اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۸۷۲
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

مقایسه طرفداران دورتموندی با استقلالی!

شبی که هواداران استقلال با تشویق بازیکنی سکونشین، به جای حمایت از تیم محبوب خود، بازیکنان را تحت فشار روانی قرار دادند، هواداران بوروسیا دورتمند با ابتکاری هنری، تیم خود را تا صعود رویایی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تشویق کردند.

مقایسه طرفداران دورتموندی با استقلالی!

هفت صبح: شبی که هواداران استقلال با تشویق بازیکنی سکونشین، به جای حمایت از تیم محبوب خود، بازیکنان را تحت فشار روانی قرار دادند، هواداران بوروسیا دورتمند با ابتکاری هنری، تیم خود را تا صعود رویایی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تشویق کردند.

زمانی هر ورزشگاهی که مسابقات استقلال، پرسپولیس یا تیم ملی فوتبال ایران در آن برگزار می شد، پر از تماشاگر بود و آنها که اطلاع چندانی از دنیای فوتبال نداشتند دچار این توهم بودند که تماشاگران ایرانی بهترین در دنیا هستند.

پریشب درحالی که استقلال با یک گل از حریف عربستانی خود عقب بود و هنوز فرصت جبران داشت، هواداران استقلال با تشویق فرهاد مجیدی که با تصمیم کادر فنی جایی در فهرست 18 نفره آبی پوشان برای این مسابقه پیدا نکرده بود، فشار روانی زیادی بر بازیکنان داخل زمین وارد کردند و در نهایت تیمشان با همان یک گل شکست خورد.

وقتی این رفتار هواداران استقلال را با کاری که دورتموندی ها در مسابقه پریشب با مالاگا انجام دادند مقایسه کنیم شاید روشن شود که حمایت کامل هواداران از تیم (چیزی که هیچ جایگاهی در فوتبال ایران ندارد) تا چه اندازه می تواند در نتیجه مسابقه تاثیرگذار باشد و لحظه پیروزی را دلچسب تر کند.

هواداران بوروسیا دورتموند در مسابقه با مالاگا تصویری موزاییکی فردی را درست کرده بودند که با دوربین به دوردست نگاه می کند و در زیر آن هم شعار در جستجوی جام گمشده را نوشته بودند تا نشان دهند که فقط به قهرمانی در اروپا فکر می کنند.

همین طرز تفکر هواداران بود که باعث شد، بازیکنان داخل میدان تا آخرین لحظه با تمام توان خود تلاش کنند و بازی 2- یک باخته را با دو گلی که در دقایق 91 و 92 وارد دروازه حریف کردند تبدیل به پیروزی 3-2 کنند و در کنار 80 هزار و 552 هواداری که تا آخرین لحظه تیم محبوب خود را تشویق می کردند، جشن صعود برپا کنند.

اتفاقی که در مسابقه استقلال و الهلال رخ داد به هیچ وجه اتفاق تازه ای در فوتبال ایران نیست. سال گذشته وقتی که پرسپولیس در نخستین مسابقه فصل مقابل ملوان در دقیقه 40 گل خورد، هواداران این تیم شروع به تشویق علی دایی، سرمربی سابق خود کردند تا اعتراض خود را به تیم نشان دهند.

نکته جالب این بود که علی دایی در مدت دو فصل هدایت پرسپولیس نتایج فوق العاده ای به دست نیاورده بود تا دل هواداران برای دوران او تنگ شود، مسئله فقط این است که عادت کرده ایم از شرایط موجود ناراضی باشیم و به جای تلاش برای تغییر شرایط نامطلوب در آینده ای بهتر، به گذشته ای موهوم که بی جهت آن را آرمانی قلمداد می کنیم، دلخوش هستیم.

فشاری که هواداران پرسپولیس روی تیم محبوب خود وارد کردند تا زمان استعفای حمید استیلی از سرمربیگری این تیم ادامه یافت و نتیجه آن قرار گرفتن سرخپوشان در رده دوازدهم جدول به عنوان بدترین رتبه تاریخ این باشگاه شد.

این رفتارهای تماشاگران ایرانی فقط به بازی های باشگاهی محدود نیست ودر بازی های ملی هم سابقه دارد. در مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی 2002 ایران به مصاف تیم جمهوری ایرلند رفت. در مسابقه رفت ایرلندی ها 2- صفر به پیروزی رسیدند و در مسابقه برگشت، ایران باید حداقل همین نتیجه را تکرار می کرد تا شانسی برای صعود به جام جهانی داشته باشد.

بازی برگشت با نتیجه بدون گل دنبال می شد و با وجود اینکه تماشاگران ایرانی خاطره صعود تاریخی مقابل استرالیا، آن هم در دقایق پایانی را داشتند، خیلی زود صبر خود را از دست دادند و با پرتاب سنگ و بطری به داخل زمین مسابقه، فضا را برای ادامه مسابقه از سوی بازیکنان ایرانی سخت کردند. در نهایت هم در حالی که بیشتر تماشاگران از ورزشگاه خارج شده بودندن ایران با گل دقایق پایانی یحیی گل محمدی پیروز شد اما راهی برای صعود به جام جهانی پیدا نکرد و هوادار زیادی هم نمانده بود که در کنار گل محمدی برای این اتفاق تلخ گریه کند.

اعتراض به شرایط یک تیم حق هواداران است اما این اعتراض باید به مدد تیم بیاید نه اینکه خود حاشیه ای به مشکلات تیم بیفزاید. پریشب پس از پایان مسابقه استقلال و الهلال، مجتبی جباری کاپیتان آبی پوشان به شدت از رفتار تماشاگران ناراحت بود و معتقد بود که بازیکنان دیگری غیر از فرهاد مجیدی در این فصل زحمت بیشتری برای استقلال کشیده اند و آنها شایستگی بیشتری برای تشویق دارند.

سال گذشته نیز حمید استیلی آرزو می کرد که هواداران پرسپولیس از حضور در ورزشگاه محروم شوند تا شاید بازیکنانش با فشار روانی کمتری در میدان حاضر شضوند. در رقابت های امسال هواداران آرسنال، شالکه، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و بوروسیا دورتموند به طور میانگین بیش از 99 درصد سکوهای ورزشگاه های خانگی خود را پر کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنام

      اگه يه خورده فکر کنيم ، متوجه ميشيم که همه اين ها بر ميگرده به برنامه نود و عادل فردوسي پور ، برنامه اي که در طول فعاليتش بر محوريت حاشيه چرخيده و در ظاهر براي بهبود فوتبال ايران عمل مي کنه ، اما براي اينکه تعداد بيننده هاي اين برنامه بالا باشه ، مجري و تهيه کننده اين برنامه يعني عادل فردوسي پور به هر چيز کوچيکي گير ميده تا اون رو بزرگ جلو بده و بالاخره از توش يه حاشيه اي دربياره و برنامه اش رو داغ و تماشايي جلوه بده ، که متاسفانه اين حاشيه سازي به يه فرهنگ تو فوتبال ما تبديل شده ... .

    • بدون نام

      مگه سرمربی اونا درک و شعور هوادارا رو به سخره گرفته بوده؟
      یا هوادارا اونقد دق می خوردن که سکته کنن و تلف شن؟
      مشکل فوتبال ایران فقط همین هواداران؟

    • امیرح

      دم نگارندش گرم. عالی بود. لذت بردم.
      کاش ماهم هرچه زودتر وضعمون درست شده...
      بعنوان یه استقلالی بعد از دیدن اون صحنه ها واقعا شرمنده شدم و تاسف خوردم. اینقدری که این حرکات آزارم داد باخت استقلال آزارم نداد. حتا ماست مالی جواد خیابانی و کارگردان هم مانع این نشد که ما از پای گیرنده متوجه موضوع نشیم
      "ملت ایران ببخشید"
      سهم خودم بعنوان یه هوادار استقلال از ملتم عذرخواهی میکنم :-(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی درسته

    • رضا

      ولی خودمونیم شما هم سرخابی هستیا.خبراتون یا پرسپولیسه و یا استقلال.بقیه ی تیما هم بوقن دیگه.تا زمانی امثال شما با قصد و غرض دارید تو این کشور فعالیت میکنید وضعیت فوتبال دیگه بهتر از این نمیشه.یه بار از این سایت ندیدیم که از تراکتور و سپاهان و یا تیم های دیگه به خوبی یاد بشه.تنها خبری که از تراکتور تو این سایت دیدم آوردن بنر ضد ایرانی هوادارا بود که شما اون خبر رو پوشش دادید.هدفتون هم کاملا مشخص بود دیگه لازم به گفتن نیست

    • مجید

      به نظر من تا زمانی که نه تنها فوتبال بلکه تمام رشته های ورزشی ما با همین سیستم مدیریت شود باید منتظر صحنه های بدتر از این ها در ورزش کشورمان باشیم.تا وقتی که ورزش ما به عنوان منبع استفاده یک عده افراد خاص چه از لحاظ اقتصادی چه از لحاظ سیاسی باشد نباید از این ورزش توقع شور نشاط سرگرمی و تزریق انرژی مثبت به جامعه را داشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج