۵۰۵۲۴۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی بر سلامت روان

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: بلایای طبیعی که از تغییرات اقلیمی ناشی می‌شوند می‌توانند به شکل ضایعه روحی یا شوک بر سلامت روان افراد تاثیر بگذارند.

خبرگزاری ایسنا: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: بلایای طبیعی که از تغییرات اقلیمی ناشی می‌شوند می‌توانند به شکل ضایعه روحی یا شوک بر سلامت روان افراد تاثیر بگذارند.

کارشناسان انجمن روان‌شناسی آمریکا در مطالعه‌ای به بررسی تاثیرات بالقوه تغییرات اقلیمی بر سلامت روان پرداخته و اظهار داشتند: حوادث جوی و بلایای طبیعی می‌توانند بر سلامت روان افراد تاثیر منفی داشته باشند.

به گفته محققان آمریکایی، از دست دادن اعضای خانواده، آسیب‌دیدگی جسمی و خسارت‌های وارد شده به اموال که در نتیجه وقوع بلایای طبیعی است، می‌تواند به ضایعه روحی، ترس، عصبانیت، شوکه شدن و دیگر احساسات منفی دیگر منجر شود.
همچنین تاثیرات این احساسات برای مدت زمان طولانی در فرد باقی می‌ماند. همچنین زمانیکه افراد بر تاثیرات منفی اولیه ناشی از حوادث بلایای طبیعی غلبه می‌کنند، دچاراختلال استرسی پس از ضایعه روانی می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیچر ورلد نیوز، محققان آمریکایی در این بررسی به طور مثال به حادثه طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ اشاره کرده و اظهار داشتند: به دنبال وقوع این طوفان اقدام به خودکشی در میان ساکنان مناطق گرفتار طوفان افزایش دو برابری پیدا کرد. علاوه براین، حدود ۴۹ درصد از ساکنان این مناطق به اختلال‌های روحی یا روانی از قبیل افسردگی دچار شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج