۳۶۰۰۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

استقبال صد هزار نفری از حریف بازنده ایران

تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین دیدار خود در انتخابی جام جهانی برزیل به مصاف تیمی می‌رود که تاکنون برابرش شکست نخورده است.

خبرگزاری ایسنا: تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین دیدار خود در انتخابی جام جهانی برزیل به مصاف تیمی می‌رود که تاکنون برابرش شکست نخورده است.

تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، چهارشنبه، ۲۴ آبان در تهران به دیدار ازبکستان می‌رود. با توجه به نتایج تیم ملی در بازی‌های گذشته در این رقابت‌ها، دیدار با ازبکستان می‌تواند کلید راه یابی ایران به جام جهانی فوتبال باشد.

ایران از چهار بازی گذشته‌اش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی تاکنون ۷ امتیاز کسب کرده تا به همراه کره جنوبی که با همین تعداد امتیاز در صدر گروه است، از شانس بسیار زیادی برای صعود به جام جهانی برخوردار باشد.

اگر تیم ملی ایران بتواند برابر ازبکستان در خانه پیروز شود بدون هیچ شک و تردیدی می توان گفت که ۹۰ درصد مسیر جام جهانی را طی کرده است. در نقطه مقابل، شکست احتمالی برابر ازبک‌ها، امید ایران را برای راهیابی مستقیم به جام جهانی کم خواهد کرد.

نکته حائز اهمیت در این بازی انگیزه بسیار بالای حریف تیم ملی است. ازبک‌ها از چهار دیدار قبلی خود تنها موفق به کسب ۵ امتیاز شده‌اند و اگر در پنجمین دیدار خود هم برابر ایران شکست بخورند دیگر امید چندانی برای رسیدن به برزیل نخواهند داشت بنابراین حریف روز چهارشنبه ایران تنها با هدف کسب امتیاز به تهران می‌آید و یقینا این امر تاثیر به سزایی در سبک بازی این تیم فیزیکی و سختکوش خواهد داشت.

در این جا بد نیست اشاره ای به بازی رفت دو تیم در چارچوب همین رقابت‌ها اشاره کوتاهی کنیم؛ ایران و ازبکستان در آخرین مرحله از مراحل انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴، در نخستین دیدار خود برابر یکدیگر قرار گرفتند. در آن دیدار که در تاشکند برگزار شد، تیم ملی ایران توانست با تک گل ثانیه‌های آخر خلعتبری حریفش را شکست دهد.

این پیروزی در حالی به دست آمد که بنا بر تحلیل اکثر کارشناسان فوتبال، ازبکستان بازی به مراتب بهتری را برابر ملی پوشان ایرانی به نمایش گذاشت.آن‌ها حتی در چند صحنه بسیار خطرناک ظاهر شدند و توپ را به دیرک دروازه ایران کوبیدند.

ازبک‌ها در آن دیدار که با نتیجه یک بر صفر به سود ایران خاتمه یافت، گل هم زدند! گل صحیح ازبک‌ها با خوش شانسی ایران از سوی داور نادیده گرفته شد تا برای یک بار هم که شده، "ناداوری" به سود ایران رقم بخورد. تمام این اتفاقات در حالی رخ داد که ازبکستان از حضور پنج بازیکن اصلی و تاثیرگذارش محروم بود؛ بازیکنانی که این بار در تهران، در ترکیب تیم ملی کشورشان قطعا به میدان خواهند رفت.

از سوی دیگر تیم ملی ایران در چهار دیدار دور رفت خود با شانس و اقبال زیادی رو به رو شده است. مهم ترین اتفاق از این دست همانی بود که در بالا اشاره شد اما تیم ملی در برابر کره جنوبی هم از اقبال بلندی برخوردار بود. دیرک دروازه ما در ورزشگاه آزادی و در برابر کره‌ای‌ها سه بار لرزید اما قفل دروازه باز نشد تا سه امتیاز شیرین در کارنامه تیم ملی نقش ببندد. همین سه امتیاز اکنون برگ برنده ایران برابر ازبک‌هاست.

ایران پس از پیروزی تاریخی اش برابر کره جنوبی در تهران، این بار با انگیزه و روحیه بسیار بالاتری نسبت به بازی رفت به مصاف ازبکستان می‌رود. برای ملی پوشان ایرانی، بازی کردن در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر، آن هم در حالی که یک ماه قبل برابر همین تعداد تماشاگر، کره جنوبی را شکست داده اند و همین هفته پیش، در حضور اندکی تماشاگر ولی در ورزشگاه آزادی تاجیکستان را با شش گل بدرقه کرده اند، لطف دیگری دارد.

البته از ذکر این نکته هم نباید غافل بود که شاید ناکامی تیم ملی جوانان ایران در راه رسیدن به جام جهانی و شکست تلخ و ناباورانه تیم ملی فوتسال برابر کلمبیا و ناکام ماندن در رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی این رشته، بار دیگر هواداران فوتبال را از این رشته پرطرفدار ناامید کرده باشد، اما نکته این جاست که تیم ملی فوتبال ایران امید زیادی برای رسیدن به جام جهانی دارد و برای نیل به این هدف، به حمایت ۱۰۰ هزار نفری نیاز مبرمی دارد.

تاریخچه بازی های دو تیم

ایران و ازبکستان تاکنون چهار مرتبه با یکدیگر دیدار کرده‌اند که از این تعداد، سهم ایران سه پیروزی است و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. بهترین نتیجه ایران برابر حریف ازبکش به سال ۱۹۹۸ بازمی‌گردد.

در آن دیدار که در بانکوک انجام شد، تیم ملی ایران توانست با ۴ گل حریف را شکست دهد. ایران این بار باید به مصاف حریفی برود که تاکنون طعم تلخ شکست را برابرش تجربه نکرده است. ایران تاکنون ۷ بار دروازه ازبکستان را باز کرده است و در مقبال ازبک‌ها تنها یک بار موفق شده‌اند برابر ایران به گل برسند.

دیدار تیم های ملی ایران و ازبکستان، چهارشنبه، ۲۴ آبان ماه، ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. ایران هم اکنون با ۷ امتیاز در رده دوم گروه خود قرار دارد و ازبکستان با ۵ امتیاز سایه به سایه در تعقیب اوست. در دیگر دیدار این گروه هم در همین روز و همین ساعت، قطر و لبنان به مصاف هم می روند. کره جنوبی در این روز با قرعه استراحت رو به رو است.

جدول گروه A

۱- کره جنوبی ۷ امتیاز (تفاضل گل ۵)

۲- ایران ۷ امتیاز (تفاضل گل ۱)

۳- ازبکستان ۵ امتیا ز

۴- لبنان ۴ امتیاز (تفاضل گل ۳-)

۵- قطر ۴ امتیاز (تفاضل گل ۳-)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج