۲۷۴۴۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دارندگان گوشی های اندرويدی مراقب باشند

ويروسی ترين گوشی های همراه را بشناسید

تحقيقات اخير گوياي آن است كه سيستم عامل اندرويد يكي از سيستم عامل‌هايي است كه بيشترين ميزان حملات هكرها و ويروس‌نويسان را متوجه خود مي‌كند.

خبرگزاری ایسنا: تحقيقات اخير گوياي آن است كه سيستم عامل اندرويد يكي از سيستم عامل‌هايي است كه بيشترين ميزان حملات هكرها و ويروس‌نويسان را متوجه خود مي‌كند.

يكي از چالش‌هايي كه شركت‌هاي ارائه كننده سيستم‌هاي عامل با آن مواجه هستند آن است كه هر چه محصول آن‌ها از محبوبيت بيشتري در بين مردم برخوردار شود به همان اندازه علاقه هكرها و ويروس‌نويسان به آن بيشتر مي‌شود.

سيستم عامل ويندوز مايكروسافت نمونه بارزي از اين سيستم‌هاي عامل است كه طي سال‌هاي گذشته حملات متعدد سايبري را به خود اختصاص داده است.

ويروسی ترين گوشی های همراه را بشناسید

اما براساس اعلام مركز مديريت امداد وهماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه‌يي(ماهر)، در ميان سيستم‌هاي عاملي كه بر روي تلفن‌هاي همراه نصب مي شوند تاكنون سيستم اندرويد به واسطه محبوبيتي كه در ميان كاربران تلفن همراه دارد، حجمي بالا از حملات هكرها و ويروس‌نويسان را به خود اختصاص داده و بيش از ديگر رقيبان خود مورد تهديد بدافزارهاي مختلف قرار گرفته است.

اين سيستم عامل در سال ۲۰۱۱ ميلادي تنها ۱۰ مورد بدافزار جديد را مورد شناسايي قرار داد. اما تنها يك سال پس از اين اتفاق و در سال ۲۰۱۲ اين رقم به چهار برابر شده و به ۳۷ مورد رسيد.

اين مطلب به خوبي گوياي آن است كه طي سال‌هاي اخير بدافزارهاي گوشي تلفن همراه رشدي سريع داشته‌اند واغلب به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه مي توانند حالت مبتني بر امضاي آنتي ويروس‌ها دور زده و خود را به صورت جعلي در نرم‌افزارهاي رايج ارسال كرده و در بين گوشي‌هاي تلفن همراه منتشر شوند.

اندرويد سيستم عاملي است كه برای تلفن همراه، لوح‌رایانه و به تازگي براي تلویزیون‌ها عرضه شده و بر پایهٔ هسته لینوکس ساخته شده‌ است. اكنون بسياري از شركت هاي معروف توليدكننده گوشي تلفن همراه از اين سيستم عامل براي گوشي‌هاي خود استفاده كرده‌اند و انواع مختلف گوشي‌هاي اندرويدي در ميان كاربران تلفن همراه دست به دست مي شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج