اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۳۵۴۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

وزیر ارتباطات: ديگر نيازی به فيلترينگ نیست

وزير ارتباطات و هم دبير شوراي عالي فضاي مجازي با تكذيب افزايش فيلترينگ با اجراي طرح اينترنت ملي و ايده اينترنت پاك اعلام كردند كه اينترنت ملي هيچ سرويسي را محدود نخواهد كرد اما در صورت نهايي شدن طرح اينترنت پاك ديگر نيازي به فيلترينگ نخواهيم داشت.

روزنامه ابتکار: مبحث پرماجراي راه انداري انيترنت ملي و طرح «اينترنت پاك» طي يك سال گذشته سوالات متعددي را در ميان كاربران اينترنت كشور ايجاد كرد. بسياري پيش بيني كرده اند در صورت اجرايي شدن اين طرح و ايده‌ها فيلترينگ موجود در كشور افزايش يابد اما هم وزير ارتباطات و هم دبير شوراي عالي فضاي مجازي با تكذيب افزايش فيلترينگ با اجراي طرح اينترنت ملي و ايده اينترنت پاك اعلام كردند كه اينترنت ملي هيچ سرويسي را محدود نخواهد كرد اما در صورت نهايي شدن طرح اينترنت پاك ديگر نيازي به فيلترينگ نخواهيم داشت.

وزير فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: بحث اينترنت پاك در حد يك ايده بود و اكنون با بهره‌گيري از نظرات نخبگان و دانشمندان داخلي در تلاشيم كه آن را به حد يك طرح نزديك كنيم.

وي افزود: قطعا خود شبكه ملي اطلاعات نمونه و پايلوتي خواهد بود كه برخي ايده‌ها كه به مفهوم كلي اينترنت پاك مربوط مي‌شوند آنجا پياده‌سازي شوند.او با يادآوري اين كه اين طرح از زمان طرح شدن مورد توجه كشور‌هاي مختلف دنيا قرار گرفته، در پاسخ به اين سوال كه آيا اجراي چنين طرحي به معناي فيلترينگ بيش‌تر محسوب مي‌شود.

اظهار كرد: همان‌طور كه پيش از اين هم توضيح داده‌ايم اساسا مفهوم اينترنت پاك كاملا با بحث فيلتر و يا بحث پالايش متفاوت است به اين ترتيب در قالب اين طرح اساسا داده‌ها و اطلاعات را از اين‌كه به سمت فيلتر شدن بروند مبرا مي‌دانيم و درواقع به گونه‌اي اقدام مي‌شود كه ديگر لزومي به فيلترينگ نباشد. تقي‌پور در عين حال گفت: ابتدا درباره‌ي خود اينترنت هم نيازي به مباحث فيلترينگي نبود اما بعد‌ها با ورود كسب‌وكار‌هاي كثيف شرايطي ايجاد شد كه لازم بود در آن پاكسازي‌هايي صورت بگيرد.

وي ادامه داد: به هر حال طبق تعاريف ديني ما يكي از ويژگي‌هاي علم و آگاهي مفيد بودن آن است و در مفاهيم ديني بارها و بارها علم نافع مورد تاكيد قرار گرفته است. براين اساس ما اساسا به مبناي اينترنت پاك فكر مي‌كنيم و در شبكه‌ي ملي اطلاعات هم در تلاشيم كه محتوا‌هايي سالم و آگاهي‌بخش منتشر شود.

از سوي ديگر اخوان بهابادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي در گفت وگويي مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال را به عنوان ويترين شوراي عالي فضاي مجازي توصيف و اعلام كرد كه بحث اينترنت ملي به معناي توسعه فيلترينگ نيست.

اخوان با شاره به طرح اينترنت ملي توضيح داد كه اينترنت ملي هيچ سرويسي را محدود نخواهد كرد بلكه خدماتي را كه مردم هم اكنون امكان دسترسي به آن را ندارند با راندمان بالا ارائه خواهد كرد.او اضافه كرد: با اينترنت ملي هيچ يك از سرويس‌هايي كه مردم در حال حاضر از آنها استفاده مي‌كنند محدود نخواهد شد.

مهدي اخوان بهابادي در نشستي خبري كه در مركز رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، با اشاره به فيلترينگ هفته گذشته كه طي آن سرويس جي‌ميل از دسترس خارج شد گفت: تصميم‌گيري درباره اينگونه مسايل به عهده كميته مصاديق و جرايم رايانه‌اي‌ است و وزارت ارتباطات صرفا به عنوان مجري عمل مي‌كند.

وي ادامه داد: تصميم بر اين بود كه از پخش فيلم موهن جلوگيري شود و از آنجا كه شركت گوگل پروتكل يوتيوب را كه قبلا در ايران فيلتر بود تغيير داده بود، دوستان وزارت ارتباطات به دليل آنكه آمادگي قبلي نداشتند، مجبور شدند پروتكل گوگل را به طور كامل ببندند.اخوان با بيان اينكه تصميمي براي بستن سرويس جي‌ميل گرفته نشده بود، اظهار كرد: عمدي نبودن بسته شدن سرويس جي‌ميل بايد اطلاع‌رساني مي‌شد كه اين اتفاق نيفتاد.اخوان گفت: بنده با دادستان كل كشور و وزير ارتباطات در خصوص تسريع در حل‌ شدن مشكل به وجود آمدن فيلترينگ صحبت‌هايي را داشتم.

وي با اشاره به اين‌كه شوراي عالي فضاي مجازي صرفا سياستگذاري كلان در حوزه فيلترينگ را انجام خواهد داد، اظهار كرد: ساير نهادهاي موظف در اين حوزه وظيفه دارند در چارچوب اين سياست‌هاي كلان حركت كنند.او با اشاره به اينكه در حوزه تصميم‌گيري درباره فيلترينگ گوگل هيچ اشتباهي رخ نداده است،‌ گفت: به دليل اينكه اين تصميم قانوني بود، شورا هيچ گونه ورودي به اين موضوع نكرد.

اخوان از تصويب اساسنامه مركز ملي فضاي مجازي خبر داد و اظهار كرد: سه كميسيون عالي در ساختار فضاي مجازي مصوب شده است كه شامل كميسيون عالي تنظيم مقررات فضاي مجازي، كميسيون عالي امنيت فضاي مجازي و كميسيون عالي ارتقاء و توليد فضاي مجازي است.وي ادامه داد: كميسيون عالي تنظيم مقررات فضاي مجازي، كليه امور وضع مقررات را بر عهده خواهد داشت.اخوان درباره كميسيون عالي امنيت فضاي مجازي بيان كرد: در اين كميسيون از سپاه پاسداران،‌ وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي نيز اعضايي حضور خواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج