اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۸۸۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

دختران بر سر دوراهی فوتبال و فوتسال

فدراسیون چهار بازیکن تیم ملی فوتسال را به تیم فوتبال دعوت کرده است. سرمربی فوتسال مخالف این کار است اما فوتبال بازیکنانی در حد این چهار بازیکن ندارد.

دختران بر سر دوراهی فوتبال و فوتسال

روزنامه تماشا: فدراسیون چهار بازیکن تیم ملی فوتسال را به تیم فوتبال دعوت کرده است. سرمربی فوتسال مخالف این کار است اما فوتبال بازیکنانی در حد این چهار بازیکن ندارد.

فدراسیون فوتبال بعد از چند سال هنوز نتوانسته تیم های ملی دختران فوتسال و فوتبال را از هم جدا کند. چند سال قبل وقتی در دوره نایب رئیسی فاطمه سپنجی در فدراسیون فوتبال اجازه داده شد زنان هم فوتبال داشته باشند، بحث جدایی بازیکنان فوتبال و فوتسال مطرح شد. با توجه به اینکه پیش از آن فقط دختران اجازه بازی فوتسال داشتند و دختران فوتبال روی چمن را تجربه نکرده بودند، اجازه دادند تا فوتسالیست ها روی چمن هم بازی کنند.

سپنجی آن روزها تاکید کرده بود بعد از تشکیل یک تیم، بازیکنان فوتسال باید تکلیف خودشان را روشن کنند. نگرانی ها این بود که بیشتر بازیکنان فوتبال را به فوتسال ترجیح بدهند.

بعد از رفتن سپنجی از فوتبال این نگرانی ها کم شد چرا که فدراسیون قانون منع حضور فوتسالی ها در فوتبال یا بالعکس را برداشت. کارشناسان با استناد به دلایل علمی و فنی متفق القول بودندکه بازی همزمان بازیکنان دختر در سالن فوتسال و زمین چمن فوتبال به آنها آسیب می زند و غیراصولی است اما در همه این سال ها که فریده شجاعی نایب رئیس فدراسیون است، جدایی این دو تیم برای کسی اهمیت نداشته است.

بعد از حضور هلنا کاستا در ایران وس رمربیگریاو در تیم ملی فوتبال به نظر می رسید که این مشکل برای همیشه حل شود اما مشکل همچنان پابرجاست. به نظر می رسد پیش از این به دلیل اینکه مربیان دو تیم ایرانی بودند و در بیشتر مواقع یکی، اعتراضی به این موضوع نمی شده است اما حالا هلنا هم مشکلی نمی بیند که فوتسالیست ها را در تیمش داشته باشد اما شهرزاد مظفر، سرمربی فوتسال و بازیکنان تیمش مخالف جدی این موضوع هستند.

موضع شهرزاد مظفر، سرمربی تیم ملی فوتسال برای دادن بازیکنان به تیم فوتبال همانی است که قبلا هم رسانه ای شده است. او با خواسته فدراسیون و سرمربی پرتغالی اش برای بازی همزمان شاگردانش در تیم فوتبال مخالف است.

مظفر به ایسنا می گوید: «این پیشنهاد کاستا بوده است. او چون کمبود بازیکن داردو این بازیکنان می توانند به تیم ملی کمک کنند، می خواهد آنها به اردوی فوتبال بیایند. چند روز پیش جلسه ای با کاستا، خانم شجاعی و آقای کفاشیان داشتیم. موضوع حضور بازیکنان فوتسال در تیم ملی فوتبال هم مطرح شد و من هم دلایلم را گفتم. ما 15 تا 20 اردیبهشت ماه در تورنمنت روسیه هستیم و پس از آن تنها یک هفته فرصت داریم که فوتسالیست ها با تیم ملی فوتبال تمرین کنند چون پس از آن باید در لیگ شرکت کنند. به خاطر حساسیت های لیگ، باشگاه ها هم اجازه نمی دهند که بازیکنانشان در چنین شرایطی به اردو بیایند. من تمام این موضوعات را مطرح کرده ام اما تصمیم گیرنده نیستم.»

شهرزاد مظفر وضعیت بازیکنانش را برای کمک به تیم ملی فوتبال هم راضی کننده نمی داند: «وضعیت فهیمه زارعی طوری نیست که بتواند برای فوتسال هم بازی کند. باید از او مراقبت شود تا به مسابقات آسیایی کره جنوبی برسد. فرشته کریمی هم وضعیتش بحرانی است. سه چهار ماه به خاطر مصدومیت از تمرین دور بوده و آماده نیست. واقعا شک دارم که این بازیکنان می توانند به تیم ملی فوتبال کمک کنند یا نه. تیم ملی فوتسال باید تا یک ماه دیگر نفرات نهایی اش را برای مسابقات کره جنوبی اعلام کند. اگر تا آن زمان بازیکنی به دلیل مصدومیت از تیم کنار برود، زمان کافی و حتی بازیکنی برای جایگزینی او نداریم.»

با همه این توضیحاتی که مظفر داده، فدراسیون و شجاعی لیست چهار نفره ای داده اند و بازیکنان فوتسال را به تیم ملی فوتبال دعوت کرده اند. نیلوفر اردلان، فرشته کریمی، نسیبه غلامی و فهمیه زارعی در این لیست هستند. اردلان که چندی پیش در تمرینات تیم ملی فوتسال مصدوم شد، به نظر می رسد از پیشنهاد و خواسته شجاعی و سرمربی پرتغالی استقبال نکرده است.

او می گوید: «تنها توانمندی های شخصی مهم نیست بلکه همه مسائل باید در نظر گرفته شود. فوتبال یک بازی گروهی است. آخرین باری که فوتبال بازی کردیم مربوط به مسابقات غرب آسیا بود که در یکی دو سال پیش انجام شد. بعد از آن دیگر پایمان به توپ فوتبال هم نخورده است و همیشه در اردوی فوتسال بوده ایم.»

این همه حرف های بازیکن ملی پوش پرسپولیس و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران نیست. به جز تداخل برنامه های تیم ملی فوتسال با فوتبال، نیلوفر اردلان حضور در تیم ملی فوتبال را به ضرر تیم باشگاهی اش پرسپولیس می داند: «ما در لیگ بازی حساسی را با ملی حفاری در خانه داریم. حتی احتمال قهرمانی پرسپولیس هم وجود دارد. از طرفی اولویت ما حضور در تیم ملی فوتسال است. می خواهیم در مسابقات آسیایی کره جنوبی قهرمان شویم اما فعلا سکوت کرده ایم تا در آینده درباره این مسئله تصمیم گیری شود.»

نیلوفر اردلان درباره مخالفت سرمربی تیم ملی فوتسال هم با دادن بازیکن به تیم فوتبال هم توضیح می دهد: «احتمال آسیب دیدگی ما هم بالا می رود، چون فوتبال شرایط خاص خودش را دارد. اگر ما مصدوم شویم مسابقات آسیایی کره را هم از دست می دهیم ولی می خواهیم در این مسابقات قهرمان شویم. من سرباز تیم ملی هستم و مسئولان هر جایی که بخواهند برای کشورم بازی می کنم اما در حال حاضر شرایط کمی متفاوت تر است. امیدوارم تصمیمی که گرفته می شود به نفع فوتبال و فوتسال باشد.»

دیروز تماشا با شجاعی تماس گرفت تا ابهاماتی را که در تصمیمات فدراسیون است، پاسخگو باشد اما او جواب تماس ها را نداد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیطون

      راه سوم :
      خانه داری !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج