adexo3
۴۵۷۲۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تبانی عجیب در فوتبال ایران

اگر یک مورد باشد آن را به اتفاق قلمداد می کنیم، اگر دو مورد باشد می گوئیم حادثه است اما وقتی زیاد می شود می توان کم کاری مسئولان را به راحتی مشاهده کرد.

افکارنیوز: این روزها از حواشی فوتبال ایران باید انتظار هر چیزی داشت، ظاهرا حرفه ای شدن نتوانسته خودش را به طور درست در فوتبال ایران جا بیاندازد، هر روز یک خبر و هر روز یک شاهکار جدید در راستای زشتی های حرفه ای شنیده می شود. دلالی های عجیب، فساد اخلاقی در تیم های پایه و ... تنها گوشه ای است که دل دوستداران ورزش حرفه ای به لرزه می اندازد. اما در کنار تمام اینها شاهکاری در حال رخ دادن است که می تواند در نهایت فاجعه بار تمام شود.

طی مدت گذشته بارها بحث تبانی مطرح شده و در لیگ برتر برخی بازی ها و حرکات به شدت مشکوک قلمداد شده اند. اما فوتسال هم در این روند دستی بلند کرده و پس از شاهکارهای فصل قبل حالا نوبت یک تبانی دیگر به نظر می رسد فرا رسیده است.

چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتسال با تمام حواشی و تنش‌هایی که داشت با قهرمانی تیم گیتی‌پسند اصفهان به پایان رسید اما در این فصل همچون فصل گذشته حاشیه‌ها علاوه بر جریان لیگ و در پایان لیگ هم دامن‌گیر فوتسال شد.

در هفته پایانی لیگ برتر فوتسال با توجه به شکست صبای قم مقابل منصوری و پیروزی گیتی‌پسند برابر شهرداری تبریز این اصفهانی بودند که پس از ۱۵ هفته به صدر جدول راه یافتند و عنوان قهرمانی چهاردهمین دوره لیگ برتر را به خود اختصاص دادند.

قمی‌ها که در ۱۵ هفته گذشته صدرنشین لیگ بودند اعتقاد داشتند که در دیدار هفته گذشته منصوری و گیتی‌پسند اتفاقات غیر طبیعی رخ داده و بازیکنان منصوری در زمین راه می‌رفتند تا بازی را واگذار کنند، همچنین آنها اعتقاد داشتند عدم حضور تماشاگر در این دیدار یک شائبه بزرگ است.

این اتفاقات در حالی رخ داد که در فصل گذشته لیگ فوتسال درگیر حاشیه بزرگی به نام تبانی بود که در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن مشخص کردن عوامل تبانی در هفته پایانی آن رقابت‌ها، چند بازیکن تیم فوتسال پرسپولیس را محروم و به جریمه نقدی محکوم کرد.

پس از این اتفاقات مسئولان کمیته فوتسال از سالم بودن قهرمانی گیتی‌پسند صحبت کردند، اما افتخاری، سرپرست کمیته فوتسال صراحتاً مشکوک بودن دیدارهای تیم‌های انتهای جدول را مطرح کرد.

جالب است که در ماه سال قبل، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به صراحت و طی بیانیه ای تاکید کرده بود که فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، با تمام توان، حمایت و پشتیبانی خود را از هرگونه اقدام و تلاشی که در راستای برخورد عملی و زدودن ناپاکی‌ها و تخلفات صورت می‌پذیرد اعلان نموده و ضمن آمادگی برای دریافت پیشنهادات و نظرات دلسوزان، از وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌ها و دستگاه‌های نظارتی به جدیت خواهان پیگیری اقدام قانونی و عملی در برخورد با جرائمی است که چهره جوانان ما را در عرصه ورزش خدشه‌دار می‌کند.

حالا تکرار حواشی سال قبل در لیگ امسال، هر چند که در حد حرف و حدیث بوده و کسی هم پیگیر آن نباشد، کمی تا قسمتی جالب و صد البته مایه تاسف است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج