۳۸۴۱۱۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

رفع تیرگی و پف زیر چشم با طب اسلامی

تیرگی و پف زیر چشم دلایل متعددی از جمله خستگی و کار زیاد، تنظیم نبودن ساعات خواب، تغذیه نامناسب، استرس و ناراحتی‌های کلیوی دارد که با طب اسلامی قابل رفع است.

خبرگزاری ایسنا: یک محقق طب اسلامی عنوان کرد: تیرگی و پف زیر چشم دلایل متعددی از جمله خستگی و کار زیاد، تنظیم نبودن ساعات خواب، تغذیه نامناسب، استرس و ناراحتی‌های کلیوی دارد که با طب اسلامی قابل رفع است.

محمد امین افرا اظهار کرد: پف زیر چشم می‌تواند نتیجه خواب زیاد، بلغمی شدن بدن، رطوبت بالای بدن، تغذیه سرد، کم‌کاری احتمالی تیروئید و عفونت احتمالی باشد.

وی به مصرف غذاهای پرنمک در روز اشاره کرد و گفت: مصرف غذاهای پرنمک در طول روز باعث ایجاد این عارضه می‌شود و همچنین عدم تحرک و ورزش نکردن نیز از دلایل پف زیر چشم عنوان شده است.

این محقق طب اسلامی، مصرف غذاهایی با طبع گرم مانند خرما و معجون‌های رفع بلغم‌زا را برای درمان پف زیر چشم مناسب دانست و گفت: روغن سیاه‌دانه، بادام تلخ و شتر مرغ، دانه اسپند همراه غلاف آن برای درمان این عارضه مناسب است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اسپند به صورت دانه‌های بیرون آمده از غلاف فشار خون را بالا می‌برد بنابراین بهتر است آن را به همراه غلاف و به صورت قرص مصرف کرد.

افرا تیرگی دور چشم را نیز نتیجه سودایی شدن و خشک شدن بدن و ضعف کلیه‌ها دانست و گفت: برای درمان تیرگی دور چشم نیز لازم است از سنجد، زردک (هویج سنتی)، شربت آب عسل و سیاه‌دانه همراه با عسل استفاده کرد.

این محقق طب اسلامی افزود: غذاهای سرد و خشک و انواع سرخ‌کردنی‌ها باعث تشدید تیرگی دور چشم می‌شود و لازم است از مصرف آن‌ها اجتناب کرد.

وی شستشوی صورت با صابون‌های سنتی را مناسب برای تیرگی و پیری پوست دانست و تصریح کرد: شستشوی صورت با صابون‌های سنتی مجاری پوست برای تنفس را باز می‌کند.

افرا در پایان خاطرنشان کرد: حجامت به صورت سنتی همراه آتش و ایجاد خلاء و مکش نیز در رفع پف دور چشم و تیرگی آن موثر است.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      عالی بود ممنون لطفا بیشتر درمورد طب سنتی صحبت کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج