adexo3
۴۲۲۶۷
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

داوری: بیشتر آلمانی هستم و یك‌کم ایرانی!

شانس بازی کردن در آلمان برایم زیاد نیست. اما واقعا برایم فرقی نمی‌کند. من دو ملیتی هستم. برایم افتخار بزرگی است که در تیم ملی ایران بازی کنم

سایت گل: دانیال داوری که بحث حضور او در تیم ملی این روزها بیش از پیش مطرح است و او نیز آمادگی خود را برای حضور در تیم طي ماه آینده اعلام کرده، امروز به مصاحبه با BBC پرداخت و به نکات قابل توجهی اشاره کرد.

دانیال داوری در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی اظهار داشت: «پدرم و فامیل‌هایم بریده مطبوعات و گزارش رسانه‌ها را برایم می‌فرستند. من نمی‌توانم آنها را بخوانم اما برایم ترجمه می‌کنند.»

وی افزود: «۱۰ سال پیش به ایران رفتم. نزد پسر عمو و دختر عمویم در تهران. با هم به شمال کشور رفتیم. برای تفریح.»

داوری در پاسخ به این سوال که آیا خود را ایرانی می‌داند، گفت: «پدرم ایرانی است و مادرم لهستانی. اما من در آلمان بزرگ شده‌ام و بیشتر آلمانی‌ام. یک‌ کمي هم ایرانی‌ام.»

او درباره غذاهای ایرانی گفت: «عالی‌اند. واقعا خوشمزه‌اند. به خصوص قرمه سبزی.»

داوری: بیشتر آلمانی هستم و یك‌کم ایرانی!

داوری درباره پاسخ رد به دعوت اخیر کی‌روش توضیح داد: «دو روز بعد از بازی ایران من مسابقه مهمی در بوندس‌لیگا۲ دارم. از نظر بدنی دچار مشکل می‌شدم. تمام شب در راه بودم و نمی‌شد خود را برای مسابقه روز بعد آماده کنم. این یک "نه" موقت بود. دوباره می‌گویم که خیلی مایلم برای ایران بازی کنم.»

این دروازه‌بان درباره چگونگی حضورش در تیم ملی ایران گفت: «ماجرا به تابستان سال قبل برمی‌گردد. کی‌روش خودش تماس نگرفت اما یکی از دستیارانش با مدیربرنامه‌هایم ارتباط برقرار کرد. می‌خواست بداند در چه سطحی هستم. از دو هفته قبل قضیه جدی‌تر شد.»

داوری می‌گوید از زمانی که بحث حضورش در تیم ملی ایران مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشته است: «حساب کاربران من منفجر شده است. تقاضاهای زیادی برای دوستی دارم که نمی‌توانم به آنها جواب بدهم. این کمی غیرعادی است اما من خوشحالم. نظرات مثبت است و این مرا امیدوار می‌کند. می‌خواهم یک HOME PAGE بزنم. قبلا از این خبرها نبود اما حالا واقعا کاربرانم خیلی زیاد شده.»

او می‌گوید که دنبال کردن بازی‌های ایران سخت است: «از اینترنت پیگیرم چون از تلویزیون اینجا نمی‌شود. بازی‌های تیم ملی را دیده‌ام. در جام جهانی ۲۰۰۶ بازی ایران و پرتغال را از نزدیک دیدم. رفتم و تی‌شرت ایران را خریدم و در میان تماشاچیان نشستم.»

داوری می‌گوید که قبلا دروازه‌بان هندبال بوده: «اول مهاجم بودم اما کمی تنبلی می‌کردم و نمی‌دویدم. قدم هم ناگهان رشد کرد. قبلا ۱۰ سال دروازه‌بان هندبال بودم. این شد که شدم دروازه‌بان فوتبال و خیلی هم تصمیم درستی گرفتم. الگوی من ینس لمن بود. واقعا از او چیزهای زیادی یاد گرفتم.»

وی در پاسخ به این سوال که دوست دارد در تیم ملی ایران بازی کند یا در تیم ملی آلمان، گفت: «شانس بازی کردن در آلمان برایم زیاد نیست. اما واقعا برایم فرقی نمی‌کند. من دو ملیتی هستم. برایم افتخار بزرگی است که در تیم ملی ایران بازی کنم.»

او که فارسی بلد نیست، در این باره توضیح داد: «باید از پدر و مادرم در این باره سوال کنید که تنبلی کردند و به من فارسی یاد ندادند. من لهستانی هم بلد نیستم.»

او با بیان کلماتی مثل "خوبم"، "سلام" و "خوبی" به این مصاحبه پایان داد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mori

      خو بنده خدا راست ميگه ديگه اونجا بزرگ شده و پاس الماني داره

    • حسن71

      واقعا برا خودمون متاسف هستم که این بازیکن به خاطر تیم باشگاهیش به تیم وملی نیومده و برا کیروش متاسف هستم که میخواد دعوتش کنه
      تویی که حاضر نیستی برای تیم ملی کشورت یه بازی باشگاهیی را از دست بدی نیای بهتره
      در ضمن یادتون نره سید مهدی رحمتی چقدر زحمت کشید برای تیم ملی
      سید جان تورو خدا برگرد من پرسپولیسی هستم اما شماره یک ایران و اسیا سید مهدی رحمتی است
      در ضمن از جمله ات حالم به هم خورد
      (بیشتر آلمانی‌ام. یک‌ کمي هم ایرانی‌ام.)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج