adexo3
۳۶۳۲
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

شکست از رم بهانه بود

افشای توطئه برکناری تومیسلاو ایویچ

خداداد عزیزی از روزهایی که با ایویچ داشته تعریف می‌کند.

اولین نفری بودیم که به خداداد خبر دادیم تومیسلاو ایویچ فوت کرده است. از پشت تلفن هم می شد چهره او را به هنگام شنیدن این خبر تصور کرد. اول در کمال ناباوری پرسید «چی؟ایویچ فوت کرد؟جدی می گی؟» و بعد از اینکه خبر را باور کرد گفت: «مانده ام چی بگویم.واقعا خبر بدی بود.» از او می خواهیم که از دورانی که با ایویچ کار کرده بگوید.

خداداد با حسرت شروع می کند: «خدابیامرز بزرگترین و کارآمدترین مربی بود که در این بیست سالی که من در فوتبال بودم به ایران آمد. کارش واقعا بی نظیر بود و من هنوز از برنامه های تمرینی و تاکتیکی او برخی موقع ها استفاده می کنم. در جام جهانی اگر موفقیتی بدست آوردیم تمامش به خاطر تمرینات و برنامه ریزی ایویچ بود. این را من نمی گویم شما از هر کسی سؤال کنید می گوید تیم جام جهانی ۹۸ تیم ایویچ بود که اگر خودش می ماند و ادامه می داد خیلی بهتر نتیجه می گرفتیم.»

هنوز خیلی ها داستان اخراج ایویچ را داستان مبهم و عجیبی می دانند. اما خداداد نظر دیگری دارد. او معتقد است اصلاً هم اخراج او عجیب نبود .اما چرا؟ « اول چون می دانستند او مربی کار کشته و با دانشی است با سلام و صلوات آوردنش و کلی بابت آوردنش مانور کردند.اما وقتی آمد و کارش را شروع کرد دیدن با دیسیپلین و سخت کوشی او نمی توانند کنار بیایند. دیدند او حرف کسی را گوش نمی دهد و به توصیه هایی که آقایان می کنند توجه نمی کند. او مربی حرفه ای بود و سفارش پذیر نبود و این به درد فوتبال ما نمی خورد. آقایان مربی بله قربان گو می خواستند که خدابیامرز ایویچ اهل این حرف ها نبود و سعی می کرد به آنچه اعتقاد دارد عمل کند.همین هم شد که خیلی زود و قبل از جام جهانی کله پایش ! کردند تا کسانی را که با تفکرات خودشان نزدیک بودند بیاورند»

بازی با رم و آن نتیجه عجیب که باعث اخراج ایویچ شد را خداداد خوب یادش هست.در آن بازی در اردوی تیم ملی توطئه ای علیه ایویچ انجام شد؟خداداد می گوید« من درست شب قبل از بازی به رم رسیده بودم.یعنی دیرتر از همه و ایویچ شاید به همین دلیل در آن بازی از من استفاده نکرد. حقیقتش این است که در آن زمانی که در اردو بودم چیزی ندیدم اما این را مطمئنم که مسؤولین از قبل در کمین چنین شکستی بودند تا او را برکنار کنند. بازی تدارکاتی بود و ایویچ دنبال ترکیب اصلی اش می گشت و چندین بار آرایش تیم را عوض کرد.ان نتیجه هم حاصل همین کار بود و به نظر من اگر ده تا هم از رم می خوردیم نباید باعث ناراحتی کسی می شد چون اتفاقاً همین بازی تدارکاتی بود که تمام ضعف های تیم ملی را رو کرد.

ایویچ از بازی رم واقعا راضی بود چون به عنوان یک مربی و سرشناس و حرفه ای همه چیز دستش آمد و داشت برای رفع نقاط ضعف برنامه ریزی می کرد که برکنارش کردند.آنها به این توجه نداشتن که او دارد به آماده سازی تیم فکر می کند نه نتیجه .آنها فقط دنبال این بودند که ایویچ سرسخت را برکنار کنند و مهره خودشان را بیاورند.»

رابطه خداداد با ایویچ چه طور بود« مدت حضور او به همین دلایلی که گفتم خیلی در ایران طولانی نبود و به همین دلیل نمی دانم چه بگوم.اما او به هیچ کس بی احترامی نکرد و حق کسی را نخورد. برای او آمادگی بدنی مهم بود این که در سیستمی که در ذهن دارد به کارش بیایی .به همین دلیل من هرگز از او دلگیر نشدم و ندیدم کسی درباره او بد حرف بزند. حتی بعد از رفتنش همه هنوز دارند از تاثیر گذاری او و تمریناتش حرف می زنند.او واقعا تیم ملی را صیقل خورده تحویل مربیان بعدش دادند.حیف شد که نگذاشتند تیم را که با آن همه زحمت و دانش اماده کرده بود خودش در جام جهانی رهبری کند.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

افشای توطئه برکناری تومیسلاو ایویچ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج