۲۵۶۷۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آیا عصبانیت باعث مرگ می شود؟

عصبانیت یک واکنش طبیعی است به شرطی که بتوانیم آن را کنترل کرد. افرادی که نمی توانند خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند در زندگی ، محل کار و جامعه به مشکل می خوردند.

ایسکانیوز: عصبانیت یک واکنش طبیعی است به شرطی که بتوانیم آن را کنترل کرد. افرادی که نمی توانند خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند در زندگی ، محل کار و جامعه به مشکل می خوردند.

دکتر چارلز اسپیلبرگر، روانشناس معتقد است عصبانیت یک حالت احساسی است و شدت آن از ناراحتی جزیی تا جنون می تواند تغییر کند. عصبانیت مانند سایر احساسات روانی و بیولوژی فرد را تحت تاثیر قرارمی دهد. با افزایش عصبانیت، ضربان قلب و فشارخون بالا می رود و سطح هورمون های انرژی، آدرنالین افزایش پیدا می کند می تواند مشکلات داخلی و خارجی زیادی را در بدن ایجاد کند. عصبانیت یک واکنش طبیعی و تطبیقی در برابر تهدیدها و نگرانی ها است .ممکن است عصبانیت به دلیل فکر و خیال بیش از حد در باره مشکلات شخصی ایجاد شود.اما جالب است بدانید این عصبانیت ها ممکن است باعث مرگ افراد شود.

عصبانی شدن می تواند مرگ و میر زودرس را تا حد زیادی افزایش دهد. مطالعات جدید درباره مردان نشان داده است:عصبانی شدن در صف ها ، خشمگین شدن در ترافیک، واقعا ممکن است باعث مرگ شما شود، حتی اگر شما یک مرد باشید.

دانشگاه ایالتی آیووا طی تحقیقات خود دراین هفته ، ۱۳۰۷ نفر از مردان را نزدیک ۴۰ سال مورد بررسی قرار داد. کسانی که در درصد عصبانیتشان حدود ۲۵٪ درصد است، ۱.۵۷ برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر مرگ زودرس قرار می گیرند.

در سال ۱۹۶۸-۱۹۷۲ میزان خشم افراد در یک سوال ساده اندازه گیری شد : " آیا شما عصبانی به راحتی عصبانی می شوید؟"

اغلب شرکت کنندگان پاسخ مثبت دادند . نتایج این موضوع ،ریسک مرگ و میر زودرس را بیشتر می کرد.این عصبانیت ها ممکن است حتی ناشی از استرس درآمد در محل کار ، نگرانی از وضعیت تاهل و سیگار کشیدن و دیگر موارد کوچک و بزرگی که بر مرگ و میر زودرس اثر می گذارد.

در ابتدا متوسط سن مردان در این مطالعه کمتر از ۳۰ سال بود، اما اثرات این عصبانیت در افزایش مرگ و میر تا ۳۵ سال بعد دیده شد.

این مطالعه تاثیر صفات شخصیتی و اندیشه آنها را بر مرگ و میر بررسی کرد و در مراحل بالاتر به شناخت توانایی های ذهنی و انجام آنها پرداخت و دریافت افراد با محافظه کاری به این سوال پاسخ می دهند. اگرمردم در این مطالعه محافظه کار باشند ، پاسخ آنها مورد قبول واقع نمی شود در نتیجه ریسک مرگ و میر افزایش بیشتری پیدا می کند.

اما راه حل چیست؟

آملیا کاراکر، نویسنده در این باره می گوید: این موضوع تنها در مورد عصبانی بودن برای مدت طولانی نیست، به احتمال زیاد به طور مداوم این افراد عصبانی بوده اند. این عصبانیت برای یک بعدازظهر و یا حتی یک سال منطقی است. افراد باید خشم گذرا را کنترل کنند و استعداد غلبه بر خشم و عصبانیت خود را داشته باشند.

تصور دشواری نیست بدانید چگونه عصبانیت به طور مداوم باعث افزایش تپش قلب و فشار خون می شود و در مدت زمان طولانی، قلب را تحت فشار قرار می دهد.

روانشناسان طی مطالعات انجام شده گروهی متشکل از۳۸۷۳ نفر مردان و زنان را مورد بررسی بررسی قرار دادند . نتایج این مطالعات نشان داده است که خشم و خصومت در مردان ، خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش می دهد و باعث تپش غیر طبیعی قلبی می شود. البته ، برخی از مطالعات نشان می دهد که سرکوب خشم می تواند فشار خون و بیماری های قلبی را افزایش دهد ، به خصوص زمانی که مردم احساس می کنند که با آنها ناعادلانه رفتار شده است.

پس در جواب این سوال که آیا خشم بر سلامتی تاثیر می گذارد؟ می توان گفت؛ بله، شاید. در صورتی که این عصبانیت بیشتر اوقات و با سرعت اتفاق بیفتد.

کاراکر در این باره می گوید : مطالعات انجام شده نکات دقیق و ظریفی در مورد خشم را در خود ندارد، تنها یک سوال، به عنوان معیار اندازه گیری خشم انتخاب شده است.

اما عصبانی شدن برخی موارد به شرطی که آسیبی به فرد وارد نشود، می تواند مفید واقع شود. تحقیقات قابل توجهی در تاثیر ژنتیک بر خشم وجود دارد اما به نظر می رسد که واکنش سریع در عصبانیت ممکن است به کسانی در اختلافات به نادرست مورد قضاوت قرار می گیرند، صدمه وارد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج