adexo3
۱۸۲۰۶
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

کریمی: نبود جباري، حيدري و آندو تاثيرگذار بود

من از همه هواداران بابت آن اشتباه عذرخواهي مي‌كنم. شما هم حق بدهيد كه بالاخره آدم گاهي اشتباه مي‌كند. البته اگر نمي‌برديم هيچ وقت خودم را بابت آن اشتباه نمي‌بخشيدم.

گل : صبح ديروز در مراسم نوزدهمين سالگرد محراب شاهرخي،علي كريمي هم در جمع پيشكسوتان پرسپوليس ديده شد.

به گزارش سایت گل، او كه مثل زمان تمرين، جزو اولين نفراتي بود كه خود را به آنجا رسانده بود پس از پايان مراسم به سوالات ایران ورزشی پاسخ داد.اكثر كساني كه در آن محل حضور داشتند، برد پرسپوليس را به او تبريك مي‌گفتند البته كريمي هم خوشحال به‌نظر مي‌رسيد.

از جايي شروع كنيم كه به اسكوربورد نگاه كرديد و ديديد كه استقلال ۲- صفر جلو افتاده. واقعا فكرش را مي‌كرديد كه آخر بازي برنده باشيد؟

ما در زندگي چيزهايي مي‌بينيم كه خودمان هم باورمان نمي‌شود. من به شما مي‌گويم كه شايد خوشبين‌ترين هوادار پرسپوليس هم فكرش را نمي‌كرد كه چنين اتفاقي بيفتد. ما بازي باخته را برديم و اين همان چيزي است كه فوتبال را از همه چيز جذاب‌تر مي‌كند.

وقتي پرسپوليس ۱۰ نفره شد، عصبي به نظر مي‌رسيديد. هم شما و هم چند بازيكن ديگر پرسپوليس.

من فكر مي‌كنم طبيعي بود. ما خوب بازي را شروع كرديم. فكرمان همين بود كه بازي را ببريم، همين. اما چشم باز كرديم و ديديم هم عقب افتاديم و هم يك يار كمتر داريم. عصبي بودن قابل توجيه نيست اما به هرحال فكر مي‌كنم اگر شما هم جاي ما بوديد عصبي مي‌شديد.

کریمی: نبود جباري، حيدري و آندو تاثيرگذار بود

اما علي كريمي بزرگ پرسپوليس است. وقتي تو عصبي مي‌شوي، از بقيه بازيكنان چه انتظاري مي‌شد داشت؟

چيزي كه من را اذيت مي‌كرد اين بود كه برخلاف جريان بازي گل خورديم. واقعيت اين است كه وقتي ۱۰ نفره شديم من فكر مي‌كردم بازي ديگر تمام شده. براي همين است كه مي‌گويم هوادار ما هم حق داشت كه فكر نكند ما مي‌بريم. اول عصبي شده بوديم. بعد به اين نتيجه رسيديم كه تا آخرين نفسي كه داريم بايد بجنگيم. وقتي بازي تمام شد، ناي راه رفتن هم نداشتيم. من مي‌دانم كه اين اتفاق در جهان هم هر چند سال يك بار تكرار مي‌شود. مطمئنا اين دربي به تاريخ پيوسته و ديگر حالا حالاها تكرار نخواهد شد.

وقتي دقيقه ۷۰ ديديد كه هواداران سكوها را ترك مي‌كنند چه حسي داشتيد؟

به آنها حق مي‌دادم اما دست تك تك آنهايي كه تا آخر بازي ماندند و حمايت كردند را مي‌بوسم. آنها هم به ما و هم به آن تعداد هوادار كم صبر و حوصله تيم ما نشان دادند كه فوتبال ۹۰ دقيقه است و بايد حتي تا آخرين دقيقه‌هاي تلف شده بازي هم صبر داشت.

در مورد اين حرف زديد كه سوار بازي بوديد و گل خورديد. استقلال چطور بود؟ به نظرتان نسبت به دفعات قبلي افت داشت؟

وقتي شما چند بازيكن كليدي نداشته باشيد، حتما كيفيت كاري‌تان هم عوض مي‌شود. نبودن جباري، حيدري و آندو تاثيرگذار بود اما استقلال با اين همه پا پس نكشيد. واقعا خوب بازي مي‌كرد. خيلي به ما فشار آوردند.

آخر بازي رحمتي انتقادهايي به سازمان ليگ داشت. مثلا مي‌گفت كه فشردگي بازي‌ها روي كيفيت بازي و بازيكنان تاثير منفي گذاشته.

با مهدي كاملا موافقم. بازي‌ها خيلي فشرده شده و به بازيكنان واقعا فشار مي‌‌آيد. اين هم مختص استقلال يا فقط پرسپوليس نيست. همه تيم‌ها دارند در وضعيت سختي بازي مي‌كنند. شما وقتي بيشتر مي‌فهميد فشردگي بازي‌ها چقدر آزار دهنده است كه چند بازيكن شما هم مصدوم مي‌شوند. يك روز حرف ما همين بود و حالا استقلالي‌ها هم به حق اعتراض مي‌كنند. البته اين را بگويم كه سازمان ليگ هم چاره‌اي ندارد... ليگ پرتعداد است!

برگرديم به اول بازي، جايي كه پرسپوليس با چند حمله دامنه‌دار بازي را شروع كرد اما گل خورد!

اين اصلا ملاك نيست. من خودم گفتم از اينكه خوب بازي كرديم و گل خورديم عصبي شدم اما در فوتبال نمي‌گويند كدام تيم خوب بازي كرد، هميشه تيمي كه خوب شروع مي‌كند، خوب هم تمام نمي‌كند. يعني قرار نبود به ما به خاطر خوب بازي كردن يك گل هديه بدهند!

روي گل اول هم اشتباه عجيبي كرديد.

من از همه هواداران بابت آن اشتباه عذرخواهي مي‌كنم. شما هم حق بدهيد كه بالاخره آدم گاهي اشتباه مي‌كند. البته اگر نمي‌برديم هيچ وقت خودم را بابت آن اشتباه نمي‌بخشيدم.

آخر بازي جوري خوشحالي مي‌كردي كه باور كردني نبود. انگار به خودت خيلي چسبيد.

اگر يازده نفره مي‌برديم شايد اين قدر نمي‌چسبيد. طرفداران استقلال تا دقيقه ۸۱ برد پنجم را باور كرده بودند. هواداران ما هم يا داشتند مي‌رفتند يا ديگر اميدي نداشتند اما ديديد كه همه چيز ناگهان عوض شد. من خوشحال بودم كه مي‌ديدم هوادار ما خوشحال است.

انگار بيشتر از بقيه هم خوشحال هستيد!

نمي‌دانم... اين خيلي لذتبخش است كه دو گل عقب باشيد، ده نفره بشويد و در ده دقيقه سه گل بزنيد. به من خيلي چسبيد.

اين دو روز همه دارند در مورد تعويض‌هاي دنيزلي حرف مي‌زنند.

ديديد كه نقش مربي در نتيجه بازي چقدر تاثيرگذار است. خوشبختانه تعويض‌هاي دنيزلي جواب داد.

انگار آخر بازي جايزه بهترين بازيكن را هم به شما دادند.

اين حق من نبود. اصلا هم تعارف نمي‌كنم. آدم بايد واقعيت‌ها را بگويد، هم در تيم ما و هم در استقلال بازيكناني بودند كه لياقت انتخاب شدن را داشتند. مثلا مهدي رحمتي ۳گل خورد اما ديديد چند فرصت را از ما گرفت اما شانس من بود كه انتخاب شوم. به هرحال از كساني كه به من لطف داشتند و به من راي دادند واقعا تشكر مي‌كنم.

ادامه راه را چطور مي‌بينيد؟

خب اين پيروزي و به‌خصوص اين جور بردن براي ما به لحاظ روحي واقعا لازم بود اما اين بازي تمام شد، ما بايد به بازي‌هاي آينده فكر كنيم.

سوال آخر در مورد محراب شاهرخي!

من بازي ايشان را يادم نيست و نديدم ولي شنيدم بازيكن فني و خوبي بوده و از نظر اخلاقي هم در بالاترين سطح قرار داشته. مي‌دانم ايشان در مقطعي براي پرسپوليس مربيگري هم كرده. من وظيفه داشتم كه به‌عنوان يك عضو كوچك سر مزار ايشان حاضر شوم. دعا مي‌كنم خدا همه پيشكسوتان اين فوتبال را براي ما سالم و زنده نگه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملي

      بهترين بازيكن زمين ايمون زائيد شد نه علي كريمي...

    • حسن71

      نه مملی ایمون زاید نشد علی کریمی شد برو تو سایت رسمی varzesh3.ir میبینی کی شد
      بهر حال همین که معرفت داشت در قسمتی از صحبتاش از بازیکنان استقلال طرفداری کرد کافیه که نشون بده واقعا محبوبترین بازیکنه

    • ساغر

      واقعا محبوبه دوستش دارم مرد بزرگیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج