adexo3
۴۷۸۱۹۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

خطر خود چاق پنداری

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد برداشت منفی یک فرد در مورد چاق بودن خود حتی بدون داشتن اضافه وزن خطر ابتلا به سندروم متابولیک را افزایش می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد برداشت منفی یک فرد در مورد چاق بودن خود حتی بدون داشتن اضافه وزن خطر ابتلا به سندروم متابولیک را افزایش می‌دهد.

بررسی‌ها نشان داده‌ است افرادی که چاق هستند اغلب با عناوینی مثل تنبل، بی‌اراده و غیر جذاب نامیده می‌شوند. این برداشت منفی که ممکن است شخصی در مورد خود داشته باشد حتی اگر چاق هم نباشد احتمال ابتلا به سندروم متابولیک را در خود افزایش داده است.

ربکا پی یرل مسئول گروه تحقیقاتی و استاد روانشناسی در مرکز اختلالات وزن در دانشکده پزشکی دانشگاه پرلمن پنسیلوانیا به تازگی یافته‌های خود در این مورد را در مجله (Obesity) منتشر کرده است . براساس آن، خجالت در افراد دارای اضافه وزن با عناوینی مانند اینکه آنها تنبل هستند تحریک می‌شود.

پی یرل همچنین بیان کرد که احساس شرمندگی می‌تواند به افراد چاق در بهبود شیوه‌ زندگی خود برای کاهش اضافه وزن نیز کمک کند. با این حال این مطالعه جدید نشان می‌دهد که این احساس می‌تواند خطرات و عواقب جدی برای سلامتی در بر داشته باشد. خطر ابتلا به سندروم متابولیک با احساس خود چاق پنداری تا سه برابر افزایش می‌یابد.

سندرم متابولیک (Metabolic syndrome) به مجموعه‌ای از شرایط گفته می‌شود که عبارت هستند از: فشار خون بالا، سطوح افزایش یافته انسولین در خون، چربی انباشته اضافی در اطراف شکم و سطوح افزایش یافته چربی خون، بنابه گفته پزشکان، سندروم متابولیک گروهی از عوامل خطر شامل چربی دور کمر، چاقی شکمی، فشارخون بالا، دیابت، تری گلیسیرید بالا و HDL (چربی خوب) پایین است که با هم رخ می‌دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت را افزایش می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج