adexo3
۲۶۳۵۴۹
۲ نظر
۵۲۲۱
۲ نظر
۵۲۲۱
پ

بدون دارو سرماخوردگی تان را درمان کنید!

تغذیه سالم علاوه بر درمان ، عامل جلوگیری‌کننده از ابتلای افراد به سرماخوردگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: تغذیه سالم علاوه بر درمان ، عامل جلوگیری‌کننده از ابتلای افراد به سرماخوردگی است.

مریم مرادی کارشناس تغذیه درباره چگونگی تقویت سیستم ایمنی در برابر سرماخوردگی گفت: برخی مواد غذایی و میوه‌های مفید برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و درمان آن موثر هستند ،به همین دلیل برای اینکه سیستم ایمنی بدن به بهترین نحو به مبارزه علیه ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا بپردازد باید مواد مغذی حیاتی را دریافت کند.

وی افزود: مصرف پرتقال، انواع توت، فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز از قبیل انواع کلم،دریافت زیاد و منظم ویتامین «C »به کاهش بروز، شدت و طول مدت سرماخوردگی کمک میکند. همچنین غلات سبوس‌دار و حبوبات، منابع غذایی خوبی برای ویتامین‌های گروه B هستند، مصرف نکردن این مواد در بدن سبب بروز عفونت‌های مکرر دستگاه تنفسی فوقانی میشود. مصرف شلغم ،آویشن، زنجبیل و عسل برای سرماخوردگی بسیار مفید است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف سیر که دارای آهن و روی(Zn) است، سبب تقویت سیستم ایمنی و کمک به کاهش خطر عفونت‌های ویروسی میشود عنوان کرد: همچنین نوشیدن زیاد مایعات از کمبود آب بدن که عامل بروز تب است پیشگیری می‌کند. آب، چای همراه با لیمو و عسل، دمنوش و جوشانده، آبمیوه‌های طبیعی و شیر کم چرب بهترین مایعات هستند.

وی بیان کرد: در زمان سرماخوردگی باید از مصرف غذاهای آماده، بسته‌بندی شده و کنسروها که از لحاظ ویتامین‌ها و مواد معدنی فقیر هستند خودداری کرد و بهتر است به جای مصرف این نوع غذاها بهتر است از انواع میوه و سبزیجات تازه، گوشت، ماهی، غلات، مغزها و دانه‌ها استفاده شود.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: هم چنین به افرادی که به سرماخوردگی مبتلا شده‌اند توصیه می‌شود در طول دوره درمان از مصرف محصولات شیرین و حاوی شکر که توانایی سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و می‌تواند پاسخ ایمنی بدن را تقلیل دهد خودداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      یه چی بهتون یاد میدم برید انجام بددید نتیجه گرفتید که میگیرید دعام کنید،وقتی دید علائم سرماخوردگی مثل سوزش یا درد گلو یا عطسه داره ظاهر میشه سریع دست به کار شید آب نمک درست کنید قرقره کنید،چند بار اینکارو انجام بدید تو او چند ساعت اول شروع علائم،دومین کاری که میکنید آب خالی رو اروم با بینی بکشید که یه مقدار مجرای بینی مرطوب بشه،باور کنید معجرزه میکنه،من خودم با این روش بارها از سرماخوردگی فرار کردم،با این اگه خوب انجام بدید همئنجا سرماخورذگی میره پی کارش،اما اگه کم قرقره کنید سرماخوردگی تون خیلی خیلی خفیف میشه که نیازم به دکتر رفتن ندارید،اگه کار دوم نمیتونید بکونید همون اولی هم خوبه،اینو روش رو ژاپنی ها ابداع کردن

    • بدون نام

      اگر ناپرهیزی کردبد و گرفتار سرفه شدید فقط رب انار که اگر با عسل همراه بشه خیلی مؤثرتره - روزی سه چهار بار هر بار یک قاشق غذاخوری رب انار با همان مقدار عسل - این مقدار برای یک بزرگسال است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج