اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۲۷۵۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فقط ۳ روز تا رونمایی Windows ۱۰

جدیدترین نسخه از سیستم عامل غول نرم افزار دنیا، ۷۲ ساعت دیگر رونمایی خواهد شد و بار دیگر، دنیای نرم افزار و صدها میلیون رایانه شخصی در دنیا، محصول دیگری از کارخانه نرم افزار سازی مایکروسافت را مشاهده می‌کند که گفته می‌شود، امن تر و کاربردی تر از نسخه‌های پیشین است.

فقط 3 روز تا رونمایی Windows 10
برترین ها: جدیدترین و آخرین سیستم عامل ویندوز، موسوم به windows ۱۰، تا ۳ روز دیگر بر اساس اعلام قبلی، رونمایی و عرضه خواهد شد. غول نرم افزار دنیا پیش تر اعلام کرده بود که ویندوز ۱۰، آخرین نسل از سیستم عامل نوستالژیک ویندوز می‌باشد که در دو دهه اخیر، انقلابی را در صنعت رایانه و اینترنت ایجاد کرده است. ویندوز ۱۰ مایکروسافت، به نسبت نسل‌های قبلی ویندوز، تا حد زیادی به نیازهای کاربران فارسی زبان نیز توجه کرده است. مایکروسافت پس از ماه‌ها درخواست کاربران ایرانی مبنی بر نصب گاه شمار خورشیدی بر روی این سیستم عامل نسل جدید، سرانجام مایکروسافت گاه‌شماری خورشیدی را در ساخت ۹۹۰۱ افزود. اکنون ایرانیان، گاه شمار رسمی خورشیدی را بر روی این نسخه مشاهده خواهند کرد.

فقط 3 روز تا رونمایی Windows 10
(تصویری از محیط تعاملی کاربر پسند ویندوز ۱۰)

ده‌ها پرتال خبری فناوری اطلاعات و شبکه‌های تلویزیونی جهان، از 29 جولای، به عنوان روز بزرگ صنعت نرم افزار جهان نام می‌برند که قرار است، آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت آمریکا رونمایی شود. پرتال ویندوز سنترال اعلام کرد، مایکروسافت، اخیراً با انتشار ویدئویی برای معرفی 10 دلیل جهت استفاده از این ویندوز، شمارش معکوس برای رونمایی از نسخه نهایی ویندوز 10 خود را که قوی‌ترین سیستم عامل ویندوز می‌باشد، آغاز کرد. موتور جست و جوی گوگل، بیش از 1.5 میلیارد صفحه وب درباره ویندوز 10 ایندکس کرده است که یک رکورد بی نظیر در حوزه معرفی یک نرم افزار به مخاطبان می‌باشد.

فقط 3 روز تا رونمایی Windows 10
(گزارش پرتال windowscentral.com از شمارش معکوس برای عرضه ویندوز ۱۰)

شبکه خبری و تحلیل فوربس اعلام کرد، سیستم عامل جدید ویندوز مایکروسافت، به لحاظ کارکرد و ویژگی‌هایی که برایش متصور شده‌اند، یک قمار بزرگ برای شرکت آقای بیل گیتس یه شمار می‌رود. این ویندو، برای نخستین بار در تاریخ سیستم عامل‌های مایکروسافت، امکان دانلود نسخه‌های به روز رسانی را بر روی نسخه‌های widnows 7، Windows 8 و حتی Windows 8.1 فراهم می‌کند و از آن به عنوان downloadable یاد می‌کنند. ویندوز 10، شباهت‌های زیادی به ویندوز 8.1 دارد که هم اکنون مورداستفاده ده‌ها میلیون مشترک در سراسر جهان قرار گرفته است. اما از نظر مرورگر Microsoft Edge، تفاوت‌های زیادی با نسخه‌های پیشین ویندوز دارد.

پس از کنفرانس ژانویه امسال، مایکروسافت افزوده شدن گاه‌شماری خورشیدی را به ویندوز ۱۰ تأیید کرد و در وبلاگ رسمی ویندوز نوشت: «ما شنیده‌ایم که مردم خواهان پشتیبانی از گاه‌شماری خورشیدی بوده‌اند و شما آن را در این ساخت پیدا خواهید کرد. فرمت گاه‌شماری خورشیدی در صفحهٔ قفل، ساعت نوار وظیفه و در مشخصات فایل‌ها در فایل اکسپلورر پدیدار خواهد شد.»

فقط 3 روز تا رونمایی Windows 10
(تصویر موافقت مایکروسافت مبنی بر درج تقویم خورشیدی (Persian Calnedar) در ویندوز ۱۰)

همچنین نینگ جین-گریساف (یکی از مدیران مایکروسافت و مدیر ارشد سیستم عامل ویندوز) در پاسخ به درخواست افزودن گاه‌شماری خورشیدی در بخش صدای کاربران مایکروسافت نوشت: «خرسندیم به آگاهی شما برسانیم که پشتیبانی از گاه‌شماری فارسی در آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ صورت می‌پذیرد. از همهٔ دیدگاه‌ها و بازخوردهای شما برای یاری‌رساندن به شکل دادن آیندهٔ ویندوز سپاسگزاریم. اطلاعات بیش تر از طریق بخش insider.windows.com قابل مشاهده می‌باشد.

انتشار این خبر رسمی از سوی مایکروسافت، با استقبال کاربران فارسی زبان ویندوز در سراسر جهان مواجه شد.

مایکروسافت در طراحی ویندوز 10 تلاش کرده است تا محیط تعاملی و دوست داشتنی تری را بین کاربر و محیط سیستم عامل ایجاد کند و کلیه نقص‌ها و انتقاداتی که به نسل‌های قبلی ویندوز گرفته می‌شد را در نسخه جدید، تا حد زیادی برطرف کند و قابلیت‌های بهتری به آن در دنیای جدید، اضافه کند. یکی از این توانمندی‌های جدید، start mednu می‌باشد که بسیار برای کاربراان ویندوز، از اهمیت زیادی برخوردار است.

ویندوز 10، آخرین نسخه سیستم عامل از خانواده Windows NT می‌باشد که نسخه ارتقا یافته و بهینه سازی شده ویندوز 8.1 می‌باشد که در 8 مهر سال گذشته، رونمایی گردید. نسخه اولیه، تا چند روز آینده رایگان اعلام شده است و از 29 جولای، نسخه نهایی عرضه می‌شود و قرار است برای سهولت استفاده دانشجویان و دانش آموزان در سراسر جهان، پیش از آغاز سال تحصیلی میلادی که در سپتامبر می‌باشد، این رونمایی صورت بگیرد. البته سیستم عامل ویندوز 10، در رایانه‌های شخصی، نوت بوک ها، تبلت ها، تلفن‌های هوشمند و حتی رایانه‌های شخصی یکپارچه، قابلیت نصب و استفاده را دارا می‌باشد.

پیشنهادهای ویژگی ویندوز Windows Feature Suggestions) سامانه‌ای در بخش «صدای کاربر» مایکروسافت است که در مهرماه ۱۳۹۳ برای دریافت بازخورد و پیشنهادهای کاربران برای ویندوز ۱۰ راه‌اندازی شد. این سامانه پس از راه‌اندازی با درخواست و رأی بالای ایرانیان مواجه شد که در ۱۰ پیشنهاد برتر، برترین پیشنهاد «افزودن گاه‌شماری خورشیدی به ویندوز» با بیش از ۴۰ هزار رأی و دومین پیشنهاد برتر «درخواست باز شدن فروشگاه ویندوز برای مردم ایران» با بیش از ۳۵ هزار رأی در عرض یک هفته بوده است.

این رویداد با واکنش وب‌گاه‌هایی مانند «Winbeta» و «Neowin» روبه‌رو شد تا جایی که نویسندهٔ وبگاه «TechCrunch» درخواست اظهارنظری رسمی از سوی مایکروسافت در مورد درخواست ایرانی‌ها داشته که البته با موافقت مایکروسافت نیز رو به رو شد.

گفتنی است، ویندوز 10 در مقایسه به نسل‌های قبلی ویندوز، امن تر، کاربر مدار تر و مالتی مدیا تر است. اگر چه قابلیت مدیا سنتر دران حذف شده است، اما محیط اسکرین و منوهای آن، به گونه ای است که کاربری و راهبری بخش‌های مختلف آن را برای طیف‌های مختلف user ها، آسان می‌کند. در ساختار درونی ویندوز 10، ظرفیت هبه نام windows denfender قرار گرفته است که در واقع تعاملی با ویروکس کش مایکروسافت یا همان Microsoft Security Essentials هست.

از دیگر قابلیت‌های این سیستم عامل، می‌توان از توانمندی خانوادگیان نام برد که در نسخه‌های قبلی ویندوز، تا این حد، قابل مشاهده نبود. بخش Famliy Feature، در واقع فرصتی است که کاربر می‌تواند برای فرزندانش، دسترسی‌های مختلفی ایجاد و مدیریت کند.

با این قابلیت، می‌توان فضای امن تری برای کودکان ایجاد کرد تا از دسترسی به سایت‌های نامناسب و محیط‌هایی اینترنتی و رایانه ای که متناسب با نیازهای کودکان نمی‌باشد، محدودیت هوشمند ایجاد کرد. از طریق این قابلیت، اگر فرزند با حساب مایکروسافت خود وارد دستگاه شود، به والدینان ها اطلاع داده خواهد شد. موردی که در نسخه‌های پیشین ویندوز، دیده نشده بود.

ویندوز، همواره یکی از سیستم عامل‌های نا امن دنیای نرم افزارها شناخته می‌شد که مخصوصاً در حوزه میزبانی سایت و شبکه، مخاطبان را به استفاده از سیستم عامل‌های لینوکس و نرم افزارهای اوراکل، ترغیب می‌کرد. اما اکنون، دپارتمان توسعه ویندوز در شرکت مایکروسافت، کوشش کرده است تا همه bug ها و نقاط آسیب پذیری احتمالی را پوشش دهد.

برای آشنایی با ویندوز 10، توصیه می‌کنیم ویدئو زیر را در چند دقیقه ملاحظه کنید.



بخش ویندوز مایکروسافت در نشانی windows.microsoft.com قرار دارد که آخرین اطلاعات و جزییات درباره نسل جدید سیستم عامل غول نرم افزار دنیا را عرضه کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج