adexo3
۲۳۸۶۹
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

مونیخ در آستانه انفجار

ساعت ۲۳:۱۵ امشب سوت آغاز بازی زده می شود و تیمی که برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان در خانه خودش بازی می کند، به چلسی حمله می کند تا جام را در مونیخ نگه دارد اما آیا آبی های لندن به آنها اجازه چنین کاری را می دهند؟

مونیخ در آستانه انفجار

تماشا: ورزشگاه آلیانس در آخرین ساعات امشب آبی می شود یا قرمز؟ امشب جام را چه کسی بالای سر می برد؟ جان تری - که در بازی غایب است - یا فیلیپ لام؟

هنوز هیچ چیز معلوم نیست اما تا دیشب این علاقه مندان به فوتبال در مونیخ بودند که با جام عکس یادگاری می گرفتند. تمام فوتبالدوستانی که در مونیخ زندگی می کنند یا خودشان را برای تماشای بازی فینال به این شهر رسانده اند ایستادن در صف طولانی عکس گرفتن با جام را تحمل می کردند تا به یکی از معتبرترین جام های فوتبال جهان دست بزنند یا با آن عکس بگیرند.

کاپ فینال لیگ قهرمانان که روی آن نام و تاریخ تمام قهرمانی ها حک شده طی سه روز گذشته در کنار دریاچه استادیوم المپیک مونیخ قرار داده شده تا هواداران فوتبال بوی فینال را کاملا حس کنند.

در این منطقه که به «فن زون» معروف است تمام اسپانسرهای لیگ قهرمانان با هماهنگی یوفا برنامه های تفریحی و تشویقی خاصی اجرا می کردند تا بازی فینال قبل از شروع، کاملا دفاع شود.

مونیخ در آستانه انفجار

چند صدمتر آن طرف تر از این جام، کاپ قهرمانی لیگ قهرمانان زنان اروپا قرار داشت اما میزان استقبال هواداران از این دو کاپ به هیچ وجه قابل مقایسه نبود. اگرچه طبق اعلام اسکوربورد ورزشگاه المپیک تعداد ۵۰۲۱۲ نفر برای تماشای بازی فینال سومین دوره لیسگ قهرمانان زنان اروپا بین لیون فرانسه و فرانکفورت آلمان در ورزشگاه حاضر بودند اما فضای شهر مونیخ، تفاوت این دو رویداد بزرگ شهر را به خوبی نشان می دهد. ایستگاه های مترو، خیابان ها، فن زون کنار استادیوم المپیک، روزنامه و تلویزیون، فن شاپ ها، فروشگاه های ورزشی به ویزه آدیداس که شانس خوبش هر دو فینالیست، از تولیدات آن استفاده می کنند و تمام نقاط دیگر شهر مونیخ به تسخیر نشانه ها و علائم فینال لیگ قهرمانان مردان اروپا درآمده است.

هرجا که می روی یا کلمه «مونیخ ۲۰۱۲» را می بینی یا عکس های ستاره های تیم چلسی و بایرن را. فن شاپ ورزشگاه آلیانس این روزها به خاطر میزبانی بازی فینال تعطیل بوده اما فن شاپ های دیگر بایرن که در پنج نقطه دیگر شهر قرار دارند روزهای شلوغی را پشت سر می گذارند. شلوغ ترین آنها فن شاپ اصلی باشگاه در کمپ تمرینی و کنار ساختمانی که هر روز کارل هاینس رومنیگه و اولی هوینس در آن مشغول به کار هستند، است که کمتر روزهایی شبیه این روزها را تجربه کرده است.

هرکس که وارد فروشگاه خیابان «زبنر» می شود با یک نشانه ای از بایرن خارج می شود. در گوشه ای از فروشگاه هم، آدیداس نشانه هایی از فینال به ویژه پرچم و شالی که لوگوی چلسی روی آنها حک شده را می فروشد اما همه با رنگ قرمز از فروشگاه بایرن خارج می شوند.

در فروشگاه و ایستگاه های مترو هرچند دقیقه یک بار تبلیغی چندثانیه ای به صورت صوتی یا تصویری پخش می شود که بازی فینال را تبلیغ می کند و این یعنی اینکه مردم شهر خودشان را برای یک رویداد بزرگ آماده کنند.

از المپیک تا آلیانس

اگرچه بازی امشب در ورزشگاه آلیانس برگزار می شود اما تمام کارهای تبلیغاتی مربوط به این بازی در کنار ورزشگاه المپیک جایی که فینال لیگ قهرمانان زنان اروپا برگزار شد، تدارک دیده شده است. یوفا و فدراسیون فوتبال آلمان با این کار هم از نزدیکی ورزشگاه المپیک به مرکز شهر استفاده کردند و هم جمعیت زیادی را برای تماشای بازی فینال زنان که پنجشنبه عصر برگزار شد به استادیوم کشاندند. چندصد متر آن طرف تر از ورزشگاه المپیک، موزه و فروشگاه مرکزی شرکت معروف اتومبیل سازی بی ام و قرار دارد و بسیاری از توریست هایی که از این موزه دیدن می کردند جذب فن زون لیگ قهرمانان می شدند.

کودکان به همراه پدران و مادران خود در صف های طولانی می ایستادند تا بازی های تفریحی اسپانسرهای این تورنمنت بزرگ را تجربه کنند. طی دو شب گذشته مردم تا ساعات آخر شب خواب نداشتند و در این محیط جذاب مشغول تفریح و سرگرمی بودند.

بازیکنان چلسی هم روز پنجشنبه حوالی ظهر وارد مونیخ شدند و تعداد زیادی از هواداران انگلیسی هم در مونیخ پیدا شود به طوری که بسیاری از آنهایی که با جام قهرمانی عکس می انداختند طرفداران چلسی بودند.

مونیخ در آستانه انفجار

البته تعداد آنها قطعا از تعداد طرفداران بایرن کمتر خواهد بود اما همین تعداد هم که در مونیخ هستند در اماکن عمومی برای بایرنی ها کری می خوانند. در شرایطی که بلیت بازی فینال زنان ۵ یورو برای پنج نفر بود، قیمت بلیت های بازی امشب از ۷۰ یورو تا ۴۰۰ یورو در نوسان است اما خبرهایی از بازار آزاد هم به گوش می رسد که از قیمت های چندبرابری حکایت می کند.

هوای مونیخ هم که طی چهار، پنج روز اول هفته گذشته سرد و بارانی بود از روز پنجشنبه نیمه ابری و آفتابی شد و قرار است امروز یکی از گرم ترین روزهای خود طی ۱۰ روز اخیر را تجربه کند. دمای هوا طی روزهای گذشته بین ۷، ۸ درجه تا ۲۵ درجه در نوسان بود اما امروز قرار است تا ۲۵ درجه سانتی گراد هم بالا برود.

مسوولان باشگاه بایرن مونیخ با هماهنگی یوفا ظهر امروز یک بازی دوستانه و جذاب را بین ستاره های قدیمی بایرن و منتخبی از ستاره های فوتبال آلمان و جهان که در مونیخ حضور دارند، برگزار می کنند تا فضا داغ تر از هر زمان دیگری شود.

دو تیم هم دیروز آخرین تمرین خود را در ورزشگاه آلیانس برگزار کردند تا شمارش معکوس برای نمایش رویایی امشب آغاز شود. البته بایرن طی چند روز گذشته پشت درهای بسته تمرین می کرد اما دیروز طبق برنامه و رسم همیشگی تورنمنت های بزرگ، مجبور بود بخشی از تمرین رسمی اش را با حضور خبرنگاران برگزار کند.

خلاصه همه چیز برای برگزاری یک فینال بزرگ آماده است. اگرچه رئال و بارسا هیچ کدام به فینال نرسیدند اما یوفا آن قدر از برند مهم ترین تورنمنت باشگاهی جهان مراقبت می کند که هیچ کس غیبت تیم هایی مثل رئال و بارسا در فینال را احساس نمی کند.

ساعت ۲۳:۱۵ امشب سوت آغاز بازی زده می شود و تیمی که برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان در خانه خودش بازی می کند، به چلسی متحول شده حمله می کند تا جام را در مونیخ نگه دارد اما آیا آبی های لندن که طی ۱۰ سال اخیر به رغم کسب افتخارات متعدد، هنوز موفق به بردن لیگ قهرمانان نشده اند به آنها اجازه چنین کاری را می دهند؟ آیا جامی که طی چند روز گذشته زنان، مردان و بچه های زیادی به آن بوسه زدند و با آن عکس گرفتند از مونیخ خارج می شود؟ آیا آرزوی بزرگ آبراموویچ برآورده می شود؟ و آیا خیابان های مونیخ امشب محل پایکوبی انگلیسی ها می شود یا طرفداران بایرن در آنها جشن می گیرند؟ برای پاسخ دادن به این سوالات فقط باید تا چند ساعت دیگر صبر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تبسم

      چلسى برد!!!!
      عجب بازيى بود!!!
      كلى صفا كردم ...اين قدر هوار زديم همه ملت رو بيدار كرديم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج