۴۹۷۷۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کوهنورد ایرانی هیولای سیاه را فتح کرد

«عظیم‌قیچی‌ساز» کوهنورد توانمند کشورمان موفق شد به قله‌ی ۸۴۶۳ متری «ماکالو» پنجمین قله ی مرتفع جهان را صعود کند. او تنها ایرانی است که به این «خطرناک ترین قله هیمالیا»صعودی موفقیت آمیز داشته‌ است.

تابناک: عظیم‌ قیچی‌ ساز کوهنورد توانمند کشورمان، موفق شد قله‌ ۸۴۶۳ متری (ماکالو) معروف به (هیولای سیاه) پنجمین قله مرتفع جهان را صعود کند.

قیچی ساز کوهنورد توانمند کشورمان؛ بامداد روز ۷ فرودین 92 ، ایران را به مقصد نپال به منظور صعود به قله‌ی ۸۴۶۳ متری «ماکالو» پنجمین کوه مرتفع جهان، ترک کرده بود .

کوهنورد ایرانی هیولای سیاه را فتح کرد

قیچی‌ساز متولد ۱۳۶۰ در تبریز، هیمالیانورد ایرانی است که توانسته به یازده قله بالای هشت هزارمتری صعود کند

در موزه شهرداری تبریز مدال های متعدد عظیم قیچی ساز خودنمایی می کند

سال گذشته عظیم قیچی ساز کوهنورد پرافتخار آذربایجان شرقی با صعود به قله گاشربروم یک رکورد صعود به بیشترین قلل بالای هشت هزار متر دنیا را در عرض 4 ماه به نام خود ثبت کرد.

این کوهنورد تبریزی با این موفقیت شمار قله‌های ۸ هزارمتری صعود شده‌اش را به عدد ۱۱ رساند و تنها با صعود به ۳ قله‌ی «لوتسه»، «چوآیو» و «شیشاپانگما» می‌تواند به عنوان اولین ایرانی نام خود را در باشگاه ۸‌هزاری‌های جهان که تنها ۲۹ نفر عضو دارد، ثبت نماید.

تنها خبر تأسف بار از دست دادن آقاي شيانگ يانگ-ليو، کوهنورد چيني است که در هنگام بازگشت از قله بر اثر سقوط جانش را از دست داد.

گفتنی است عظیم قیچی ساز اولین کوهنورد ایرانی است که توانسته این قله سرسخت را صعود نماید. پیش از این نیز کوهنوردان کشورمان در سال های 80 و 91 بر روی این قله تلاش کرده بودند.

کوهنورد ایرانی هیولای سیاه را فتح کرد

وی کوهنوردی حرفه‌ای را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده‌است؛ اولین صعود جدی اش بر می‌گردد به صعود قله ماربل وال به ارتفاع ۶۴۰۰ متر در کشور قزاقستان.

عظیم قیچی ساز در سال ۱۳۸۲ در ترکیب تیم ملی بزرگسالان برای صعود به قله ۸۰۶۸ متری گاشر بروم اعزام شد ولی اعضای تیم به علت وقوع حادثه برای همنوردشان شادروان محمد اوراز از ارتفاع ۷۸۰۰ متری اقدام به بازگشت و انتقال پیکر وی به پائین کردند.

قیچی ساز در سال ۱۳۸۳ به قله‌های ۷۲۰۰ متری دیران پیک و ۷۱۲۷ متری اسپانتیک در کشور پاکستان صعود کرده و در سال ۱۳۸۴ در سن ۲۴ سالگی توانست بام جهان اورست به ارتفاع ۸۸۴۸ متر را بدون اکسیژن فتح کند.

وی در سال ۱۳۸۵ صعودی انفرادی و با هزینه شخصی به بلندترین قله رشته کوههای هندوکش (نوشاق ۷۴۹۵ متر) را اجرا کرد و در زمستان همان سال تیم مستقلی برای بانوان تبریز برای صعود به قله آرارات ترکیه تشکیل داد.

کوهنورد ایرانی هیولای سیاه را فتح کرد

قیچی ساز در سال ۱۳۸۷ موفق به صعود به قله برودپیک به ارتفاع ۸۰۴۸ متر در پاکستان شد و در سال بعد در قالب تیم هیئت کوهنوردی استان آذربایجان شرقی به عنوان سرپرست و تشکیل دهنده تیم موفق به فتح شمالی ترین و سردترین قله هفت هزارمتری جهان "پوبدا" به ارتفاع ۷۴۳۹ متر در قرقیزستان گردید.

او در بهار سال ۱۳۸۹ سرپرستی تیمی را به عهده گرفت که موفق به فتح قله دائولاگیری، هفتمین قله مرتفع جهان به ارتفاع ۸۱۶۷ متر شد. و سپس در تابستان همان سال فاتح نهمین قله مرتفع و دومین قله خطرناک جهان نانگاپاربات ملقب به "کوه قاتل" به ارتفاع ۸۱۲۵ متر در قراقروم پاکستان گردید.

عظیم قیچی ساز در سال ۱۳۹۰ قله سرشناس کانچن چونگا سومین قله بلند جهان را فتح کرد. او نخستین ایرانی بود که به این افتخار دست می‌یافت. در تابستان همین سال او توانست به قله‌های گاشربروم۱ و ۲ از دیگر قله‌های بالای هشت هزار متر صعود کند. در هنگام فتح قله گاشربروم۲ پس از صعود قله بود که لیلا اسفندیاری هیمالیانورد سرشناس ایرانی در اثر سقوط از ارتفاع درگذشت.

قیچی ساز در اسفند سال ۱۳۹۰ به همراه یک گروه بین المللی صعود به قله آناپورنا در نپال را آغاز کرده و پس از یک تلاش ۵۰ روزه در اردیبهشت سال ۱۳۹۱ به این مهم دست یافت. او تنها ایرانی است که به این «خطرناک ترین قله هیمالیا»صعودی موفقیت آمیز داشته‌ است.

گفتنی است این کوهنورد ایرانی در دهم مرداد ماه سال ۱۳۹۱ موفق شد به فنی ترین و سخت ترین قله جهان، کی۲ (K۲) معروف به کوه وحشی، با ۸۶۱۱ متر ارتفاع (دومین قله بلند جهان پس از اورست) در پاکستان صعود کند. عظیم قیچی ساز در ۸ مهرماه ۱۳۹۱ ساعت ۹:۳۴ به وقت ایران و پس از یک دوره تلاش ستودنی و در شرایطی سخت و برف سنگین به همراه مهدی قلیپور دیگر کوهنورد تبریزی قله ۸۱۶۳ متری ماناسلو در منطقهٔ Gorkha (گورخا) واقع در Mansiri Himal که بخشی از هیمالیا در نپال است را بدون استفاده از اکسیژن مصنوعی صعود کرد و با صعود به قله ماناسلو صعودهای خود به قلل بالای هشت هزار متری دنیا را به ۱۰ قله رساند.

لازم به ذکر است: عظیم قیچی ساز درطی دو سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ به ۶ قله بالای ۸۰۰۰ صعود کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج