۵۶۶۷۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ایران بدون کنکور به جام جهانی راه یافت!

مصطفوی:رویانیان برود یکی مثل‌خودش مي‌آيد

مدیر عامل سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: در صورتي که محمد رويانيان از سمت مدير عاملي باشگاه پرسپوليس برکنار شود، فرد غير متخصصي مثل وي جايگزينش مي شود.

باشگاه خبرنگاران: مدیر عامل سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: در صورتي که محمد رويانيان از سمت مدير عاملي باشگاه پرسپوليس برکنار شود، فرد غير متخصصي مثل وي جايگزينش مي شود.

داریوش مصطفوی اظهار داشت: ورزش ما قابل پيش بيني نيست، در حالی که شما توقع نداری چیزی به دور از انتظار مشاهده کنی به یکباره رویه مورد غیرمنتظره را می بیند که به هیچ وجه با ساز و کار ورزش همسو نیست و در حال حاضر ورزش ما به دست کسانی است که غیر از فوتبال تخصص دارند و رویانیان نیز یکی از این افراد است البته وی برای من بسیار قابل احترام است اما رویانیان در جایی که متعلق به اوست و در آنجا تخصص دارد به مراتب احترامی بیش از زمانی که در فوتبال است خواهد داشت.

پيشکسوت تيم فوتبال پرسپوليس تصریح کرد: من معتقدم با برکناری رویانیان هیچ چیزی تغییر نمی یابد زيرا با رفتن وی فرد دیگری مثل خودش جایگزین مدیر عامل باشگاه پرسپولیس می شود که با خرج ها و هزینه های گزاف و حمایت ۳۰ میلیون هوادار حتی نمی تواند یک نتیجه خوب را بدست آورد و من معتقدم که اگر به جای رویانیان یک فرد متخصص در سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس حضور داشت شاید با یک دهم این هزینه ها می توانست نتایجی به مراتب مطلوب را کسب کند.

وی افزود: من کارهای خوب رویانیان و قرارداد بستن با آکادمی ها و انعقاد خواهر خواندگی با تیم های ایتالیایی را انکار نمی کنم اما حرف من این است که ما ابتدا باید وضعیت داخلی فوتبال خود را سر و سامان بدهیم و سپس به دنبال دموکراسی های باشگاه های بین المللی باشیم.

مصطفوي ادامه داد: تاکنون باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت رویانیان ۱۰ها شرکت را تأسیس کرده که قرار بوده عایدی آنها صرف هزینه های باشگاه پرسپولیس شود اما باید دید که آیا ریالی حتی از سوی این شرکت ها به این باشگاه رسیده است یا خیر؟

وي تأکید کرد: درد پرسپولیس انعقاد قراردادهای بین المللی نیست بلکه درد سرخپوشان این است که با بهترین بازیکنان باشگاه ها صحبت می کنند تا آنها را جذب پرسپولیس نمایند اما نمی توانند برای انجام یک دیدار زیبا این بازیکنان را با یکدیگر هماهنگ سازند و این یعنی فقط هزینه های گزاف برای کنار زدن رقیبان نه انجام هزینه درست برای نتیجه ای مناسب.

مصطفوي اشاره کرد: روزی بودجه فدراسیون فوتبال معادل ۴۵ میلیون تومان بود و ما توانستیم تیم ملی فوتبال ایران را با کمک متخصصان به جام جهانی ۹۸ بفرستیم اما پس از آن بودجه فدراسیون از میلیون به میلیارد تغییر یافت و تاکنون تنها توانستیم در سال ۲۰۰۶ خوش بدرخشیم که آن زمان نیز یک فرد متخصص بر سرکار بود.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: افرادی که متخصص نیستند و در پست های مدیریتی فوتبال حضور دارند تبلیغات را ضامن ماندگاری خود می دانند اما این هزینه ها و این تبلیغات به چه قیمتی انجام می شود آیا این درست است که با آکادمی های خارجی قرارداد ببندیم اما حتی یک جام هم در داخل بدست نیاوریم.

وی تصریح کرد: امروز بازیکن، مربی، سرمربی و مسئولین مدیر عامل یک باشگاه را در خدمت خود می بینند نه اینکه وی متخصص باشد و بتواند در زمینه های فنی اظهار نظر کند و نشانه این ادعا آن است که کسانی که تا دیروز زیر دست رویانیان بودند و مطیع فرمان وی ، امروز با برکناری او حتی احترامی برای رویانیان قائل نمی شوند.

مصطفوي ادامه داد: باز هم معتقدم که رویانیان باید در کاری که تخصص دارد مدیریت کند زیرا این پست ها در ورزش حق کسانی است که برای فوتبال این کشور سالها زحمت کشیدند و معنا و مفهوم مدیریت هزینه را به خوبی درک می کنند.

وی افزود: به اعتقاد من بازیکنان ایران بیشتر از سیصد میلیون تومان نباید پول بگیرند و اگر باشگاه های همچون سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور سازی بتوانند خود کسب درآمد کنند به هیچ وجه نمی توانند بیش از یکصد میلیون تومان به بازیکنان مدنظر خود پول بدهند و اگر آنها بتوانند چنین کاری را برخلاف نظر من انجام دهند من اسم خود را از تاریخ فوتبال ایران حذف می کنم.

مدير عامل سابق باشگاه پرسپوليس تأکید کرد: در زمان مدیریت من در باشگاه پرسپولیس بهترین بازیکن آن زمان علی کریمی بود که ما با سیصد میلیون تومان باوی قرارداد بستیم اما امروزه بازیکنانی که حتی در حد و اندازه های وی نیستند صحبت از پول های میلیاردی می کنند البته من قصد ندارم خیلی ها را بر علیه خود کنم اما واقعیت فوتبال ما این است که مدیران ما مدیران هزینه ای هستند و باشگاه های ما نیز همواره بدهکار می باشند و معلوم نیست که ما به کجا می رویم.

مصطفوی در پایان خاطر نشان کرد: عیار تیم ملی فوتبال ایران و به خصوص عیار کی روش نه تنها در بازی با ازبکستان مشخص نشد بلکه در بازی با لبنان و کره جنوبی نيز همين اتفاق افتاد. و باید دید که این سرمربی پرتغالی در جام جهانی چه کاری را انجام میدهد زیرا اکنون ما در برهه ای از زمان فوتبال قرار داریم که فوتبال دنیا افول کرده و از ۵ تیمی که در یک گروه قرار دارند ۳ تیم راهی جام جهانی می شوند و این یعنی راه یابی به جام جهانی بدون کنکور .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج