشعشعات سازمان بهداشت جهانی نیز در این زمینه بررسی‌های متعددی صورت داده اما تاکنون هیچ مستندی مبنی بر سرطان‌زا بودن این تشعشعات از سوی این سازمان اعلام نشده است.

* برنامه سازمان فناوری اطلاعات برای ممیزی

در هفته گذشته در سومین دوره از همایش سالانه راهبردی و مدیریت فن‌آوری اطلاعات، خسرو سلجوقی - معاون سازمان فن‌آوری اطلاعات - با اشاره به جایگاه ممیزی فن‌آوری اطلاعات در تحقق اهداف سازمانی، از برنامه این سازمان برای تدوین نقشه راه نظام جامع ممیزی خبر داد.

وی با اشاره به این‌که هنوز جایگاه ممیزی فن‌آوری اطلاعات در ایران به درستی شاخته نشده است، اظهار کرد: ممیزی فن‌آوری اطلاعات در قسمت‌های اداری و در تمام بخش‌های یک شرکت و سازمان کاربرد دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج