اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۱۶۵
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

۹۰ انتخاباتی، شاید روی آنتن نرود!

عادل فردوسی پور وعده داد در برنامه آینده ۹۰، انتخابات فدراسیون فوتبال را با حضور نامزدهای ریاست، بررسی کند اما شنیده می شود در نامه ای محرمانه از مدیران صداوسیما خواسته شده از دامن زدن به شایعات انتخاباتی جلوگیری شود.

90 انتخاباتی، شاید روی آنتن نرود!

هفت صبح : عادل فردوسی پور وعده داد در برنامه آینده 90، انتخابات فدراسیون فوتبال را با حضور نامزدهای ریاست، بررسی کند اما شنیده می شود در نامه ای محرمانه از مدیران صداوسیما خواسته شده از دامن زدن به شایعات انتخاباتی جلوگیری شود.

حسین جلالی، روی خط تلفنی برنامه 90 آمده بود و قرار بود پشت پرده انتخابات فدراسیون دوومیدانی را افشا کند که ناگهان تلفنش قطع شد. صدای بوق ممتد در استودیو پیچید. فردوسی پور چند ثانیه مبهوت مانده بود، اما همکارانش که پشت صحنه ایستاده بودند به او فهماندند که ماجرا از چه قرار است.

نیشخندی مرموز زد که نشان می داد، چندان هم غافلگیر نشده است و بعد جمله ای طعنه آمیز که تلفن «خودجوش» قطع شده است. در ماه های اخیر، فردوسی پور بارها از عبارت «خودجوش» استفاده کرده تا معنای مخالف آن را به بیننده اش منتقل کند تاکید این بار او هم دقیقا با همین هدف بود. می خواست بگوید؛ تلفن جلالی را قطع کردند.

با وجود تلاش برای پیشگیری از افشاگری حسین جلالی، فردوسی پور توضیح داد که قرار بوده از تلفن هایی حرف بزند که شب قبل از انتخابات به اعضای مجمع فدراسیون دوومیدانی شده و از آنها خواسته شده به نامزد مورد حمایت وزارت ورزش رای بدهند. چه بسا اگر جلالی روی خط می ماند به این صراحت نمی توانست افشاگری کند!

ماجرای قطع ارتباط منتقدان با برنامه 90، ساعت ها پیش از آن کلید خورد که این برنامه روی آنتن برود. عصر دوشنبه شایعه شد که در نامه ای محرمانه از مدیران صداوسیما خواسته شده مانع دامن زدن به شایعات درباره انتخابات فدراسیون فوتبال شوند. گفته می شود در این نامه به نزدیک بودن زمان انتخابات فدراسیون فوتبال با انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره شده و تاکید شده نباید حساسیت کاذب ایجاد کرد.

شایعه ارسال این نامه به گوش عادل فردوسی پور هم رسیده بود. با این حال او در همان دقایق اول برنامه توضیح داد که اشاره ای خلاصه به انتخابات فدراسیون خواهد کرد و بررسی کامل این موضوع را می گذارد برای برنامه آینده. او همچنین توضیح داد که مهمان برنامه بعدی اش، علی کفاشیان، عزیزالله محمدی و احتمالا حسین قریب، سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال خواهند بود.

قرار است آنها از برنامه هایشان دفاع کنند و شکلی مناظره گونه به 90 بدهند. دوشنبه هفته آینده، نهم اسفند است؛ شش روز پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال و سه روز مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی. آیا می توان باور کرد که همه چیز همان گونه پیش خواهد رفت که عادل فردوسی پور می خواهد؟


چرا دادکان روی خط ۹۰ نیامد؟

بخشی از برنامه دوشنبه شب ۹۰ به بررسی پرونده مالیاتی برانکو ایوانکوویچ اختصاص داشت. فردوسی پور قصد داشت مشخص کند که چرا محمد دادکان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال مالیات برانکو را پرداخت نکرده است و اصلا وظیفه پرداخت این مالیات با فدراسیون بوده یا سرمربی پیشین تیم ملی. با این حال دادکان که به فردوسی پور قول داده بود برای صحبت کردن درباره این پرونده روی خط بیاید از تصمیمش منصرف شد و به رغم تاکید مجری برنامه ۹۰ تا آخر برنامه حاضر نشد پاسخگوی این مشکل باشد.

فردوسی پور در این بخش چندبار به بدقولی دادکان اشاره کرد و گفت که او قرار بوده است در این برنامه پاسخگوی سوالات باشد. با این حال جهانبخش اسدنیا، رئیس گروه حل اختلاف مالیاتی روی خط برنامه ۹۰ آمد و درخصوص علت پرداخت نشدن مالیات توسط برخی مربیان خارجی گفت: «معمولا در قراردادی که بین کارفرما و مربی منعقد می شود دریافت کننده حقوق یا همان طرف خارجی هیچ تکلیفی درخصوص پرداخت مالیات ندارد؛ درصورتی که شخص دریافت کننده حقوق مالیات خود را پرداخت نکند، این وظیفه طرف پرداخت کننده حقوق یا همان کارفرماست که مالیات را پرداخت کند». هنوز مشخص نیست چرا دادکان از تصمیمش برای شفاف سازی درباره ماجرای مالیات برانکو منصرف شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mitra

      Aghaye ferdosi pour nakone havas kardi barnamat CUT beshe

    • mehrdad

      «نیشخندی مرموز زد که نشان می داد، چندان هم غافلگیر نشدها ست»

      «بخشی از برنامه دوشنبه شب 90 به بررسی پرونده مالیاتی برانکمو ایوانکوویچ اختصاص داشت»
      «چرا محمد دادکان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال مالیات برانکور را پرداخت نکرده است»
      آخرش اسم این بنده خدا چیه؟
      برانکمو یا برانکور ؟
      «معمولا در قراردادی که بین کارفرما و مربی منعتقد می شود »
      تا اونجایی ک من اطلاع دارم منعقد درسته
      «چرا دادکان از تصمیمش بری شفاف سازی درباره مارجای مالیات برانکو منصرف شده است.»
      فکر کنم یا میخواستی رکورد بیشترین غلط املایی تو ی نوشته رو بزنی یا زبان فارسی رو ب چالش بکشی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج