اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۷۹۹۱۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

گرد و خاک خوزستان چه ویژگی‌ هایی دارد؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ویژگی خاص گرد و خاک در خوزستان غلظت‌های بالای ۵۰ برابر حد مجاز و بزرگی ذرات آن است. نقطه حائز اهمیت دیگر، سرعت انتشار این پدیده در مدت زمان کوتاه است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ویژگی خاص گرد و خاک در خوزستان غلظت‌های بالای ۵۰ برابر حد مجاز و بزرگی ذرات آن است. نقطه حائز اهمیت دیگر، سرعت انتشار این پدیده در مدت زمان کوتاه است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در جلسه ستاد استانی مقابله با گردوغبار و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که شب گذشته در استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن نمایش دادن تصاویر ماهواره‌ای از پدیده گرد و خاک و بیان عوامل موثر در تولید و انتشار آن، اظهار کرد: بخشی از این مشکلات، ناشی از نبود بارندگی است؛ به عنوان نمونه در دزفول در دو سال گذشته با کاهش ۶۰ درصدی بارندگی مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: از سوی دیگر در کریدوری که خوزستان در آن قرار دارد، شاهد کاهش ۷۰ درصدی بارش هستیم.

لاهیجان‌زاده با مقایسه پدیده گرد و خاک اخیر با این پدیده در سال ۸۴ عنوان کرد: در سال ۸۴ شاهد بروز این پدیده در ۱۲ روز بودیم و بروز این پدیده طی دو سال قبل کاهش داشت اما در یک سال اخیر دفعات بروز این پدیده افزایش داشته است. از سوی دیگر غلظت پدیده گرد و خاک تا ده هزار میکروگرم افزایش یافته است.

وی از جمله کانون‌های به وجودآورنده پدیده گرد و خاک در خوزستان را هندیجان، ماهشهر، دشت آزادگان، اهواز، آبادان، خرمشهر ، شوش، اندیمشک و دزفول عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان هم‌چنین با نمایش دادن تصاویر ماهواره‌ای روند خشک شدن تالاب هورالعظیم گفت: مساحت این تالاب به شدت کاهش یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      ويژگي مهمش اينه كه خاك !؟ تربته ؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج