اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۸۱۷۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لاشه یک نهنگ ۲۵ تنی در چابهار پیدا شد

مدير كل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان با اشاره به کشف یک لاشه نهنگ در سواحل چابهار گفت: تردد زياد شناورها تهديد جدي براي حيات پستانداران در دریای عمان محسوب می شود.

خبرگزاری مهر: مدير كل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان با اشاره به کشف یک لاشه نهنگ در سواحل چابهار گفت: تردد زياد شناورها تهديد جدي براي حيات پستانداران در دریای عمان محسوب می شود.

خسرو افسری در زاهدان اظهارداشت: تردد شناورها دريايي و همچنین لنج های صیادی در آبهای دور محیط زیست بسیاری از پستانداران مانند نهنگ ها ، گاوهاي دريايي و دلفين ها را به خطر انداخته است و موجب مرگ و میر آنها می شود.

وی همچنین از کشف لاشه یک نهنگ ۲۵ تنی به طول ۱۲ متر صبح امروز در چابهار خبرداد و گفت: محيط ياران محيط زيست مستقر در روستاي بريس با همکاری مأ موران گارد دريايي شهرستان چابهار صبح امروز لاشه یک نهنگ "وال اسپرم" در سواحل بريس شهرستان چابهار را از آب گرفتند.

وی گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد این نهنگ به دلیل گرفتار شدن در تورهاي صيادي جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه درياي عمان دارای اكولوژي پيچيده اي است افزود: به دليل مسير حركت امواج از شرق به غرب و از طرف اقيانوس هند به سمت تنگه هرمز اگر پستانداري در ميانه آب هاي درياي عمان دچار آسيب ديدگي شود پنج روز طول مي كشد تا به سواحل شهرستان چابهار برسد كه طي اين مدت امكان زنده ماندن پستاندار كم است.

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد بیش از یک هفته از مرگ این نهنگ گذشته است ادامه داد: اين پستاندار از گونه اسپرم وال ها بوده و یکی از بزرگ ترين نهنگ هاي دندان دار است که در تمامی اقيانوس ها زندگي مي‌‌كند.

وی افزود: وال اسپرم از گونه حفاظت شده پستانداران دريايي است كه همه ساله به دليل عبور و مرور زياد شناورها و كشتي ها در آبراهه بين المللي دريايي عمان دچار مرگ و مير مي شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج