adexo3
۵۷۶۳۵۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

بارش باران در مازندران به شدت کاهش یافت

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر میزان بارندگی در استان مازندران از دوهزار میلی متر به کمتر از ۷۰۰ میلی متر در سال رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر میزان بارندگی در استان مازندران از دوهزار میلی متر به کمتر از ۷۰۰ میلی متر در سال رسیده است.

به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت امام هشتم امام رضا(ع) و با حضور کارکنان و خانواده بزرگ شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران و اقشار مختلف مردم، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با شعار" کمبود آب را جدی بگیریم "در ساری برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر اینکه " کمبود آب را جدی بگیریم" گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر میزان بارندگی در استان مازندران از دوهزار میلی متر به کمتر از ۷۰۰ میلی متر در سال رسیده است.

ذبیح الله ذاکری، میزان مصرف سرانه آب به ازای هر نفر در کشورهای پیشرفته را ۱۵۰ لیتر عنوان و تصریح کرد: متاسفانه این رقم در ایران ۲۰۰ لیتر و در مازندران ۲۲۰ لیتر به ازای هر نفر است که چنانچه در مصرف آب مدیریت صورت نگیرد با کمبود آب مواجه خواهیم شد.

وی، با اشاره به منابع تامین آب مورد نیاز مشترکین استان مازندران اظهار کرد: ۹۰ درصد منابع آب شرب مشترکین این استان از طریق آبهای زیرزمینی و بخش دیگر از طریق آب های سطحی از جمله سدهای شهید رجایی ساری، البرز و میجران رامسر تامین می شود که با توجه به کاهش میزان بارندگی، افزایش جمعیت و برداشت بی رویه از سفره ها آب زیر زمینی ضروری است الگوی مصرف آب تغییر یابد.

ذاکری، ضمن بیان اهمیت آب گفت: آب تنها کالایی است که جایگزین ندارد و چنانچه کمبود آب ادامه یابد در آینده جنگ ها بر سر آب رخ می دهد.

وی، با بیان اینکه با مدیریت مصرف آب در انجام کارهای روزانه از جمله استحمام، مسواک زدن، شست وشوی ظروف، لباس و سایر امور ۳۰ تا ۴۰ لیتر در ثانیه مصرف آب کاهش می یابد، افزود: استفاده از تجهیزات کاهنده آب نیز روشی موثر در کاهش مقدار مصرف آب و صرفه جویی در هزینه ها است.

ذاکری، ضمن تاکید بر لزوم آموزش مدیریت مصرف و صرفه جویی از دوران کودکی به فرزندانمان گفت: تمامی اقشار جامعه می توانند ما را در نهادینه سازی این فرهنگ یاری رسانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا کمتر چرت بگو،،شمال ک همیشه بارندگی و سیل هست اگه بازم کمبود دارین از بی عرضگیه شماهاست ک مدیریت بلد نیستین،،ما زمستون اومد و رفت جز یه بارون ۴۰ میلیمتری دگه بارون ندیدیم باید بگیم اب نداریم نه شما ک چهار فصل سال برف و بارون میاد،،جالبه تا برف و بارون میاد زود دس و پاتون رو گم میکنین و اعلام بحران میکنین تا افتاب در اومد باز میگین بحران کم ابی داریم،،خیلیییییییی نالایق و بی عرضه هستین واقعا

    • هانیه

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج