adexo3
۴۰۷۸۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راهکار مهم مقابله با دیابت نوع ۲

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، پیاده روی سریع و یا دوچرخه سواری در طی مدت توصیه شده ۱۵۰ دقیقه در هفته خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا ۲۶ درصد کاهش می دهد.

خبرگزاری ایرنا: بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، پیاده روی سریع و یا دوچرخه سواری در طی مدت توصیه شده ۱۵۰ دقیقه در هفته خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا ۲۶ درصد کاهش می دهد.

در افرادی که هر روز یک ساعت ورزش ملایم تا شدید انجام می دهند ، خطر ابتلا به دیابت نوع دو تا ۴۰ درصد کاهش می یابد. این مطالعه همچنین نشان داد که اساسا هر مقدار فعالیت فیزیکی خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

مطالعه محققان دانشگاه UCL و کمبریج که در مجله Diabetologia منتشر شد، جامع ترین مطالعه ای است که جدا از عوامل رفتاری مانند رژیم غذایی، به بررسی تاثیر ورزش بر خطر ابتلای فرد به دیابت نوع دو می پردازد.

وزارت بهداشت انگلیس ۱۵۰ دقیقه ورزش ملایم تا شدید را در هفته توصیه کرده است که شامل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری ملایم و یا ورزش هایی مانند تنیس می شود.

با این حال، مطالعه جدید محققان با تحلیل داده های بیش از یک میلیون نفر نشان می دهد که گرچه هر میزان فعالیت ورزشی برای سلامتی مفید است اما فواید ورزش برای افرادی که بیش از این میزان توصیه شده به اجرای حرکات ورزشی می پردازند، بیشتر خواهد بود.

نتایج این مطالعه نشانگر وجود پتانسیل قابل توجه فعالیت فیزیکی، در کند و یا معکوس کردن روند افزایش دیابت نوع دو در جهان است.

شیوع دیابت نوع دو در جهان به دلیل افزایش سطح چاقی به سرعت در حال گسترش است و برآورد می شود که تا سال 2035 موارد ابتلا به این بیماری به 600 میلیون مورد برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج