adexo3
۱۸۰۴۸۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

پاسخ کوبنده موتورولا به اپل

ريک اوسترلو در مصاحبه اي که اخيرا انجام داده، اپل را به دريافت مبلغ سنگين و بيدادگرانه از مشتريان اش متهم کرده و بعيد به نظر مي رسد که چنين الفاظي به يک باره از زبان مديرعامل شرکتي چون موتورولا خارج شود.

دیجیاتو: ريک اوسترلو در مصاحبه اي که اخيرا انجام داده، اپل را به دريافت مبلغ سنگين و بيدادگرانه از مشتريان اش متهم کرده و بعيد به نظر مي رسد که چنين الفاظي به يک باره از زبان مديرعامل شرکتي چون موتورولا خارج شود.

هفته پيش، جاني آيو بدون اينکه نامي از موتورولا بياورد، غير مستقيم آن ها را مورد سرزنش خود قرار داد. از نگاه آيو، دادن حق انتخاب به مشتريان جهت انتخاب رنگ محصول و جنس بدنه، کم کاري طراحان و واگذار کردن وظيفه به کاربران است.

در ادامه مطلب اين سخنان را بيشتر پيگيري مي کنيم.

اما مديرعامل موتورولا اينگونه فکر نمي کند: «ما معتقديم که کاربران نهايي بايد مستقيما در پروسه طراحي محصول دخيل باشند.»

اما نوبت به ضربه متقابل مي رسد: «ما يک دورستگي واقعي در اين بازار مي بينيم، وقتي که مي بينيد آدم هايي مثل اپل، مبالغ بيدادگرانه اي را از مشتريان خود مي گيرند. ما فکر مي کنيم اين آينده نيست.»

مدير عامل موتورولا فکر مي کند که يک تلفن همراه نبايد وسيله اي لوکس و گران قيمت باشد. مشخص است که وي تا چه حد منظور دار سخن مي گويد و چه زمينه هايي را به چالش مي کشد. اپل واچ در هر فصل قرار است حداقل ۵ ميليارد دلار براي اين کمپاني درآمدزايي داشته باشد.

نويسنده CNET در اين رابطه نظر جالب خودش را دارد. وي مي گويد اين ما هستيم که آماده ايم دلارهاي مان را روانه جيب اپل کنيم و اين ما هستيم که تلفن هاي مان را هميشه در معرض نمايش مي گذاريم. همين اتفاق هم در مورد ساعت رخ خواهد داد. آستين هاي مان را بالاتر مي زنيم تا همه بدانند ساعت اپل دست مان است. چرا؟ چون فکر مي کنيم پولي که مي پردازيم ارزش اش را دارد.

وي مي نويسد: «ما حتي در سرماي مهلک صف مي ايستيم تا اولين هايي باشيم که محصول را مي خريم و منظورم از «ما»، با «شما» است. اين را مي توان بيدادگرانه خواند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کریم

      به نظر من راست میگه نشون به اون نشون هر کی سلفی میگیره راست ایینه میگیره تا اون سیب دندون زده را به همه نشون بدهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج