adexo3
۲۵۸۴۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

تورهای داخلی گران تر از ترکیه و دبی

تورهای داخلی باید باکاهش قیمت ها و اختصاص شرایط ویژه به اولویت نخست شهروندان ایرانی تبدیل شوند نه اینکه با افزایش قیمت موجب شوند که از دایره انتخاب توریست های ایرانی حذف شوند.

تورهای داخلی گران تر از ترکیه و دبی

تماشا: دیدن مسجد ایاصوفیه جذاب تر است یا دیدن حافظیه و سعدیه. ... به راحتی می توان در یک نظرسنجی ساده در قالب یک پرسش از هموطنان به این سوال پاسخ داد. «اشکان» به عنوان یکی از افرادی که می خواهد در آستانه تعطیلاتی که بسیاری را به تکاپو انداخته به سفر برود در مقابل ورودی آژانس هواپیمایی - اولین کسی است که به سوال ما پاسخ می دهد.

او به خبرنگار گفت: «چرا سوالاتی می پرسید که جواب آن این قدر بدیهی است. معلوم است که من بین این دو گزینه، ایاصوفه را ترجیه می دهم زیرا جایی است که تاکنون نرفته ام و ترجیح می دهم لااقل یک بار آن را ببینم».

تورهای داخلی گران تر از ترکیه و دبی

اشکان وقتی در برابر این سوال قرار گرفت که انتخاب تورهای داخلی صرفه اقتصادی دارد، اظهار داشت: «اصلا این حرف صحت ندارد. من برای رفتن به جزیره کیش باید نفری ۵۰۰ هزار تومان را برای چهار شب متقبل شوم اما با کمی هزینه بیشتر می توانم به ترکیه و دبی بروم». این پاسخ بهانه ای شد تا قیمت تورهای داخلی در آستانه فصل گرما مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد. تور کیش و قشم با اقامت سه شب و چهار روز، ۴۰۰ هزار تومان و شیراز شبی ۱۵۰ هزار تومان برای هر فرد هزینه دارد. نرگس ... از کسانی است که مرتب از آژانس های مختلف پیامک هایی در مورد تورهای خارجی و داخلی دریافت می کند. او به دنبال پیامکی که از یکی از این آژانس ها دریافت کرده بود به متصدی مربوطه رجوع کرد تا برای خود و خانواده اش پول واریز کند تا در شرایطی که بسیاری از صندلی های تور خالی مانده است بتواند با قیمتی باورنکردنی، تعطیلات خوبی را در دبی داشته باشد.

تورهای داخلی گران تر از ترکیه و دبی

نرگس در پاسخ به این سوال اظهار داشت: «به نظر من این زمان فرصت خوبی است تا بتوانیم با نصف قیمت تعطیلات خوبی داشته باشیم هر چند که هوا در این فصل در دبی گرم است اما با این قیمت می ارزد».

نرگس همزمان با اینکه در حال پرداخت پول بود در پاسخ به این سوال که چرا از تور داخلی استفاده نمی کنید، گفت: «خانم شما یک تور داخلی به من معرفی کنید که با این قیمت شما را تا مامازن ببرد؟»

هزینه های قابل قبول، تخفیف گسترده در شرایطی که تور با مشکل مسافر روبه رو می شود از جمله اولویت هایی است که تورهای خارجی را از تورهای داخلی متمایز می کند.

قسطی سفر کنید

تورهای داخلی گران تر از ترکیه و دبی

اگر در شرایط عادی برای تور استانبول با سه شب و چهار روز اقامت در هتل چهار ستاره و ناهار و شام، ۶۵۰ هزار تومان اخذ می شود این قیمت در شرایط خاص به ۴۰۰ هزار و گاهی ۳۵۰ هزار تومان نیز می رسد در حالی که شما در شرایط عادی برای دو شب و سه روز اقامت در یک هتل سه ستاره در شهرهایی نظیر شیراز، اصفهان باید حداقل ۲۵۰ هزار تومان هزینه متقبل شوید. البته در تورهای خارجی امکان دیگری وجود دارد که در تورهای داخلی وجود ندارد و آن امکان مسافرت به صورت قسطی است که تورهای داخلی از این مهم غفلت کرده اند. در واقع تورهای خارجی با قرعه کشی های متعدد توانسته اند عده ای مسافر «پای کار» را برای خود جذب کنند که با دادن چک و پرداختن حداقل پول می توانند از تورهای خارجی بهره ببرند. این شرایط ویژه بیشتر برای کشورهایی نظیر ترکیه و دبی در نظر گرفته می شود. «مجید» بدون اینکه توری را برای سفر در تعطیلی پیش رو انتخاب کند در پاسخ به این سوال که چرا دست خالی برگشتید، گفت: «من خیلی دوست داشتم که با خانواده به قشم بروم اما قیمت ها خیلی گران است و من بدون سوغاتی حداقل باید ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنم برای همین صرف نظر کردم. از سویی این آژانس با پرداخت قسطی موافقت نکرد، برای همین این تعطیلات هم، باید در تهران سپری کنیم».

سخن آخر

در شرایطی که تورهای خارجی در بسیاری از مواقع سال خصوصا با شروع فصل گرما قیمت تورهای خود را کاهش می دهند به باور مسافران بهتر است تا تورهای داخلی اندکی به خود بیایند و به راحتی عرصه را برای تورهای ترکیه و دبی خالی نکنند.

این در شرایطی است که تورهای داخلی باید باکاهش قیمت ها و اختصاص شرایط ویژه به اولویت نخست شهروندان ایرانی تبدیل شوند نه اینکه با افزایش قیمت موجب شوند که از دایره انتخاب توریست های ایرانی حذف شوند. در واقع گاه شرایط تورهای خارجی آن قدر وسوسه کننده است که افراد ترجیح می دهند با وجود گرانی ارز به مسافرت خارجی بروند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      اونوقت میگن چرا ارز رو می برین خارج از کشور!!!!!!!!!!!!!!!!

    • parand

      دوستان نظرتون چیه که 1تیر اصلا تو هیچ قسمت برترین ها هیچ نظری ندیم؟؟؟ شورشو در آوردن بس که نظرامونو سانسور کردن. هرکی موافقه +بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج