۲۱۳۰۳
۲۰ نظر
۵۰۱۴
۲۰ نظر
۵۰۱۴
پ

پرسپولیس هم بازی را باخت، هم اخلاق را

بازی پرسپولیس - داماش نیمه تمام ماند

ديدار تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و داماش گيلان در هفته بيست‌ونهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال به ميداني براي جنگ لفظي هواداران دو تيم تبديل شد.

ديدار تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و داماش گيلان در هفته بيست‌ونهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال به ميداني براي جنگ لفظي هواداران دو تيم تبديل شد. به طوري كه از ابتدا تا انتهاي بازي آنها به خاطر بحث‌هايي كه از گذشته ميان مازيار زارع و برخي هواداران داماش و همچنين بازيكنان اين تيم وجود داشت، در سراسر بازي عليه هم شعار مي‌دادند.

اين شعارها پس از ورود رضا چاووشي مهاجم داماش به بازي شدت بيشتري گرفت، چراكه اين بازيكن در بازي رفت اين دو تيم و پس از پايان بازي، درگيري شديدي با مازيار زارع پيدا كرده بود.

در جايگاه ويژه افرادي همچون علي پروين، احمدرضا عابدزاده، كريم باقري، افشين پيرواني، مهرداد اولادي، عليرضا محمد، ماركار آقاجانيان، مجيد بصيرت و عباس بهروان حضور داشتند.

مصطفي دنيزلي پس از به ثمر رسيدن گل اول داماش، شديدا به عملكرد بازيكنان تيمش اعتراض مي‌كرد و به نظر مي‌رسيد اصلا از آنها راضي نيست.

هواداران پرسپوليس پس از اخراج محمد نصرتي، شعارهاي تندي عليه محمود رفيعي، داور اين بازي سر دادند. شعارهاي تند و عجيب هواداران پرسپوليس به قدري زياد شد كه رفيعي براي دقايقي بازي را متوقف كرد. علي كريمي هم سعي كرد با پادرمياني تماشاگران را در دو دقيقه مانده به پايان بازي از ادامه اين شعارها منصرف كند اما نه هواداران پرسپوليس راضي به اين كار مي‌شدند و نه رفيعي به ادامه بازي رضايت داد با این اوصاف کمیته انضباطی تکلیف این مسابقه را مشخص خواهد کرد.


* در اواخر این مسابقه در حالی که داماش با نتیجه ۲ بر یک از پرسپولیس پیش بود رفیعی داور بازی به علت فحاشی تماشاگران بازی را متوقف کرد. پس از این موضوع علی کریمی کاپیتان سرخپوشان به منظور صحبت با داور به سمت وی آمد و خطاب به رفیعی گفت: هر کاری دوست داری انجام بده و اگر تشخیص می‌دهی بازی را ادامه نده که سرانجام رفیعی به همراه کمک‌هایش بازی را قطع کرده و به رختکن رفتند.

این اتفاق در حالی رخ می‌داد که حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در ورزشگاه حضور داشت و تمام این قضایا را از نزدیک مشاهده می‌کرد.

* بازیکنان دو تیم پس از دقایقی سرگردانی در زمین میدان مسابقه را ترک کردند و به رختکن رفتند.

* بازیکنان داماش در پایان به سمت تماشاگرانشان رفتند که این موضوع با اعتراض پرسپولیسی‌ها مواجه شد.

پس از این وقایع تماشاگران دو تیم علیه یکدیگر شعار سر دادند. درحالی که تماشاگران دنیزلی را تشویق می‌کردند، علیه میثاق معمارزاده نیز شعار می‌دادند.

* ناظر مسابقه حسن زاده، شیرازی و بهروان بلافاصله پس از اتمام بازی جلسه سرپایی در استادیوم تشکیل دادند.

اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در جمع خبرنگاران در خصوص اتفاقات پرسپولیس و داماش گفت: من در ورزشگاه آزادی نمی‌توانم تصمیم‌گیری کنم. متاسفانه شاهد برخی رفتارهای ناشایست بودم. منتظر می‌مانم تا گزارش داور و ناظر مسابقه بیاید و سپس شنیده‌های خودم را روی این مطالب می‌گذارم و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه قبول دارد روند داوری در فحاشی تماشاگران تاثیرگذار بود یا خیر گفت: من درباره داوری نه نظر می‌دهم و نه صحبت می‌کنم. بحث داوری متخصص خودش را می‌خواهد اما متاسفیم که گاهی در استادیوم‌ها شاهد اینگونه رفتارها هستیم. از هواداران تیم‌ها بخصوص که لیگ به نقاط حساس خود رسیده می‌خواهیم حوصله بیشتری داشته باشند.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه من نمی‌دانم نظر داور چه است، گفت: به طور حتم آقای عسگری به عنوان مسئول داوران مسائل فنی داوری این مسابقه را بررسی می‌کند. من از دید انضباطی این مسابقه را تماشا کردم و نمی‌دانم داور این بازی را تمام شده اعلام کرد یا نه.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون در خصوص اینکه آیا احتمال محرومیت پرسپولیس هست یا خیر، گفت: تا گزارشی نیاید نمی‌توانم حرفی بزنم. اتفاقات داخل زمین را داور گزارش می‌دهد اما مشاهدات خودم هم بی‌تاثیر نیست و سعی می‌کنیم رأی خود را هرچه سریع‌تر اعلام کنیم.

وی در پایان در خصوص اینکه داماشی‌ها هم فحاشی می‌کردند، گفت: من با تاخیر به ورزشگاه آمدم. دوستان می‌گفتند که آنها هم فحاشی می‌کردند اما قسمتی از فحاشی‌ها را خودم شنیدم.

دنیزلی: حتما اتفاقی افتاد که تماشاگران شعار دادند

سرمربی پرسپولیس گفت: شعار تماشاگران علیه داور قطعا در شرایط عادی نبود و حتما اتفاقی افتاده است.
شرایط به گونه ای است که مجبوریم از بازیکنانی که در آسیا استفاده می کنیم در لیگ بهره نبریم. با اینکه خیلی خواستیم اما نتوانستیم بازی را حفظ کنیم اما این ها مسائلی است که پیش می آید. فردا دلیل شکست را بررسی می کنیم و روندمان را بهبود می بخشیم.
خبرنگاری دوباره سوال کرد در خصوص معمارزاده بگویید که دنیزلی پاسخ داد: قطعا این شعارها حرکت درستی نیست. ممکن است معمارزاده و دیگران اشتباهاتی داشته باشند ولی تفکرات من نسبت به بازیکنانم با چنین شعارهایی عوض نمی شود.

مازیار زارع: با بازیکنانی که به خانواده‌ام فحش می‌دهند دست نمی‌دهم

مازیار زارع پس از نیمه تمام ماندن دیدار تیمش مقابل داماش درباره اخراج از زمین مسابقه گفت: داور در کارت زرد دوم اشتباه کرد. نیمه اول بازیکن حریف یک تکل خشن را در داخل محوطه جریمه روی پای من زد اما داور واکنشی نشان نداد.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسید کُری او با بازیکنان داماش باعث حساس شدن این بازی شده بود، عنوان کرد: به هرحال فوتبال همین است. فکر کنم امروز خوب کار نکردیم و نتیجه را واگذار کردیم. جوابی به رفتار برخی بازیکنان داماش نمی‌دهم چون خیلی کوچک هستند.

زارع ادامه داد: با کسی که به خانواده من فحش می‌دهند دست نمی‌دهم و کاری ندارم. بهترین کار ممکن را کردم و اگر شما هم جای من بودید همین کار را می‌کردید. وقتی بعد از بازی رفت تماشاگران داماش علیه من شعار دادند، همین بازیکنان گفتند که بازیکن بزرگی نیست و نباید به من فحش می‌دادند.

عسگری :تصمیم داور مبنی بر قطع مسابقه مطابق قانون بود/رفیعی روز موفقی نداشت

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: تصمیم رفیعی مبنی بر قطع مسابقه پرسپولیس و داماش هیچ منع قانونی ندارد و مطابق قانون بود.
حسین عسگری پس از نیمه تمام ماندن دیدار تیم‌های پرسپولیس و داماش گفت: این بازی تمام نشد و کمیته انضباطی باید درباره نتیجه آن تصمیم بگیرد. فحاشی تماشاگران اتفاق خوبی نبود و داور تشخیص داد امنیت لازم وجود ندارد به همین دلیل بازی را قطع کرد. ۳ بار از طریق کاپیتان پرسپولیس تذکر داد، اما توجهی نشد.

وی افزود: این کار رفیعی هیچ منع قانونی ندارد چون اگر فحاشی شود می‌تواند بازی را متوقف کند. داور امنیت روحی، روانی و جسمی لازم را نداشته باشد می‌تواند چنین تصمیمی را اتخاذ کند.

نایب رئیس کمیته داوران گفت: این قانون از قبل بوده و چیز جدیدی نیست اما تا به حال اجرا نشده است. اگر تصمیم قاطع گرفته شود، چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد.

عسگری در پاسخ به این سوال که اگر به بازیکنان هم بی‌احترامی شود، این قانون صادق است، گفت: بله، همین موضوع صادق است. امنیت مسابقه تنها مخصوص داور نیست. اگر به تیم حریف فحاشی شود، از نظر امنیت روحی هیچ فرقی ندارد و داور می‌تواند دستور توقف بازی را صادر کند. این تصمیم باعث شد داوران ما در بازی‌های بعدی سریع‌تر نتیجه‌گیری کنند.

وی اضافه کرد: شاید نتیجه بازی امروز زیاد فرقی نمی‌کرد اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. امکان داشت هر اتفاقی بیفتد اما داور و بازیکنان باید امنیت داشته باشند.

عسگری در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما رفیعی اضافه وزن ندارد، گفت: این موضوع تازگی ندارد. سیستم بدنی رفیعی به گونه‌ای است که چاق نشان داده می‌شود. از خیلی از بازیکنان هم سرحال‌تر است. البته امروز، روز موفقی نداشت، خوب نبود و توقعی که از یک داور باتجربه داشتیم ندیدیم که این اتفاقات افتاد.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • به تو چه کیم

      حقش بود داور

      پاسخ ها

      • حسن71

        موافقتم شدید
        خاک بر سر نظراتت هستم

      • الهام

        از طرز اسم انتخاب کردن واسه خودت هم معلومه خیلی پرسپولیسیه بی شخصیتی هستی
        تو هم یکی مث اون تماشاگر های بی جنبه و بی ادب و بی شخصیت و کم عقل

    • حسن71

      پولی که به داورا میدن امیدوارم حرومشون بشه و مطمئن هستم که حرومه
      پنالتی پرسپولیس اشتباه
      گل اول داماش آفساید
      اخراج نصرتی قبلش روی علی عسگری خطا بود
      مازیار اشتباه اخراج شد
      یه پنالتی روی رضایی ویا نوری نمیدونم یکی از این 2نفر فکر کنم نگرفت
      تماشگر هم صبرش حدی داره
      در ضمن استقلالیها خوشحال نباشن
      ما پرسپولیسی ها جلوی سپاهان 4تا بازیکن اصلیمون را نداریم پس احتمال شکستمون جلوی قهرمان لیگ یعنی سپاهان زیاده

      پاسخ ها

      • الهام

        باید تو رو جای رفیعی میذاشتن

      • حسن71

        من نگفتم منو میگذاشتن جای جناب آقای رفیعی ولی داور بهتر از رفیعی هم داریم

      • الهام

        حالا اگه این اتفاق واسه استقلال میافتاد رفیعی از نظر شما بهترین میشد ولی الان که به ضررتون تموم شد رفیعی بد شد

    • حسن71

      متاسفم برای عسکری کمیته داوران

    • حسن71

      داوری همش اشتباه بود امیدوارم اگر اشتباه کرده بود و معلوم شد فقط نگه معذرت میخوام چون با این کارش ما دیگه کاری با لیگ برتر نداریم و فقط آسیا لیگ برای سپاهان قهرمان یا همون ترکتور پر شور و پر طرفدار

    • پری

      داور گند زد به فوتبال بابا اگه از سر فلکه کارگر می اوردن بهتر بود برای قضاوت تا این داور ضعیف
      اصلا کمیته داوران داره ضعیف کار میکنه

    • حميد 2

      متاسفانه داور با احساسات ما بازى كرد شرم باد بر داورى

      پاسخ ها

      • حسن71

        موافقتم شدید

    • الهام

      جنبه باخت نداشتین بی جنبه هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

      پاسخ ها

      • به تو چه کیم

        هرچی باشه ما در لیگ یباخیم نه در آسیا 6تایی ها
        الجزیره یادتون نره

      • الهام

        ادبیاتت منو کشته
        جنبه باخیدن داشته باشید

      • به تو چه کیم

        ها چته بگو کم اوردم

      • الهام

        وااااااااااااااااااااااااااای کمک آوردم

    • bahram

      این بابا داور بود یا داد آور ؟!

    • Mehrgan

      در نوع خودش جالب بود

    • جو جو

      خودمونیم اصلا پنالتی هم نبود!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج