adexo3
۲۰۷۹۱
۵۰۸۸
۵۰۸۸
پ

سفر جیمزکامرون به عمیق ترین گودال جهان

جیمز کامرون فیلمساز آمریکایی که با زیردریایی دیپ‌سی‌چلنجر روانه عمیق‌ترین نقطه زمین در گودال ماریانا واقع در اقیانوس آرام شده بود، سالم به سطح اقیانوس بازگشت.

مهر:

جیمز کامرون فیلمساز آمریکایی که با زیردریایی دیپ‌سی‌چلنجر روانه عمیق‌ترین نقطه زمین در گودال ماریانا واقع در اقیانوس آرام شده بود، سالم به سطح اقیانوس بازگشت.

این کارگردان سرشناس اولین کسی است که بعد از ژاک پیکارد و دان والش در سال ۱۹۶۰ / ۱۳۳۹ به عمیق‌ترین نقطه شناخته شده در زمین سفر کرده‌است. هرچند، دیگران هم ممکن است در آینده نزدیک به این نقطه در عمق ۱۰۹۹۴ متری بروند.

سفر  جیمزکامرون به عمیق ترین گودال جهان

بر اساس اعلام نشنال جئوگرافیک که حامی مالی این برنامه است وی توانست ساعت ۷:۳۰ بامداد روزگذشته به سطح اقیانوس بازگردد.

کامرون به صورت سه بعدی از گودال فیلمبرداری کرد و همچنین توانست رسوبات و چند موجود زنده ناشناخته را برای تجزیه و تحلیل به سطح آب بیاورد.

گودال ماریانا که در غرب اقیانوس آرام و در شرق جزایر ماریانا قرار دارد، کانال هلالی شکلی است که بیش از ۲۵۵۰ کیلومتر درازار دارد. عمیق‌ترین نقطه که گودال چلنجر نام دارد، تقریبا ۱۱ کیلومتر از سطح زمین فاصله دارد.

به دلیل عمق بسیار زیاد آن، گودال احتمالا غیر انسانی‌ترین نقطه روی زمین است. پوشیده در تاریکی مطلق، با دمای نزدیک به انجماد آب، در بستر دریا، زیردریایی کامرون در معرض فشار آب در حدود ۱۱,۲۵۰,۰۰۰ کیلوگرم‌نیرو بر متر مربع قرار خواهد داشت.

جیمز کامرون که فیلم مطرح "تایتانیک" را در کارنامه فیلمسازی خود دارد سال گذشته توانست با آخرین ساخته سینمایی خود یعنی‌ "آواتار" رکورد فروش در تاریخ سینما را جابه‌جا کرده و بیشترین استقبال از یک اثر سینمایی را به نام خود ثبت کند. کامرون اعلام کرده‌است قصد ساختن دنباله "آواتار" را در آینده نزدیک دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج