adexo3
۴۹۵۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چه چیزی در اختیار کی‌روش گذاشته‌ایم که از او توقع داریم؟

شجاعی اصلا به ایران فکر نمی کند!

هافبک تیم فوتبال اوساسونا گفت که هنوز تکلیف ماندن یا رفتنش از این تیم مشخص نیست.

تسنیم: هافبک تیم فوتبال اوساسونا گفت که هنوز تکلیف ماندن یا رفتنش از این تیم مشخص نیست.

تیم فوتبال اوساسونا جمعه شب در رقابت‌های لالیگا مقابل رایووایکانو قرار گرفت و در زمین حریف به تساوی ۲ بر ۲ دست پیدا کرد. در این بازی مسعود شجاعی در ترکیب ثابت قرار نداشت ولی از دقیقه ۵۸ به میدان آمد. شجاعی دقایقی بعد از ورود به زمین یک فرصت ایده‌آل داشت که با بدشانسی از دست رفت اما تیم او در زمین حریف یک امتیاز گرفت.

مسعود که چند ماهی است آن مصدومیت وحشتناک را پشت سر گذاشته حالا برای اوساسونا بازی می‌کند این در حالی است که قرارداد او با این تیم رو به اتمام است. شجاعی تاکید می کند که برای فصل آینده هنوز تصمیمی نگرفته است. او در مورد وضعیت خودش و مسائل مختلف دیگر گفت و گویی انجام داد که در زیر می خوانید.

شجاعی اصلا به ایران فکر نمی کند!

سال ۹۱ سال خوبی برایت نبود، امسال فکر می‌کنی چه شرایطی رقم بخورد؟

به اعداد و اینکه مثلا سال ۹۰ خوب بود یا سال ۹۱ بد بود فکر نمی کنم. من معتقدم همه روزها و سال ها مثل هم هست و همیشه سعی می کنم به این فکر کنم که از زندگی لذت ببرم و کارهایم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم. اگر بخواهم به سوال شما جواب بدهم باید بگویم طبیعتا به خاطر مصدومیت سختی که داشتم سال خوبی نبود ولی از اینکه توانستم این آسیب دیدگی را پشت سر بگذارم و مشکلات مربوط به مصدومیتم به پایان برسد خوشحالم. بزرگترین آرزوی فوتبالی‌ام هم در سال ۹۲ صعود ایران به جام جهانی برزیل است.

بعد از پایان مصدومیت، حالا خیلی ها انتظار دارند بیشتر در ترکیب ثابت اوساسونا بازی کنی و همچنین در تیم ملی هم جایگاه ثابتی داشته باشی...

انتظارات بجا است. من هم نهایت تلاش خود را انجام می دهم تا چنین اتفاقی بیفتد.خوشبختانه نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارم.

رابطه‌ات با «مندلیبار» سرمربی اوساسونا چطور است؟ مثلا اینطور هست که با تو در مورد وضعیت فوتبالی ات به صورت خصوصی صحبت کند؟

رابطه من با سرمربی اوساسونا بسیار دوستانه و خیلی صمیمی تر از رابطه یک مربی با یک بازیکن است. او جزو کسانی بود که خیلی به من روحیه داد و کمکم کرد دوران مصدومیتم به پایان برسد. مندلیبار تقریبا با همه همین طور است نه فقط من.

مدتی پیش برخی رسانه ها از شایعه جدایی ات خبر دادند و گفته شد باشگاه اوساسونا تمایلی به حفظ تو ندارند..

از شما خواهش می کنم از من نخواهید در این مورد توضیح بدهم چون من به چیزهای کم اهمیت و به قول شما شایعات توجه نمی کنم. اصلا اهمیتی ندارد که بخواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم.

تا چه سالی با اوساسونا قرارداد داری، آیا از حالا می توان گفت که ماندن یا جدایی ات در فصل آینده قطعی شده است؟

قرارداد من در پایان این فصل به اتمام می رسد ولی هنوز هیچ تصمیمی نگرفته ام و برای فصل آینده چیزی معلوم نیست. واقعا هنوز چیزی مشخص نیست که می مانم یا می روم.

خیلی ها دوست دارند به عنوان یک ایرانی در اوساسونا و فوتبال اسپانیا بمانی اما اگر یک روز از اسپانیا رفتی، دوست داری به لیگ ایران برگردی یا اینکه به لیگ های عربی بروی؟

از همه آنهایی که چنین طرز فکری دارند ممنون هستم و مطمئنا انرژی مثبت آنها به من هم می رسد. همین موضوع باعث شده هیچ وقت حتی فکر برگشتن به ایران را هم نکنم چه برسد به اینکه بخواهم تصمیمی بگیرم.

رفتار باشگاه اوساسونا با تو در این مدت زمان طولانی که مصدوم بودی چطور بود؟

بسیار مهربانانه و صمیمی بود. من با توجه به خصوصیات اخلاقی و وابستگی به خانواده شاید شرایط سختی را تجربه می کردم ولی رفتار باشگاه اوساسونا باعث شد این کمبودها و دوری از فامیل، خانواده، دوستان و کشورم را زیاد احساس نکنم. خیلی خوشحالم که از آنها یاد گرفتم تا برای جایگاه حقیقی آدم ها احترام و ارزش قائل باشم، نه فقط اینکه جایگاه حقوقی شان را در نظر بگیرم. باشگاه اوساسونا به من درس انسانیت و درک درست از مشکلات را یاد داد.

می توان گفت اوساسونا از خطر سقوط به دسته دوم فاصله گرفته است؟

هنوز نمی توان گفت سقوط نکردن ما صددرصد قطعی شده ولی فکر می کنم ماندنمان در لیگ خیلی آسان تر از این باشد که بخواهیم سقوط کنیم. با وضعیتی که تیم های پایین جدول دارند می توانیم در لیگ بمانیم.

جواد نکونام مدتی پیش گفته بود کاش از اوساسونا بیرون نمی آمد، آیا در آنجا کسی سراغ این بازیکن را می گیرد، مثلا طرفداران و بازیکنان اوساسونا؟

مسلما همین طور است. مگر می شود با بازی هایی که نکونام برای اوساسونا انجام داد و کارنامه ای که داشت، این بازیکن را فراموش کنند؟ جواد بازیکن بزرگ و قابلی است و هنوز هم خیلی ها در مورد نکونام از من سوال می کنند و پیگیر بازی ها او هستند.

لیگ برتر ایران را تا چه حد دنبال می کنی؟ به نظر تو چه تیمی قهرمان می شود؟

گاهی اوقات بازی هایی که از شبکه جام جم پخش می شود را می بینم. با توجه به شرایط تیم ها فکر می کنم شانس استقلال خیلی زیاد است هر چند سپاهان، تراکتورسازی و فولاد هم واقعا تیم های شایسته ای هستند.

خردادماه برای تیم ملی ایران بسیار سرنوشت‌ساز است. قبول داری شانس صعود ما به جام جهانی کم است و سرنوشت صعود دست ما نیست و باید منتظر اتفاقات و نتایج تیم های دیگر باشیم؟

باید واقعیت ها را قبول کنیم و این حرف شما درست است که صعود تیم ملی سخت شده ولی این را قبول ندارم که سرنوشت صعود به جام جهانی دست خودمان نیست. با کسب ۹ امتیاز از سه بازی سرنوشت صعود را خودمان رقم می زنیم هر چند باید واقع گرا بود. همه می دانیم که کار سختی است ولی من فکر می کنم باید طرز فکرها را عوض کرد و یک انرژی و موج مثبت را در جامعه پخش کنیم تا همه با دید مثبت نگاه کنند و این موج مثبت به تمامی اعضای تیم ملی هم برسد تا با عبور از این راه سخت، با شیرینی صعود به جام جهانی همه مردم ایران که واقعا فوتبال جزو معدود دلخوشی آنها است را خوشحال کنیم. مطمئنا این موضوع می تواند به وضعیت فوتبالمان کمک بزرگی کند.

یک نگاه واقع بینانه به تیم ملی نشان می دهد کی‌روش هم نتوانست در تیم ملی هم تحول خاصی ایجاد کند. موافق این موضوع هستی یا مخالف؟

من به عنوان یک بازیکن نظری ندارم و فکر می کنم آنهایی که در این فوتبال صاحب نظر هستند باید جواب این سوال را بدهند، مثل آقای حاج رضایی. با این حال نظر شخصی من این است که کی‌روش سعی می کند که یک ثبات در تیم ملی به وجود بیاورد چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ مدیریتی.

این درست که مشکلات فوتبال ما زیاد است ولی خیلی ها معتقدند کی‌روش حداقل باید یک نشانه ای از خودش در این فوتبال به جای می گذاشت. قبول داری نشانه ای نگذاشت و در مجموع رد پای مثبتی از این مربی ندیدیم؟

من فکر می کنم این عادلانه نیست و باید نگاه کنیم چه چیزی در اختیار کی‌روش گذاشتیم و چه چیزهایی به او دادیم که حالا از این مربی توقع بازدهی آنچنانی داشته باشیم. از سوی دیگر مسلما مسئله در اختیار داشتن زمان هم در این قضیه بسیار مهم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج