جاباما
۲۸۱۳۱۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راز افزایش طول عمر

طبق یک تحقیق جدید، توقف حرکت پروتئین مسئول انتقال چربی هایی نظیر کلسترول به اطراف بدن می تواند به افزایش طول عمر کمک کند.

خبرگزاری مهر: محققان دانشگاه براون ایالت رودایلند آمریکا در پژوهش های اخیر خود دریافتند که با توقف ی تولید لیپوپروتئین موسوم به «ویتلوژنین» (VIT) در کرم ها، طول عمر آنها تا ۴۰ درصد افزایش یافت.

در موش ها، انسان و سایر پستانداران هم پرتئینی مشابه با پروتئین مذکور موسوم به «آپولیپوپروتئین (apoB) تولید می شود و در شیوه های درمانی در جهت پیشگیری بیماری های قلبی عروقی سعی می شود میزان تولید این پروتئین کاهش داده شود.

طبق این تحقیق جدید، این پروتئین دارای مزایای دیگری هم هست. داده های به دست آمده از کرم ها نشان می دهد که روند تکاملی apoB مانع از عمر طولانی می شود.

«لوئیز لاپیر»، سرپرست تیم تحقیق، در این مورد می گوید: «این پروتئین، عامل تعیین کننده اتفاقات روی داده در چربی درون سلول های روده ایی است. در صورتیکه بتوان تولید این لیپوپروتئین را کاهش داد این فرصت ایجاد می شود که چربی به شیوه های گوناگونی مورد استفاده واقع شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج